![]() |
ingewikkelde date
Ik heb een date gehad met een jongen van een dating site op zijn fote leek hij best knap dus na 2dagen smse hadden we afgeproken dus.
Kwam ik erachter dat hij echt lelijk is (klinkt lullig sorrie:( ) maar ik kon mezelg gewoon echt niet dwingen om alleen naar het innerlijk te kijken maar kwam erachter dat hij echt heel lief is en ik ze innerlijk echt leuk vind en dat meisjes echt heel lullig tegen hem hebben gedaan en zn hart gebroken dus moest gewoon erover nadenken wat ik zou doen want hij vond mij echt heel leuk zei hij daarom had ik niet meten na de date gezegt dat het nix zou worden. Dat moet ik dus nu doen (maar weten jullie hoe ik hem zo min mogelijk pijn kan doen?) |
Ten eerste moet ik even kwijt dat ik het op z'n minst opvallend vind dat een meisje van 16 op een datingsite zit. Op veel datingsites mág dat niet eens, volgens mij.
Je mag iemand best afwijzen op het uitelrijk, daar is niets mis mee. Ik ben wel benieuwd wat hem 'lelijk' maakt? Als hij vreest voor een afwijzing, moet hij niet daten. Je hoeft hem daarom ook niet met fluwelen handschoenen te behandelen. Vertel hem dat je hem een aardige, lieve jongen vindt, maar dat je gewoon geen toekomst ziet als koppel. ;) |
Als je zijn innerlijk zo leuk vind, waarom moet je hem dan afwijzen? Kan je echt niet je over zijn uiterlijk heenzetten?
Nou goed, je kan gewoon zeggen dat je hem echt wel lief vindt maar niets voor hem voelt. Wees eerlijk maar niet bot ofzo. :) |
waarschijnlijk is hij het al gewoon. ik hoor zelf ook vaak dat ik lelijk ben, en ik ben blij als ze mij daarvoor zouden afwijzen want dan weet ik dat ik er niets aan kon doen. Je kan ook altijd gewoon vrienden zijn, en vragen of hij advies wilt over wat hij zou kunnen verbeteren aan zijn uiterlijk, dat vind ik zelf altijd lief als mensen zoiets voorstellen :)
|
Ik vind het best zwak dat je daar op af knapt, zeker als je denkt dat het al knikt.
En je kan beter gewoon eerlijk zijn, als hij zichzelf niet goed verzogd dan moet je dat ook maar zeggen, als het echt uiterlijk is zwak het dan een tikje af. |
Tjah, ik betrap me er zelf ook op dat ik vaak op uiterlijk afknap terwijl het innerlijk superleuk is. Valt niet veel aan te doen. Ik blijf dan meestal gewoon vrienden en ga op een hoop 'moves' niet in, maar ik heb het sowieso makkelijker omdat meisjes over het algemeen niet veel moves maken richting jongens.
|
Wat nou zwak? Als je iemand niet aantrekkelijk vindt is het klaar, dan wordt het niets. Kun je het wel proberen maar dat is uiteindelijk erger.
|
Tja, je moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden, ook qua uiterlijk. Misschien zonde omdat hij blijkbaar zo lief is, maar ja, shit happens. Dus nee, zwak vind ik het niet.
Je kunt wel zeggen dat je hem wel lief vindt, maar verder niet verliefd bent. Niets mis mee, dat overkomt wel meer mensen :) Probeer dat ook vriendelijk doch beslist vol te houden bij jullie volgende contacten, want anders geef je 'm alleen maar hoop. Misschien is het zelfs beter om het contact langzaamaan stil te leggen. |
Citaat:
Stel jij bent superlelijk maar je verzorgd je goed, dan ben je toch ook niet blij als iemand alleen op je looks afknapt? |
Citaat:
Je kan niet verliefd worden zonder dat dat je aangetrokken voelt tot die persoon. Je kiest daar niet bewust voor hé. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Zie jij jezelf met een lelijk, maar verzorgd meisje gaan dan? Uiterlijk is heus niet het belangrijkst en we vallen gelukkig niet allemaal op supermodellen, maar als ik iemand écht lelijk vind zal ik er echt niet warm van worden, al is hij nog zo aardig. |
Citaat:
Ik zeg ook niet dat het niet begrijpelijk is, maar ik vind de woordkeuze van de OP gewoon nogal beledigend. |
Citaat:
Stelt ze vast op prijs. Citaat:
Citaat:
|
Ik heb voor mezelf gewoon een grens qua uiterlijk. En als iemand voorbij die grens komt is het gewoon dat ik voor haar niks kan voelen.
|
Ik ga hier niet verder op in, als jullie woorden zo erg uit elkaar gaan trekken om je gelijk te krijgen (niet dat ik dat ook niet een beetje doe)
Ik zeg alleen maar dat als een persoon qua innerlijk helemaal bij je past dat uiterlijk normaal niet het probleem hoort te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand qua uiterlijk niet aantrekkelijk vinden en daarom het amoureuze afkappen vind ik niet zwak. Tegen heug en meug met iemand verder gaan, dat vind ik veel zwakker. Trouwens, iemand 'lelijk' vinden wil nog niet zeggen dat diegene dat dan ook is: het kan ook gewoon zijn dat je toevallig niet van flaporen houdt terwijl een ander (zoals ik) dat wel weer sexy/aantrekkelijk vindt. |
Citaat:
Ik denk dat beide kanten van dit hele argument wel waarheden bevatten, ik heb zelf nog nooit voor de situatie gestaan dat ik iemand heb die mij ziet zitten, ik ook mag maar lelijk is. ik kan me op dit moment alleen niet voorstellen dat ik een persoon alleen om die reden zou afwijzen. Misschien dat ik het daarom als zwak zie. Anyway, ik ga taart eten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |