Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   ingewikkelde date (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1802519)

xxsylviaxx 14-05-2010 23:20

ingewikkelde date

Ik heb een date gehad met een jongen van een dating site op zijn fote leek hij best knap dus na 2dagen smse hadden we afgeproken dus.
Kwam ik erachter dat hij echt lelijk is (klinkt lullig sorrie:( ) maar ik kon mezelg gewoon echt niet dwingen om alleen naar het innerlijk te kijken maar kwam erachter dat hij echt heel lief is en ik ze innerlijk echt leuk vind en dat meisjes echt heel lullig tegen hem hebben gedaan en zn hart gebroken dus moest gewoon erover nadenken wat ik zou doen want hij vond mij echt heel leuk zei hij daarom had ik niet meten na de date gezegt dat het nix zou worden. Dat moet ik dus nu doen (maar weten jullie hoe ik hem zo min mogelijk pijn
kan doen?)

Scoot 15-05-2010 11:52

Ten eerste moet ik even kwijt dat ik het op z'n minst opvallend vind dat een meisje van 16 op een datingsite zit. Op veel datingsites mág dat niet eens, volgens mij.

Je mag iemand best afwijzen op het uitelrijk, daar is niets mis mee. Ik ben wel benieuwd wat hem 'lelijk' maakt?

Als hij vreest voor een afwijzing, moet hij niet daten. Je hoeft hem daarom ook niet met fluwelen handschoenen te behandelen. Vertel hem dat je hem een aardige, lieve jongen vindt, maar dat je gewoon geen toekomst ziet als koppel. ;)

Cherry Springs 16-05-2010 15:26

Als je zijn innerlijk zo leuk vind, waarom moet je hem dan afwijzen? Kan je echt niet je over zijn uiterlijk heenzetten?
Nou goed, je kan gewoon zeggen dat je hem echt wel lief vindt maar niets voor hem voelt. Wees eerlijk maar niet bot ofzo. :)

simpleasy 16-05-2010 15:41

waarschijnlijk is hij het al gewoon. ik hoor zelf ook vaak dat ik lelijk ben, en ik ben blij als ze mij daarvoor zouden afwijzen want dan weet ik dat ik er niets aan kon doen. Je kan ook altijd gewoon vrienden zijn, en vragen of hij advies wilt over wat hij zou kunnen verbeteren aan zijn uiterlijk, dat vind ik zelf altijd lief als mensen zoiets voorstellen :)

Alpha_Omega 16-05-2010 16:09

Ik vind het best zwak dat je daar op af knapt, zeker als je denkt dat het al knikt.

En je kan beter gewoon eerlijk zijn, als hij zichzelf niet goed verzogd dan moet je dat ook maar zeggen, als het echt uiterlijk is zwak het dan een tikje af.

Armoed 16-05-2010 16:13

Tjah, ik betrap me er zelf ook op dat ik vaak op uiterlijk afknap terwijl het innerlijk superleuk is. Valt niet veel aan te doen. Ik blijf dan meestal gewoon vrienden en ga op een hoop 'moves' niet in, maar ik heb het sowieso makkelijker omdat meisjes over het algemeen niet veel moves maken richting jongens.

Briseïs 17-05-2010 16:50

Wat nou zwak? Als je iemand niet aantrekkelijk vindt is het klaar, dan wordt het niets. Kun je het wel proberen maar dat is uiteindelijk erger.

I C U 17-05-2010 17:41

Tja, je moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden, ook qua uiterlijk. Misschien zonde omdat hij blijkbaar zo lief is, maar ja, shit happens. Dus nee, zwak vind ik het niet.

Je kunt wel zeggen dat je hem wel lief vindt, maar verder niet verliefd bent. Niets mis mee, dat overkomt wel meer mensen :) Probeer dat ook vriendelijk doch beslist vol te houden bij jullie volgende contacten, want anders geef je 'm alleen maar hoop. Misschien is het zelfs beter om het contact langzaamaan stil te leggen.

Alpha_Omega 18-05-2010 17:30

Citaat:

I C U schreef: (Bericht 30503638)
Tja, je moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden, ook qua uiterlijk. Misschien zonde omdat hij blijkbaar zo lief is, maar ja, shit happens. Dus nee, zwak vind ik het niet.

Je kunt wel zeggen dat je hem wel lief vindt, maar verder niet verliefd bent. Niets mis mee, dat overkomt wel meer mensen :) Probeer dat ook vriendelijk doch beslist vol te houden bij jullie volgende contacten, want anders geef je 'm alleen maar hoop. Misschien is het zelfs beter om het contact langzaamaan stil te leggen.

Hoezo is dat niet zwak, iedereen let op het uiterlijk. maar er zit verschil tussen iemand die zen genen niet mee heeft en iemand die zich niet verzorgd.
Stel jij bent superlelijk maar je verzorgd je goed, dan ben je toch ook niet blij als iemand alleen op je looks afknapt?

TCO 18-05-2010 17:38

Citaat:

Alpha_Omega schreef: (Bericht 30507171)
Hoezo is dat niet zwak, iedereen let op het uiterlijk. maar er zit verschil tussen iemand die zen genen niet mee heeft en iemand die zich niet verzorgd.
Stel jij bent superlelijk maar je verzorgd je goed, dan ben je toch ook niet blij als iemand alleen op je looks afknapt?

Het is inderdaad niet leuk, maar is het daarom zwak ?
Je kan niet verliefd worden zonder dat dat je aangetrokken voelt tot die persoon.
Je kiest daar niet bewust voor hé. ;)

Scoot 18-05-2010 17:54

Citaat:

Maar dat dat daarom zwak is slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Balance 18-05-2010 21:29

Citaat:

Je bent er niet blij mee, maar het gebeurt wel.
Zie jij jezelf met een lelijk, maar verzorgd meisje gaan dan?

Uiterlijk is heus niet het belangrijkst en we vallen gelukkig niet allemaal op supermodellen, maar als ik iemand écht lelijk vind zal ik er echt niet warm van worden, al is hij nog zo aardig.

Alpha_Omega 18-05-2010 22:50

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 30508288)
Je bent er niet blij mee, maar het gebeurt wel.
Zie jij jezelf met een lelijk, maar verzorgd meisje gaan dan?

Als ze lief is wel ja,
Ik zeg ook niet dat het niet begrijpelijk is, maar ik vind de woordkeuze van de OP gewoon nogal beledigend.

Scoot 19-05-2010 06:27

Citaat:

Alpha_Omega schreef: (Bericht 30508826)
Als ze lief is wel ja,

Goed, dus Alpha Omega gaat met een meisje dat hij lelijk, maar lief vindt. Wat zeg je dan tegen haar? "Ik vind je eigenlijk heel lelijk, maar omdat je zo lief bent zie ik dat door de vingers."
Stelt ze vast op prijs.

Citaat:

Ik zeg ook niet dat het niet begrijpelijk is, maar ik vind de woordkeuze van de OP gewoon nogal beledigend.
Ze zegt er nog bij
Citaat:

klinkt lullig, sorrie :(
. Dan vind ik niet dat je moet gaan zeuren dat de openingspost zo beledigend is.

Sherlock 19-05-2010 06:33

Ik heb voor mezelf gewoon een grens qua uiterlijk. En als iemand voorbij die grens komt is het gewoon dat ik voor haar niks kan voelen.

Alpha_Omega 19-05-2010 08:46

Ik ga hier niet verder op in, als jullie woorden zo erg uit elkaar gaan trekken om je gelijk te krijgen (niet dat ik dat ook niet een beetje doe)

Ik zeg alleen maar dat als een persoon qua innerlijk helemaal bij je past dat uiterlijk normaal niet het probleem hoort te zijn.

Scoot 19-05-2010 12:22

Citaat:

Alpha_Omega schreef: (Bericht 30509418)
Ik ga hier niet verder op in, als jullie woorden zo erg uit elkaar gaan trekken om je gelijk te krijgen (niet dat ik dat ook niet een beetje doe)

Ik zeg alleen maar dat als een persoon qua innerlijk helemaal bij je past dat uiterlijk normaal niet het probleem hoort te zijn.

Kom zeg, ik trek de woorden absoluut niet uit elkaar. Dat is niet nodig, want je hebt geen poot om op te staan.

I C U 19-05-2010 12:51

Citaat:

Blij nee, maar als iemand me niet aantrekkelijk of sexy vindt, wat heb ik er dan aan als hij me wel lief vindt? Het is hoe dan ook niet best voor m'n ego... Dan grijp ik liever terug op een heerlijk Hollands cliché: 'Op ieder potje past een deksel'.
Iemand qua uiterlijk niet aantrekkelijk vinden en daarom het amoureuze afkappen vind ik niet zwak. Tegen heug en meug met iemand verder gaan, dat vind ik veel zwakker.

Trouwens, iemand 'lelijk' vinden wil nog niet zeggen dat diegene dat dan ook is: het kan ook gewoon zijn dat je toevallig niet van flaporen houdt terwijl een ander (zoals ik) dat wel weer sexy/aantrekkelijk vindt.

Alpha_Omega 19-05-2010 15:31

Citaat:

Scoot schreef: (Bericht 30509944)
Kom zeg, ik trek de woorden absoluut niet uit elkaar. Dat is niet nodig, want je hebt geen poot om op te staan.

Edit: ik ben de laatste dagen in een kuthumeur; je opmerking viel niet zo goed omdat ik al meer als een jaar door open wonden moeilijk kan lopen en staan.

Ik denk dat beide kanten van dit hele argument wel waarheden bevatten, ik heb zelf nog nooit voor de situatie gestaan dat ik iemand heb die mij ziet zitten, ik ook mag maar lelijk is. ik kan me op dit moment alleen niet voorstellen dat ik een persoon alleen om die reden zou afwijzen.
Misschien dat ik het daarom als zwak zie.

Anyway, ik ga taart eten.

Lorelei 19-05-2010 17:46

Citaat:

Briseïs schreef: (Bericht 30503460)
Wat nou zwak? Als je iemand niet aantrekkelijk vindt is het klaar, dan wordt het niets. Kun je het wel proberen maar dat is uiteindelijk erger.

Inderdaad. Bovendien hoort daar vaak vanalles bij. Dan vind je vaak ook dat iemand niet lekker ruikt, of smerig eet, of weet ik veel wat. Niet per se omdat dat echt zo is maar omdat het meer opvalt omdat je het toch al geen aangename verschijning vond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.