Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Sixpack (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1803585)

AFCAjax 25-05-2010 19:10

Sixpack

Ik ben al een paar keer begonnen met trainen, elke ochtend en avond sit-ups, maar nooit hou ik het lang vol omdat ik het altijd zo lang vind duren voordat je resultaten ziet haha.

Ik ben 17, maar zou toch graag willen dat er wat spieren op mijn buik te zien zijn. Ik ben gewoon normaal gebouwd voor de rest.

Wat raden jullie aan qua oefeneningen, en hoe vaak. En natuurlijk, na hoe lang zie je eindelijk een beetje resultaat.

jjohan 25-05-2010 23:42

Veel oeffenen, thuis en/of op een sportschool. veel afwisseling in oeffeningen. goed eten. vooral eiwitten enzo.
vraag eens iemand die wat van kracht trainingen afweet of hij je wat tips wil geven. vaak doe je oefeningen helemaal fout zonder het te weten. ik zie vaak mensen al de simpele dingen als sit-ups en puch-ups (opdrukken) verkeerd doen.

hopelijk heb je hier wat aan.

Sarah 26-05-2010 08:35

1. Je kunt nog zulke dikke sterke buikspieren hebben, als er een 1 à 2 centimeter dik laagje vet overheen zit (zoals bij een 'normale bouw') zie je er niets van.
2. Als je honderd snelle situps doet train je vooral je conditie. Doe er liever tien zó langzaam dat je de tiende je maar net lukt.

Pluis 26-05-2010 11:09

L&G -> sport

honkballertje 26-05-2010 13:14

vet % naar beneden halen is de enige manier om ze goed zichtbaar te maken.

@jjohan

het zijn push-ups niet puch-ups

didadanny 03-06-2010 17:04

zoals ;honkballertje; al zei de enige manier om je 6/8 pack goed zichtbaar te maken is door je vetpercentage te verminderen.
Dus sla de ab work-outs eens over en ga een extra half uurtje cardio doen, heb je binnen een paar maanden goed resultaat mits je natuurlijk let op je dieet

arPos 06-06-2010 08:13

grote kans dat je je situps fout doet.

didadanny 06-06-2010 13:24

sit ups zijn sowieso fout. erg slecht voor je rug !
Ga voor crunches zou ik zeggen

honkballertje 06-06-2010 19:47

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30559731)
grote kans dat je je situps fout doet.

nee sit-ups werken gewoon niet. je ziet geen sixpack als je vet % te hoog is.

SketchyKo 20-06-2010 15:58

wat is dan de beste manier om je vet % te verminderen?

honkballertje 20-06-2010 16:33

cardio (hardlopen, teamsporten waarbij je veel rent, zwemmen). alles waarbij je echt het gevoel hebt actief gesport te hebben (hoge hartslag, zweten ed) is meestal goed om vet % te laten dalen.

Scoot 20-06-2010 17:10

De truc is om lol te krijgen in de sport. Een sixpack moet geen doel op zich zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Anders gaat het je echt niet lukken het te krijgen én te behouden.

SketchyKo 20-06-2010 19:28

Citaat:

Scoot schreef: (Bericht 30600369)
De truc is om lol te krijgen in de sport. Een sixpack moet geen doel op zich zijn, maar een leuke bijkomstigheid. Anders gaat het je echt niet lukken het te krijgen én te behouden.

dank je! ik zal er aan denken

Gambokkur 30-06-2010 13:14

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30527618)
Als je honderd snelle situps doet train je vooral je conditie. Doe er liever tien zó langzaam dat je de tiende je maar net lukt.

Train je daar niet vooral je uithoudingsspieren mee ? Als je elke dag 10 x zo lang mogelijk blijift hangen aan een balk krijg je daar geen dikke armspieren van maar gewoon een ontwikkeld uithoudingsvermogen in de armen.

@TS : ga naar de fitness, zij hebben de geschikte apparatuur, dat gaat sneller.

freezer 30-06-2010 13:19

Je vet% kan je ook naar beneden halen door gezond te eten en zeker 1x in de week cardio te doen.

