![]() |
De kleur van jouw forum
In 2006 - toen het forum nog geel was - was er al een poll over de forumkleurpreferenties van de verschillende leden. Maar liefst 86% gaf aan nooit van geel te willen afstappen.
Doch in 2007 vond ineens een verandering plaats; het forumgeel werd ingeruild voor het grijs-en-wit. Bartjenl ontwikkelde voor de ouwe liefhebbers een traditionele gele versie, die naast het nieuwe wit bleef bestaan. Na deze kleurwisseling werden de leden aan een poll onderworpen. Nu was iets minder, 75%, geel-vasthoudend. 20% Was tevreden met het wit. Slechts anderhalve maand later bleek in een nieuwe peiling het aantal voorstanders van het klassieke geel nog maar 53% te bedragen, tegenover de 47% met reeds wit in hun bezit. Een opmerkelijke ontwikkeling. Nou ben ik benieuwd hoe het vandaag de dag zit, bijna 3 jaar na de invoering van het "forumwit". Hoe denk jij over de kleuren van het forum? Welke forumindeling heb jij en waarom? Kan het jou überhaupt schelen welke kleur jouw scherm heeft? Had jij 'toen' een andere mening, zo ja, waarom ben je van mening veranderd? Wat vind je van de aanhangers van de andere kleur? Hoeveel invloed heeft de kleurverandering op jou gehad? Zijn er nog aanpassingen die jij gemaakt hebt, zoals het toevoegen van een op maat gemaakt naziknopje? Ik ben benieuwd wat er uit zal komen. |
wit met vurdana
|
wit 29 47.54%
geel 32 52.46% |
Wit zonder verdana.
|
Geel, duh.
|
Wit, tenzij stefenootje is geweest, dan staat hij altijd weer op geel. En aangezien ik er geen last van heb, duurt het altijd een tijdje totdat hij dan weer op wit staat.
|
Beetje meer tekst jongens. En welke doos stemt er in de oude polls, zodoende deze beïnvloedend?
|
Geel vind ik overzichtelijker, en ik vind de banner bij wit bovenaan lelijk. Op geel passen drie à vier posts op een scherm, op wit maar twee.
|
Geel, want het leest veel prettiger en de banner bij wit is lelijk.
|
Ik heb het op wit, nu zit ik even op geel. Best wel nostalgisch. :o Leest inderdaad wel prettig, vanwege de compactheid/knusheid.
Edit: de index is lelijk. Edit 2: na een tijd voel ik me toch gevangen, dus terug naar wit. |
In het allervroegste begin wit, omdat ik helemaal niet zag dat je het ook anders kon instellen. Toen kwam ik een keer bij flyaway op bezoek (die aan geel doet) en ze vroeg of ik dat ook deed. Ze zei dat dat fijner was (en dat vond ik ook wel) dus sindsdien staat het forum op geel bij mij.
|
Ik zit al zeer lang op wit.
|
Nu staat het forum op geel. De tweede keer sinds ik ben aangemeld. Dus ik heb het eigenlijk altijd op wit, dat komt omdat toen ik me aangemeld had het automatisch op wit stond. Ik kwam pas een paar maanden later erachter dat het forum ook andere skins heeft. Toen heb ik ze uitgeprobeerd en ik moet zeggen; geel vind ik lelijk. Dat verbaast mij ook aangezien mijn mening is dat alles wat geel is mooi is. Dit forum blijkbaar niet. Nou ja, misschien is het niet echt lelijk. Het is denk ik grotendeels het feit dat ik aan wit gewend ben. Als ik m'n forum dan op geel doe heb ik het gevoel dat ik een stap terug neem in de tijd, ik heb het gevoel dat geel een beetje oud is. Het wit is ook veel moderner. Ik bedoel, het ziet er veel flitsender uit en s.com is één van de weinige forums (als je 't op wit hebt) dat niet zo'n standaard forumskin heeft. Daarom wit.
S.com op wit. Nu en voor later. Stem Lijst wit! |
Geel, geen idee waarom maar ik heb hem sinds de verandering nog nooit op wit gehad ;x
|
Normaalgesproken wit, maar op openbare plaatsen (lees: uni) geel, omdat er dan niet zo groot scholieren.com bovenaan de pagina staat.
|
Wit. Want standaard.
|
Citaat:
|
Of het al dan niet subtiel is maakt helemaal niks uit, het gaat erom dat men niet te makkelijk kan zien op welk forum ik zit.:P
|
Nou, iedereen die het forum van voor die tijd kent of überhaupt het geel kent, weet dan dat je op s.com zit. Kan niet missen. :d
|
Ik denk dat dat heel erg meevalt, en als het om (ex-)forumers gaat maakt het natuurlijk geen donder uit.
|
Prima. Ik weet nog dat bij de vorige poll iedereen op wit ging in het openbaar juist vanwege de mindere herkenbaarheid. :p
|
wit, ik ga mee met de tijd :cool:
|
Hoezo mindere herkenbaarheid? Er staat met koeienletters 'scholieren.com' boven bij de witte layout.:p
|
Geel <3 want dat is lekker oldskool en lekker aan je ogen.
|
Lang leve wit.
|
Wit, want ik vind geel een spuuglelijke kleur en ik vind die versie ook echt niet mooi.
