Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Aangifte tegen ongewenste intimiteiten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1802927)

Eend 18-05-2010 20:53

Aangifte tegen ongewenste intimiteiten

Vandaag ben ik door Ed (ja, noem m expres bij zijn echte naam) weer bij mijn kruis gegrepen, terwijl ik een traumatisch verleden heb op dat termijn, dus ik zeg zo tegen hem: "Ik ga aangifte tegen je doen."
Zegtie: "Doe dat maar, dan mag ik tenminste weg uit deze kliniek."
Dus ik naar de verpleging en het hele verhaal verteld. Zeiden ze dat ik aangifte kon doen. En dat hoorde Ed. Zegtie: "Ik heb helemaal niks gedaan!"
En ja, er waren geen getuigen :( Alleen de verpleging weet zeker dat Ed dat bij mij doet. Het is niet de eerste keer.

Ik heb dus de politie opgebeld en ik kon geen aangifte doen, omdat ik geen bewijzen heb.

Kan ik nou de verpleging vragen of ze willen bellen?

Balance 18-05-2010 21:14

Ik zou eerst eens aan de verpleging vragen of zij getuige zijn geweest van een aanranding (dus niet dat ze het weten, maar dat ze het ook letterlijk hebben gezien). Benoem vervolgens nog eens dat je aangifte wil doen en dat je graag zou willen dat ze getuigen.

kopmuntkip 18-05-2010 21:16

je aangifte is niks waard en de rest wat balance zegt

Mar_TFD 18-05-2010 23:25

De politie is altijd verplicht je aangifte op te nemen. Maar zoals kopmuntkip en Balance al aangeven; als het jouw woord tegen het zijne is maak je weinig kans.

Alicia Silverstone 25-05-2010 14:38

Citaat:

Eend schreef: (Bericht 30508081)
Ik heb dus de politie opgebeld en ik kon geen aangifte doen, omdat ik geen bewijzen heb.

Kun je uitleggen wat je bedoelt met "ik kon geen aangifte doen"?
Aangifte doen kan volgens mij altijd wel?! Wat ze ermee kunnen zonder bewijzen is een tweede.

Eend 25-05-2010 22:02

Dat zei die vrouw alleen maar. Hij doet het bij elke vrouw op de afdeling, alleen zij hebben VIM (Veilig Incidenten Melden). Getuigen heb ik niet, maar wel lotgenoten.

NaamInGebruik 27-05-2010 16:56

Citaat:

Eend schreef: (Bericht 30527021)
Dat zei die vrouw alleen maar. Hij doet het bij elke vrouw op de afdeling, alleen zij hebben VIM (Veilig Incidenten Melden). Getuigen heb ik niet, maar wel lotgenoten.

6x een aangiften van iemand zonder bewijst is anders ook wel opvallend, daarvoor hoef je geen politie te zijn hoor...

Het hoeft volgensmij niet eens 100% bewezen te worden. Als het personeel al statement geeft + aantal onafhankelijke aangiften kunnen ze er ook best wat mee.

Aangiften kun je zoiezo doen, ze kunnen er hooguit niks mee. Maar meestal doe je aangiften, en dan komt er onderzoek/bewijs. Het is niet zo dat bewijs nodig is voor een aangiften...

arPos 28-05-2010 21:50

je hoeft geen bewijzen te hebben om aangifte te doen.

Eend 03-06-2010 22:13

Oké, dan ga ik het morgen aan de verpleging vragen of zij willen bellen, want ik doe het niet weer als ik die persoon weer aan de telefoon krijg. Heb namelijk nogal telefoonangst :s

Eend 13-06-2010 21:04

Heb de wijkagent gemaild, hopelijk kan ie snel langskomen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.