Sarah 30-06-2010 13:19

Citaat:

Gambokkur schreef: (Bericht 30632145)
Train je daar niet vooral je uithoudingsspieren mee ? Als je elke dag 10 x zo lang mogelijk blijift hangen aan een balk krijg je daar geen dikke armspieren van maar gewoon een ontwikkeld uithoudingsvermogen in de armen.

@TS : ga naar de fitness, zij hebben de geschikte apparatuur, dat gaat sneller.

Als je die tien dan echt heel sloom moet doen, omdat je al goed ontwikkelde buikspieren hebt, inderdaad wel. Dan kun je beter situps doen met gewichten of tegen een weerstand. Maar de voor meeste mensen die ongetraind zijn houdt dit in dat ze ong. drie tot vijf seconden over een situp doen, dan train je gewoon je rode spierweefsel.

liquidRain 30-06-2010 16:10

1 ding, als je gewoon goed wat spieren wil gaan kweken kan je het beste gaan wedstrijd zwemmen, je krijgt een heel gebalanceerd lijf want een sixpack ziet er niet uit als je geen borst spieren hebt. Het haalt vet weg, je conditie gaat omhoog en je spier massa wordt groter!

honkballertje 30-06-2010 17:07

Citaat:

liquidRain schreef: (Bericht 30632836)
1 ding, als je gewoon goed wat spieren wil gaan kweken kan je het beste gaan wedstrijd zwemmen, je krijgt een heel gebalanceerd lijf want een sixpack ziet er niet uit als je geen borst spieren hebt. Het haalt vet weg, je conditie gaat omhoog en je spier massa wordt groter!

klopt. maar van krachttraining (als in de gym) zorgt ervoor dat je alle spieren sneller kan trainen. echter is er niet echt een oefening die ervoor kan zorgen dat je een sixpack krijgt als je vet% hoog is dus zul je naast de naar de gym gaan ook je vet% omlaag moeten werken (als die te hoog is).

zwemmen is wel een goede manier om je vet% naar beneden te krijgen naast naar de gym gaan. die twee kan je dus eigenlijk het best combineren.

liquidRain 30-06-2010 19:21

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 30632970)
klopt. maar van krachttraining (als in de gym) zorgt ervoor dat je alle spieren sneller kan trainen. echter is er niet echt een oefening die ervoor kan zorgen dat je een sixpack krijgt als je vet% hoog is dus zul je naast de naar de gym gaan ook je vet% omlaag moeten werken (als die te hoog is).

zwemmen is wel een goede manier om je vet% naar beneden te krijgen naast naar de gym gaan. die twee kan je dus eigenlijk het best combineren.

Ja maar ik zeg al, je kan wel een dikke sixpack hebben maar als dat niet combineert met je boven/onderlijf dan ziet het er niet uit. Ik ken gasten doe zijn heel breed maar hebben beentjes dunner dan een sigaar. Nee, gewoon bij zwemmen houden= Mooi lijf (niet dat ik op jongens val >.>) goed gebalanceerd + hoge conditie + geen overbelasting op je gewrichten (erg hoge kans bij bodybuilding) En bovendien zwemmen is gewoon lekker, zeker met de zomer! Uiteraard is Zwemmen voor erbij als je "echt" wil gaan bodybuilden maar ik raad het je niet aan!

arPos 30-06-2010 19:38

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 30561448)
nee sit-ups werken gewoon niet. je ziet geen sixpack als je vet % te hoog is.

true maar los daarvan bedoel ik, veel mensen trekken aan hun nek e.d. taferelen.

honkballertje 01-07-2010 16:09

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30633376)
true maar los daarvan bedoel ik, veel mensen trekken aan hun nek e.d. taferelen.

klopt. lijkt me ook niet erg fijn voor je nek de dag daarna. je nek helemaal verrot van het trekken aan je nek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.