Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wondje op m'n hand (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1802108)

Cherry Springs 11-05-2010 13:39

Wondje op m'n hand

Nouja, soortvan! Ik kan het niet helemaal uitleggen maar ik had eerst een klein snijwondje, en die is nu genezen, doet geen pijn meer of wat dan ook, maar ik heb nu een soort donkere vlek die eromheen is ontstaan. Misschien dat het gewoon littekenvorming is (hoewel het echt een heel klein sneetje was, ik weet niet eens waar die opeens vandaan kwam)
Ter illustratie:

Iemand een idee wat het is en of het vanzelf weer weggaat?

fiepje 11-05-2010 15:06

Misschien een soort irritatie ofzo?
Is het excemerig? Droog? Of voelt het normaal, maar is het gewoon een beetje rood?
Het ziet er trouwens niet uit als littekenvorming.
Ik denk dat het vanzelf wel weer over gaat.
Maar mocht het niet over gaan of het wordt erger ofzo, is het misschien niet verkeerd om even naar de huisarts te gaan want dan is het misschien een infectie.

Vogelvrij 11-05-2010 15:55

En je weet zeker dat je jezelf bijvoorbeeld niet verbrand hebt, want eigenlijk ziet het er een beetje uit als een lichte brandwond, alsof je je aan een koffiezetapparaat gestoten hebt of zo? Op zich kun je volgens mij wel zo'n plekje krijgen als je een snij- of schaafwondje hebt, maar als dat wondje al genezen is, is dat een beetje onlogisch...
Maar goed, het is maar een klein plekje, ik zou me er niet al te druk om maken, als het ineens gigantisch wordt of zo, dan zou ik naar de dokter gaan ;)

Andijvie 11-05-2010 17:52

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 30486648)
En je weet zeker dat je jezelf bijvoorbeeld niet verbrand hebt, want eigenlijk ziet het er een beetje uit als een lichte brandwond, alsof je je aan een koffiezetapparaat gestoten hebt of zo? Op zich kun je volgens mij wel zo'n plekje krijgen als je een snij- of schaafwondje hebt, maar als dat wondje al genezen is, is dat een beetje onlogisch...
Maar goed, het is maar een klein plekje, ik zou me er niet al te druk om maken, als het ineens gigantisch wordt of zo, dan zou ik naar de dokter gaan ;)

Idd, ik vind het ook op een brandwondje lijken.
Mocht het erger worden, bv. roder, dikker etc, dan zou ik idd naar de huisarts gaan, dan is het misschien wat ontstoken. Maar verder zou ik er niets aan doen, geen zalfjes opsmeren en ook geen pleister er op doen, gewoon kijken of het vanzelf weer weg trekt.

Cherry Springs 11-05-2010 22:24

Het voelt helemaal normaal, jeukt niet, niet trekkerig of droog... Het is geen brandwond volgens mij, ik heb me daar geloof ik nergens gebrand, dat zou ik nog wel moeten herinneren. Of het moet heel ongemerkt zijn gegaan, dat kan ook nog, want ik heb wel een lichte brandwond op mijn andere hand van de oven en die is kleiner en trekt alweer weg, maar lijkt er wel op... Hmm.

silentbob 11-05-2010 23:11

mijn 1e gedachte was litteken(heb er zef ook 1 sinds ik een jaar geleden een stukje uit mn hhand hakte bij het openen van een bierflesje met een flesopener van een zakmes van een vriend tijdens kamp), maar dat lijkt toch niet op het plaatje(ik heb een permanent paars vlekje op mn hand nu met een wit streepje in het midden, soms is het wat rozer, vooral bij kou, minder doorbloeding, soms paarser)

Commando 14-05-2010 17:58

Kan mogelijkerwijze begin van Keloid-vorming zijn. (het sneetje zat aan de rechterkant (rechtsonder van het rode gedeelte?) van de wond?).

Google eens! Dan weet je of het daadwerkelijk zo is.

Symptomen van keloid:
-je weet niet wanneer en hoe het is ontstaan
-komt voor door herhaaldelijk op dezelfde plaats te bezeren
-rood.

Cherry Springs 15-05-2010 21:51

Ah dat was fijn om even te googlen. Onprettige plaatjes, moet ik zeggen! ;) Gelukkig is dat het niet, want het is niet opgezwollen of wat dan ook. En als ik het vergelijk met die foto van van de week is het al een stuk minder geworden. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.