Daarnaast is wit niet zo meteen ´scholieren.com forum´-geel als er mensen langslopen. Niet dat al die mensen dat kennen, maar toch. |
Geel (Y).
|
Wit, want die vind ik fijner. Heb in het begin een tijdje geel gehad want ik ben behoorlijk autistisch en kan niet zo makkelijk wennen aan iets nieuws :p
Het kan me niets schelen wat de rest doet :D En ik maak geen aanpassingen want zo belangrijk vind ik het allemaal niet... |
Wit, ik was niet actief in de periode van de switch. Het viel me pas een hele tijd geleden op dat het forum van geel naar wit was veranderd. Maar vond wit toch iets rustiger staan dus heb ik het zo gelaten.
|
Jaiks! Net voor de gein eens op geel gezet. Wel erg veel 'jeugd'sentiment, maar wat ziet dat eruit zeg :eek:
|
Geel natuurlijk. Het is veel stijlvoller en prettiger voor het oog.
En "met de tijd meegaan" heeft er natuurlijk geen ene moer mee te maken. Niet waar het het uiterlijk van de site betreft. |
Geel, duh.
Wit vind ik lelijk. Ik heb geen witte dingen in en huis en draag ook nooit witte kleren. Geel is mooier, rustiger aan m'n ogen en doet me denken aan de kleur van nicotine. En de layout van dat witte gebeuren vind ik ook vreselijk, met al die grote lompe avatars. Kleine subtiele plaatjes werken beter. |
Geel, zeker weten. Toen ik kwam was het geel en zo blijft het ook. Op mijn scherm is het wit ook heel aggressief en het doet zeer aan mijn ogen. Ik vind het vervelend lezen als de achtergrond wit is. En de lay-out is ook raar en onlogisch op wit en alles is slechter op wit.
Anders. Nee. Geel. |
Mijn kleur is /care.
|
Gewoon Grijs, uiteraard.
|
Ghehe... *forumt nog steeds op geel* Denk dat het wel weer even duurt voor ik m terugzet :o
|
http://img685.imageshack.us/img685/7540/ss2e.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/5334/ss1z.jpg ok, het gejank rond de kleur kan ik nog begrijpen, maar dat went wel. Maar seriously, al die crap die je zo ziet en waar je helemaal niks aan hebt, ga toch weg. |
Ik heb geen last van ´crap´ eromheen hoor :confused:
Vind de kleur stukken belangrijker, en dan is dat geel met grijs en blauw echt een belachelijk lelijke kleurencombinatie. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ach, ga toch weg met je 'het forum hoort gewoon geel'. (n)
|
Citaat:
Ik heb wit omdat het eens een keer opeens zo stond en ik had geen zin om het te wijzigen en van het een kwam het ander en nu is het altijd wit, hoewel ik voor de lol wel eens terugschakel naar geel. Het boeit me niet zo veel, alleen valt het witte forum iets minder op als je in het openbaar forumt, en dat doe ik wel vaak dus daarom heeft het wel een kleine voorkeur. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb hem een hele tijd op wit gehad, maar ik vind het gewoon niet prettig voor de ogen. Dus nu staat ie bij mij ook alweer een aardig lange tijd weer op geel.
|
Geel, duh.
En de mensen die geel hebben, hebben dat gewoon omdat ze geel hebben. Je gaa toch niet op een dag ineens zeggen 'nou, nu ga ik over naar wit.' Zou niet weten waarom. Het is onoverzichtelijk, en waarom zou je helemaal gaan wennen aan iets nieuws. |
wit en geel is precies hetzelfde, op de kleur na.
en aangezien forumgeel lelijk is en pijn doet aan mijn ogen.... |
Wit en geel is duidelijk niet hetzelfde, vind ik. Geel, want rustiger aan m'n ogen.
|
Ik vind het wel opmerkelijk dat wit populairder is in de peiling, maar dat de geelaanhangers hier stukken feller (en meer) posten.
|
Ik gebruik ook wit. Ik zóu hem op geel hebben laten staan want ik vind het leuker en geel ook prettiger lezen dan wit, maar toen de overgang kwam en vervolgens de nieuwe-ouwe versie geel, bleek dat de nieuwe-ouwe versie geel niet precies hetzelfde was als de ouwe versie geel! En daar ben ik dan weer te autistisch voor, dan erger ik me er aan dat het lettertype niet precies hetzelfde is en de quotes net iets anders, etcetera etcetera, dus toen heb ik hem toch op wit gezet en laten staan.
|
Ik vind geel stukken minder leesbaar en ik vind het lelijk dat er zo'n blauw/paarse achtergrond achter zit. Wit + paars logo vind ik mooi, en aangezien de rest van de site ook regelmatig door mij bezocht word vind ik wit veel aantrekkelijker. Net zoals dat ik HD films fijner vind dan DVD, vooral als je eerst een HDfilm kijkt en daarna een DVD kijkt.
|
Citaat:
Citaat:
En ja, ik nu dus ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |