![]() |
Frankrijk
hallo:)
Ik ben 14 jaar en volgend jaar zit ik waarschijnlijk in frankrijk (vader heeft daar misschien een baan). Ik ben nu dus al aan het kijken wat betreft mogelijkheid scholen. Op de plek waar wij dan gaan wonen zijn helaas geen Nederlandse scholen in de buurt. (de dichtsbijzijnde is ca. 200 km verder). Maar er zijn wel twee internationale scholen zonder de sectie Nederlands :n helaas. Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? wat is het beste? gewoon naar Franse school? of naar een Internationale? Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik al redelijk Frans kan. Maar ik heb twijfels of mijn Engels voldoende is voor een Internationale school. BVD groetjesss |
Engels is appeltje eitje. Als je Frans kan is Engels ook geen probleem.
|
Ik ken een gezin dat naar Frankrijk is verhuisd toen de kinderen 11, 9 en 6 waren. De kinderen zijn naar een internationale basisschool gegaan, maar daar was wel een sectie Nederlands, en daarna naar een gewone Franse middelbare school. De oudste heeft nog bijles Frans gehad op school maar de jongste twee spraken de taal zo goed tegen de tijd dat ze naar de middelbare gingen, dat dat niet nodig was.
Kun je niet zoiets doen, naar een gewone Franse school en dan regelen dat je ipv de normale lessen Frans, een intensieve Frans-als-tweede-taal cursus mag volgen? Het lijkt me voor jezelf wel prettig als je school een beetje in de buurt is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |