![]() |
Reactievergelijkingen
Hoii iedereen,
Ik ben een leerling van 16 jaar en ik zou nu eindelijk eens willen weten hoe ik reactievergelijkingen moet oplossen.. a) Arseen(V) oxide en water b) Nikkeloxide en zwaveligzuur c) Jood(I) oxide en ijzeroxide d) Ammoniak opgelost in water en waterstofchloride e) Mangaan(IV) hydroxide en kiezelzuur f) Siliciumdioxide en koperoxide g) Volledige verbranding van octawavel h) Zilveroxide en waterstofhypobromiet i) Diarseentrioxide en natriumhydroxide j) Chloorgas en kaliumjodide k) Calciumperbromaat en magnesiumhydroxide l) Zilvernitriet en strontiumfosfaat m) Zinkoxide en water n) Magnesium en waterstoffluoride Als iemand me er kan mee helpen, dat zou zeer fijn zijn!! Alvast bedankt! |
wat voor opleiding doe je? en welk jaar zit je?
havo? vwo? klas 4? of 5? |
4de Industriele Wetenschappen.
|
Volgens mij zijn de meesten redoxreacties:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Redoxreactie Cl2 + 2e- -> 2 Cl- (halfreactie oxidator) 2I- -> I2 + 2e- ( halfreactie reductor) Cl2 + 2I- --> 2 Cl + I2 Probeer met dit voorbeeld de anderen ook op te lossen en gebruik tabel 48 van binas Dit is j |
@Mr.Mark: Agenda007 komt uit Vlaanderen (zie opleiding) en daar kennen ze Binas niet.
|
Ja, want eigenlijk snap ik niet zoveel van zijn uitleg!
Sorry hoor Mr.Mark! |
Citaat:
Laten we deze nemen (de makkelijkste :D :o ) Citaat:
ZnO + H2O Ik denk 't, weet 't niet helemaal zeker :o |
Zinkoxide is onoplosbaar in water dus indeed de makkelijkste reactievergelijking. Ik denk niet dat de ts er veel aan heeft als alles voor hem opgelost word dus ik zou zeggen verdeel het in stappen.
1. Reactiesoort (welke reactie treedt er op?) 2. Reactieproducten (welke stoffen ontstaan er?) 3. De reactie kloppend maken (zorg dat er links en rechts evenveel van elke element staat) Niet zo heel lastig als je voorgaande stappen aanhoudt(y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |