![]() |
Het VAVO
Ik heb bijna mijn VMBO-tl opleiding afgerond, en ik vroeg me af of het mogelijk is om havo 4 & 5 in 1 jaar te doen op het VAVO als je van het VMBO komt. Verder was ik ook nog benieuwd of een VAVO diploma even zwaar meetelt als een havo diploma en of je op het VAVO ook gewoon 1 diploma kreeg. (had namelijk gehoord dat je er één voor elke vak kreeg).
Alvast bedankt, Roerbakei P.S. Heeft iemand ervaringen met VAVO op het ROC? Is het zo slecht als ze zeggen of valt het wel mee? |
De voorwaarden waar je (vaak) aan moet voldoen:
- Minimaal 18 jaar (anders moet je school een uitbestedingsformulier geven, wat ze vaak niet doen) - Ongeveer een 7.0 gemiddeld - Als je het Cultuur en Maatschappij-profiel wilt kiezen (dus vakken als geschiedenis, tekenen, AK of maatschappijwetenschappen (een soort van maatschappijleer ) ) móet je een extra taal naast Engels hebben (Frans of Duits meestal) Verder telt het diploma gewoon even zwaar mee. Ik heb geen ervaring met een VAVO-school maar van wat ik heb gezien en gehoord valt 't hartstikke mee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar VMBOTL gedaan, geslaagd. Doe dit jaar HAVO op VAVO, 2 jaar in 1 jaar. Ik was 16 toen ik begon, nu ben ik 17, dus ze doen er absoluut niet moeilijk over. ;)
En je krijgt gewoon een diploma en weegt even zwaar mee, waarom niet? |
Het diploma dat je krijgt is gewoon een havo diploma. Ik zou ook even bellen of stap naar je decaan. Verder is er een algemeen vavo topic!!!
|
Iedereen bedankt! Jullie waren heel behulpzaam. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |