![]() |
hoeveel (doop)namen heb jij?
Vertel!
|
Drie.
|
0
|
je hebt toch een voornaam Pip, dus die ook :p
Ik zelf heb er drie en vind ze allemaal wel mooi zo leuk feitje over naams wijzigingen
Spoiler
|
Pardon ik had de haakjes niet zien staan. Ik heb 1 naam in totaal.
|
2
|
Ik ben helemaal niet gedoopt, dus doopnamen heb ik niet. Namen wel, drie in totaal. Twee voornamen en een achternaam :)
|
Ik heb maar 1 naam: Dienke.
|
Ik heb 2 voornamen, maar ben niet gedoopt.
Mijn vader vond een tweede voornaam eigenlijk onzin, maar mijn moeder wilde het graag en ze hadden het er niet meer over gehad en toen stond mijn vader ineens bij het gemeentehuis om mij aan te geven en toen werd hij dus voor het blok gezet en besloot hij me toch maar een tweede voornaam te geven. 'Ehh... Doe maar Yvonne', zei hij, :p |
Ohjee :p en je moeder wist helemaal niet dat je zo genoemd zou worden? :D
|
Jawel, want ze wilde graag die naam omdat haar moeder (die overleed toen mijn moeder 7 was) zo heette.
|
Ik heet gewoon 'Voornaam Achternaam'. Niets geen onzin. :o
|
Mijn eerste naam is trouwens niet mijn roepnaam, wat best irritant is soms.
|
Ik heb 2 voornamen en dat vind ik best. En ik heb geen doopnamen want ik ben joods :).
|
Citaat:
|
1 voornaam, en 2 doopnamen.
|
Drie doopnamen (Lucia Gottfrida Maria), met één roepnaam (Lucille). :)
|
Ik heb drie doopnamen waarvan eentje ook mijn roepnaam is. Maar door een domme fout (wss van mijn vader :p) staat die nu ook als doopnaam. Nou ja, dan heb ik iig geen gezeik dat mijn namen niet overeenkomen met mijn roepnaam. Nu wil je zeker ook nog weten welke namen he? ;)
|
Ja :y.
|
Ja! En jullie van mij ook, hè :o
Ik licht een tipje van de sluier op. Het staat bijna in het ranking-topic :bloos: |
Ik heb mijn roepnaam en dan nog twee doopnamen. Eén doopnaam hebben beide zusjes ook. Waar ze de andere vandaan hebben gevist, geen flauw idee.
|
ik heb 1 naam.
|
Een (1) voornaam, nul (0) doopnamen, want moeder afgestapt van katholicisme, twee (2) achternamen.
|
1
toptopic :o |
Ja, vooral als mensen ook nog eens hun namen allemaal gaan vertellen ;)
|
Die J van JasperJD staat toch echt ergens voor;)
|
Josefien :bloos:
|
ir. rationeel hardebaas,
aangenaam :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
2
|
3, Marloes Antonia Johanna. Marloes is ook m'n roepnaam.
|
3 voornamen + 2 achternamen. 0 doopnamen.
|
3.
|
Heel saai, 1 achternaam en 1 voornaam :P
|
Voornaam, 2e naam, achternaam.
M'n voornaam vind ik al niet echt charming, maar m'n 2e...aiaiaiai, whut were my parents thinking?! Enige voordeel eraan is dat die wél in het Engels uitspreekbaar is. |
Vier voornamen ;) en ben gedoopt ja
|
Twee voornamen, waarvan de eerste mijn roepnaam is. Ik ben niet gedoopt, maar m'n ouders vonden het wel mooi om een tweede naam te geven. Ik vond mijn tweede naam vroeger heel lelijk, hij is Deens, en dat was maar raar. Ik vind het nu iets meer oke.
|
Vier, het staat wel chic als ik later een naambordje krijg maar daar is alles wel mee gezegd.
|
Ik heb één voornaam.
|
Drie voornamen, niet gedoopt maar vernoemd en shizzle.
|
Ik heb drie voornamen, maar mijn roepvoornaam (Martin) is niet hetzelfde als mijn doopvoornaam (Martinus) en dat zorgt nogal eens voor stomme situaties waarbij het in administratieve systemen meestal zo wordt geregistreerd dat men denkt dat men me met Martinus moet aanspreken. Nee dus, wie heet er nu Martinus? :s
|
Twee. Waarvan nul doopnaam. Mijn moeder en vader hebben een flinke discussie gehad over wat mijn voornaam en wat mijn tweede naam moest worden. Uiteindelijk moest mijn vader in beide toegeven, als het aan hem had gelegen heette ik net zo als het brave buurmeisje in pippi langkous (N) :D Mijn tweede naam is daar uiteindelijk een soort van afkorting van geworden.
Vaagheid over mijn tweede naam ftw :D |
mijn voornaam is al lastig genoeg.
|
Pilot Inspektor
|
Niet gedoopt en ook geen andere voornamen.
|
2 voornamen, maar niet gedoopt.
|
1 naam, wel gedoopt, geen doopnaam.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14. |