![]() |
Anno 2001
Er zijn veel te veel jonge doden
om rustig rond te kunnen lopen, overal weer kom je ze tegen, bleekjes, glimlachend en verlegen. Bij vlaggen, halfstok in plantsoenen, hoor je jezelf hun namen noemen. Zij willen zich ons niet opdringen, maar vullen je herinneringen. Uit huizen, waar nu vreemden wonen, zie je vrienden naar buiten komen, je loopt in drukke winkelstraten nog binnensmonds met ze te praten. Je hoort, maar ijler dan tevoren, steeds weer hun laatste afscheidswoorden, zij zitten thuis op je te wachten als de eigen binnengedachten. Er zijn veel te veel jonge doden om ongestoord te kunnen dromen. Dit gedicht behoeft dit keer geen uitleg, geen zin in, geen zin meer in niets. |
He lieffie wazzup?
klinkt niet goed... http://forum.scholieren.com/frown.gif het gedicht daarentegen is werkelijk super!! heel erg sterk, heerlijk vaag en toch zo duidelijk heel erg mooi wanneer men zich het laagst bij de grond voelt, reiken zijn woorden tot ver boven de wolken, bla wat een onzin maar ik vind em echt mooi, misschien dat ik je morgen even spreek op msn? nu zo druk... hele dikke knuf en zoen je Prinsesje |
dit is een heel andere Ruuth.. de Ruuth die wij kennen zit nu waarschijnlijk zichzelf en onze reacties alweer cynisch te bespotten, maar dat kan me niet schelen, ik vind het een mooi gedicht en bijzonder waar ook. het zijn geen lege woorden, het draagt het gevoel dat wij allen hebben. chapeau!
|
Citaat:
Het komt meisje voor me, sneller dan je denkt! Bedankt....ik ook aan jou~! |
Citaat:
Misschien ben ik echt wel een beetje schizofreen, want mijn gedrag is echt als een wolk met regen. Dat dan weer wel, dan net weer niet. Ik werk eraan, het zal wel goedkomen, het is een predestinatie voor me zo te worden zoals ik nu ben, en eigenlijk ben ik er best wel heel erg blij ben dat ik ben wie ik nu ben; een ruwe diamant die geslepen wordt door zichzelf en anderen om hem heen. ''Prospectie!'' zou Willem Frederik Hermans ongetwijfeld hebben geschreven. |
heel mooj gedicht!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
goed spul, ga zo door, ik ben zelfeen fanatieke dichter met een bundel achter rug dus ik hoop dat je het waarderen kunt
|
prachtigaal verwoord
|
WOW Ruuth!!!
ik kom ff niet, spreek je ff niet, en dan staat dit er!!!! ik moet zeggen, dat ik geschokt ben (en dan in de goede zin van het woord). groots gedicht, echt geweldig... |
Citaat:
WAAAAUW...Dido zou trots op je zijn. Mag ik je handtekening....aaaaaaah please?!? Kun jij echt zo goed rijmen en dichten Zonder je broek op te lichten? WAAAUW !! WAZAAAAA! |
Citaat:
|
Heel erg mooi! Zal wel weer een nonoriginele reactie zijn, maar ik ben niet in staat om er iets zinnigs uit te gooien vandaag. http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |