![]() |
Vraag over loting
Als je je inschrijft voor opleiding op een school, en niet door de loting heenkomt. Als je je inschrijft voor het volgende jaar, is er dan meer kans om door de loting heen te komen?
Ik wil psychologie (toegepast kan ook) doen, maar omdat er bij zoveel scholen een loting wordt gehouden, mag ik me slechts inschrijven bij 1 van die opleidingen. |
Naar mijn weten is je kans om ieder jaar ingeloot te worden even groot. Je krijgt geen voorrang o.i.d. omdat je al een keer eerder hebt meegeloot. Weet het niet 100% zeker, maar heb zoiets nog nooit gehoord.
|
Citaat:
A: Hoger dan / gelijk aan 8,0 gemiddeld. B: Lager dan 8,0, hoger dan 7,5 C: Hoger dan 7,0, lager dan 7,5 D: Hoger dan 6,5, lager dan 7,0 E: Lager dan 6,5 A wordt onmiddellijk toegelaten, verder heeft B een grotere kans dan E. Verder zijn factoren als capaciteit van de opleiding natuurlijk ook van belang voor je kansen, maar niet hoe vaak je het al geprobeerd hebt. |
Wat Scoot zegt:
Je hebt geen voorrang als je vaker meeloot. Men wil juist dat studenten niet stoppen met een opleiding na een jaar omdat ze dan wel ingeloot zijn dus dan zou het al helemaal dom zijn om hen hogere kansen te geven bij vaker meeloten. Ik weet voor 99% zeker dat je geen hogere kans hebt na een jaar. Misschien wel bij decentrale selectie omdat je dat jaar ervoor meer kennis op hebt gedaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |