Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Help ik heb last van onzuivere huid ! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1803117)

Fashion Icone 20-05-2010 14:18

Help ik heb last van onzuivere huid !

Ik ben al heel lang op zoek naar iets wat nou echt helpt bij een onzuivere huid. Ik heb al jaren last van puistjes (ik weet niet wanneer het nou acne heet ofzo). Bij sommige middeltjes wordt het wel iets minder maar niet genoeg. Zo heb ik bij de apotheek Benzoylperoxide gel gehaald. Maar dit droogt mijn huid zo erg uit dat het helemaal droog wordt en helemaal begint te schilveren. De huisarts zei dat ik het nog moest volhouden maar ik vond dit nog erger dan de puistjes zelf. Dus ik ben er weer mee gestopt, en het had mijn huid zo erg uitgedroogd dat het een paar dagen daarna nog steeds droog aanvoelde.
Weet iemand nou een product van lush wat ECHT goed helpt bij mijn huid??

xx

Kaa 20-05-2010 15:31

scrubben en vochtinbrengende creme. geen vette creme.

Daantje_0705 20-05-2010 18:20

Ik gebruik de scrub van Nivea Young (clean deeper) en die vind ik zelf wel fijn :) Daarna idd wel goed je huid insmeren met iets wat je huid niet vet maakt maar ook niet uitdroogt.

kazje 20-05-2010 21:52

Sommige anticonceptie pillen zijn goed tegen de puistjes.. zoals Yasmin (helpt bij mij goed). Diane35 kan ook, maar die heeft vervelende bijwerkingen (n)

Pluis 21-05-2010 06:21

Ik heb een tijdje de clinique lijn gebruikt en daar kreeg ik echt een fantastische huid van. Jammer alleen dat dat spul pleurisduur is. ik heb daarna nog niet zoiets goeds weer gevonden.

Jannekus 21-05-2010 09:08

Citaat:

kazje schreef: (Bericht 30514411)
Sommige anticonceptie pillen zijn goed tegen de puistjes.. zoals Yasmin (helpt bij mij goed). Diane35 kan ook, maar die heeft vervelende bijwerkingen (n)

Ik heb de Diane 35 en die helpt echt ontzettend goed voor een gave huid, ik had niet echt veel opvallende puistjes maar altijd van die kleine bultjes die opvielen als je van dichtbij keek. Die zijn vrijwel helemaal weggegaan na twee maanden gebruik.

Ik heb idd ook gehoord (en gezien bij een vriendinnetje!) dat de Diane35 bij sommige mensen vervelende bijwerkingen heeft, maar bij andere mensen werkt het dus prima. Ik heb nergens last van persoonlijk.

:)

Fashion Icone 21-05-2010 12:45

Citaat:

kazje schreef: (Bericht 30514411)

Ik heb Diane35 4 weken geprobeerd heb er veel meer puisten van gekregen.
ben dus gestopt en kreeg er nog veel meer omdat ik stopte.
ben weer 2 weken mee begonnen kreeg het zelfde. :'(

Fashion Icone 21-05-2010 12:47

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 30514821)
Ik heb een tijdje de clinique lijn gebruikt en daar kreeg ik echt een fantastische huid van. Jammer alleen dat dat spul pleurisduur is. ik heb daarna nog niet zoiets goeds weer gevonden.

Welke soort clinique heb jij gebruikt ?

Pluis 21-05-2010 13:25

Citaat:

Fashion Icone schreef: (Bericht 30515595)
Welke soort clinique heb jij gebruikt ?

ik heb een gevoelige huid dus ik had voor die lijn huidtype 1 (droog) haalde de droge plekjes weg en hielp tegen puistjes.

Pluis 21-05-2010 13:25

Citaat:

Fashion Icone schreef: (Bericht 30515593)
Ik heb Diane35 4 weken geprobeerd heb er veel meer puisten van gekregen.
ben dus gestopt en kreeg er nog veel meer omdat ik stopte.
ben weer 2 weken mee begonnen kreeg het zelfde. :'(

dat klopt, van de diane krijg je eerst méér puistjes, en daarna minder. Duurt maximaal 3 maand en dan is het klaar. Je lijf moet namelijk wennen aan de samenstelling van die pil.

Fashion Icone 22-05-2010 17:22

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 30515642)
dat klopt, van de diane krijg je eerst méér puistjes, en daarna minder. Duurt maximaal 3 maand en dan is het klaar. Je lijf moet namelijk wennen aan de samenstelling van die pil.

Oh, oke heel erg bedankt voor je reacties.
Thanks thanks thanks (y)
Yay *O*

Alicia Silverstone 25-05-2010 14:12

De werking van Diane 35 verschilt per persoon, ik heb 'm zelf 3 jaar geslikt: geen bijwerkingen, maar ook geen resultaat.

koekekakker 26-05-2010 12:14

Eerst alles geprobeerd maar niets hielp.
Tot ik op een dag nar de apotheek ging en daar was:
BENZOYLPEROXIDE met 5% hydrogel
haha, nee serieus, helpt echt, kost maar 2 of 3 euro.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.