![]() |
Vakantiewerk 14 jarige
s
|
Ja dat dacht ik wel.. alleen je bent gebonden aan heel veel regels. Weet dus niet of deze supermarkten dit wel willen maar je kan altijd solliciteren lijkt me!
|
volgens mij mag het niet, maar ik weet het niet 100% zeker.
je kan iig wel werken in de kassen (of op het land) |
s
|
Ja dit mag niet alle supers nemen je echter aan, dat is afhankelijk van ondermeer wanneer hun vulling komt.
groet ivo |
Citaat:
|
s
|
Ik ben van plan bij de AH te werken in de vakantie en heb dus al een formuliertje gehaald, maar daar staat op dat je minimaal 15 jaar moet zijn om vakken te vullen en 16 voor achter de kassa. Dus het kan denk ik niet bij Albert heijn maar ik zou het gewoon proberen en ook bij de andere supermarkten. Succes!(y)
|
Ga naar de site van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en hier kan je terugvinden op welke leeftijd je al aan het werk mag gaan en of je al mag vakken vullen.
|
Ahold (AH) hanteert het minimum leeftijd wel, dit is voor vulploeg inderdaad minimaal 15 jaar, denk dat je het bij een buurtsuper moet proberen, want bij supermarkten van grote bedrijven kan je het denk ik niet proberen.
|
Ja, dat mag wel maar het is hoogst uitzonderlijk dat het gebeurt. Dat heeft met risico te maken. Ondanks is door rechtspraak(oke, 5 jaar geleden ongeveer) een wettelijk minimum loon voor 13 jarige en 14 jarige mensen.
Lichte werkzaamheden mag. De rest niet |
Citaat:
zit met t zelfde probleem mag ook nergens werken omdat ik 13 ben:S je kunt trouwens ook veel geld verdienen in de zomer door krantenwijken over te nemen heel veel mensen gaan op vakantie dus hebben ze er geen tijd voor. als je zelf op vakantie gaat maakt het nog niet uit want iedereen gaat een andere week op vakantie bijna suc6 |
hee, ik weet niet of je het wat vind maar je kunt het bij scapino proberen als het in de buurt is. Daar nemen ze ook 14 jarigen aan. Een paar mensen die ik ken en 14 zijn werken daar ook!
succes |
Ik zoek ook al een tijdje wat maar vind het wel moeilijk iets te vinden waar je fatsoenlijk wordt betaald!
|
Citaat:
|
(Alsnog) even verplaatst. Hoort hier op Wonen & Werken. :)
|
Ik weet nog niet eens of 14 jarige wel een minimum loon hebben, lol...
|
haha ik had ook gesolliciteerd bij de AH 5 maanden terug maar ja koos = werkloos!
Kevva |
bij scapino zoeken ze oproepkrachten voor vrijdagavonden, ik wordt zelf pas half oktober 14 maar denk dat ik dat ook maar eens ga proberen.
btw, ff n mededeling voor de forumbaas, is het niet een idee om een groot bijbaantjes topic 13+ te starten ofzo? dan voorkom je dat telkens iedereen een nieuwe moet openen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |