![]() |
Sixpack
Ik ben al een paar keer begonnen met trainen, elke ochtend en avond sit-ups, maar nooit hou ik het lang vol omdat ik het altijd zo lang vind duren voordat je resultaten ziet haha.
Ik ben 17, maar zou toch graag willen dat er wat spieren op mijn buik te zien zijn. Ik ben gewoon normaal gebouwd voor de rest. Wat raden jullie aan qua oefeneningen, en hoe vaak. En natuurlijk, na hoe lang zie je eindelijk een beetje resultaat. |
Veel oeffenen, thuis en/of op een sportschool. veel afwisseling in oeffeningen. goed eten. vooral eiwitten enzo.
vraag eens iemand die wat van kracht trainingen afweet of hij je wat tips wil geven. vaak doe je oefeningen helemaal fout zonder het te weten. ik zie vaak mensen al de simpele dingen als sit-ups en puch-ups (opdrukken) verkeerd doen. hopelijk heb je hier wat aan. |
1. Je kunt nog zulke dikke sterke buikspieren hebben, als er een 1 à 2 centimeter dik laagje vet overheen zit (zoals bij een 'normale bouw') zie je er niets van.
2. Als je honderd snelle situps doet train je vooral je conditie. Doe er liever tien zó langzaam dat je de tiende je maar net lukt. |
L&G -> sport
|
vet % naar beneden halen is de enige manier om ze goed zichtbaar te maken.
@jjohan het zijn push-ups niet puch-ups |
zoals ;honkballertje; al zei de enige manier om je 6/8 pack goed zichtbaar te maken is door je vetpercentage te verminderen.
Dus sla de ab work-outs eens over en ga een extra half uurtje cardio doen, heb je binnen een paar maanden goed resultaat mits je natuurlijk let op je dieet |
grote kans dat je je situps fout doet.
|
sit ups zijn sowieso fout. erg slecht voor je rug !
Ga voor crunches zou ik zeggen |
Citaat:
|
wat is dan de beste manier om je vet % te verminderen?
|
cardio (hardlopen, teamsporten waarbij je veel rent, zwemmen). alles waarbij je echt het gevoel hebt actief gesport te hebben (hoge hartslag, zweten ed) is meestal goed om vet % te laten dalen.
|
De truc is om lol te krijgen in de sport. Een sixpack moet geen doel op zich zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Anders gaat het je echt niet lukken het te krijgen én te behouden.
|
Citaat:
|
Citaat:
@TS : ga naar de fitness, zij hebben de geschikte apparatuur, dat gaat sneller. |
Je vet% kan je ook naar beneden halen door gezond te eten en zeker 1x in de week cardio te doen.
|
Citaat:
|
1 ding, als je gewoon goed wat spieren wil gaan kweken kan je het beste gaan wedstrijd zwemmen, je krijgt een heel gebalanceerd lijf want een sixpack ziet er niet uit als je geen borst spieren hebt. Het haalt vet weg, je conditie gaat omhoog en je spier massa wordt groter!
|
Citaat:
zwemmen is wel een goede manier om je vet% naar beneden te krijgen naast naar de gym gaan. die twee kan je dus eigenlijk het best combineren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |