![]() |
[Explorer.exe] Fout icm drwtsn32.exe
(Kopie van Onzin)
De laatste tijd had ik heel af en toe dat mijn explorer.exe vastliep, samen met drwtsn32.exe. Geen probleem, via taakbeheer - nieuwe taak kon ik explorer.exe invoeren en deed alles het weer prima voor een tijdje. Nu is het echter zo dat ik het constant krijg. Als ik de foutmelding krijg, sluit ik explorer en drwtsn32 en start ik explorer weer op, maar komt direct daarna weer dezelfde foutmelding. Heeft iemand enig idee wat ik nu verder zou kunnen doen? Google heeft het, voor zover ik heb gekeken, alleen maar over eenmaal nieuwe taak. De taakbalk doet nu namelijk helemaal niets en dat is nogal onhandig. :o Danku. |
Welke Windows-versie gebruik je?
|
het kan zijn dat drwtsn32.exe geinfecteerd is met een virus, ander ff je windows cd erin douwen en herstellen, dan zet hij de originele terug. maar als het een virus is kan het zijn dat hij opnieuw geinfecteerd wordt
|
Citaat:
|
Ik gebruik XP (Home) en het scannen met AVG heeft niets opgeleverd. Er zijn wel een goed aantal waarschuwingen, maar dit betreffen alleen cookies en .txt bestanden, geen noemenswaardige bedreigingen.
|
Iets geinstalleerd voordat dit gebeurde? (bijvoorbeeld een codec, browserplugin of iets anders)
|
Citaat:
Edit na jouw edit: ik heb WinXP wel ongeveer 3 maanden geleden opnieuw geinstalleerd, maar daarna heb ik direct SP1, 2 en 3 erop gezet (volgens mij, kan ook direct 3 zijn geweest). Daarna programma's die ik er eerst ook op had staan. Edit2: wat ik wel (of eigenlijk niet) heb: ik kan geen films afspelen in WMP, daarvoor missen er codecs, (maakt op zich niet uit, ik gebruik toch liever VLC). Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft? Explorer sluit zich trouwens vaak af als ik een willekeurig programma open. Soms kan dat Word zijn, soms WMP, soms zelfs alleen Firefox. |
Sowieso is een SP0 versie van XP updaten kut en kun je beter een SP3 cd regelen. En installeer jij toevallig drivers vanaf een ranzig 8 jaar oud cd'tje of download je alles vers?
|
Citaat:
Wanneer er updates zijn voor Windows, installeer ik die meestal vrijwel direct. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |