Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   onvoldoende geven voor huiswerk niet af? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1804367)

xChuckar 01-06-2010 15:53

onvoldoende geven voor huiswerk niet af?

Hey,

Het is nu al een redelijke tijd aan de gang, maar naar mijn mening is mijn docent op hol geslagen!
Ze geeft huiswerk (lees; 'zinnen vertalen') op, en in de les vroeg ze een zin.
Deze zin heb ik niet vertaald omdat ik mijn huiswerk was vergeten, vervolgens werd ze kwaad en schreef zomaar een één voor me op bij mijn cijfers, precies wanneer ik mijn punten hard nodig heb.
Ik zit in 4 havo, ik vind dit gekkenwerk dat ze daarvoor énen uitdeelt, mijn vraag is dus, mag dit wel?

mvg,

Micromensje 01-06-2010 16:16

Ik vrees van wel, wat huiswerk betreft heb je namelijk een inspanningsverplichting. Kijk anders eens in het leerlingenstatuut.

Sarah 02-06-2010 09:05

Kreeg de hele klas een cijfer voor het huiswerk? Dan mag het wel, lijkt me.
Als dat niet zo is, geldt op de meeste scholen een regel dat je iemand niet mag straffen door een extra cijfer te geven. Maar dat kun je beter aan bv. je mentor vragen :)

Lotte^^ 02-06-2010 12:20

Volgens mij kan het niet, het is toch geen toets die in het pta staat lijkt me?
Misschien deed ze het om je te laten schrikken ofzo :P

NaamInGebruik 02-06-2010 12:58

Nee mag niet. In het PTA moet iets dergelijks vermeld staan. Bovendien moet het van te voren zijn aangekondigd en moet het hele leerjaar van havo 4 dezelfde materie overhoord krijgen.

Chris-Verhoeckx 02-06-2010 17:31

Ze mag het inderdaad niet maken, wat een kul! Er zijn nou gewoon leerlingen die zonder (veel) te leren ook gewoon voldoendes halen. Dom wicht.

Ze kan het wel als repetitiecijfer laten meetellen maar niet als een ED-cijfer (ED = Examendossier) dunkt me.

xChuckar 04-06-2010 09:27

Dus als ik het zo hoor mag ze het wel als 'Schriftelijke Overhoring' neerzetten? ;/

WAT 04-06-2010 10:50

wij kregen op school een + / - voor werkhouding huiswerk en dat soort dingen, daar test het vaak voor mee, en sommige leraren houden het bij en zorgen dan dat iedereen een bepaald aantal keer aan het woord geweest is en laat het dan een beetje meetellen in berekeningen voor raportcijfers...

Chris-Verhoeckx 04-06-2010 16:23

Citaat:

xChuckar schreef: (Bericht 30555585)
Dus als ik het zo hoor mag ze het wel als 'Schriftelijke Overhoring' neerzetten? ;/

Jah, dat denk ik wel, maar ik weet het ook niet zeker. Maar hey, wat maakt het uit? De SE-cijfers (schoolexamencijfers) tellen twee keer zo zwaar mee als een SO/repetitiecijfer. Dat staat als 't goed is op al je rapporten, althans bij ons wel. In de linkerrij van de cijfers staan de schoolexamencijfers en in de rechterrij je Repetitie/SO-cijfers. Geloof me, bij vergaderen letten ze echt veel meer op je SE-cijfers, want die blijven meetellen in 5 havo. Je repetitiecijfers tellen niet mee voor het volgende jaar!

Micromensje 04-06-2010 17:52

Klopt, die rapportcijfers maken geen ruk meer uit, bij je overgang moet het vooral gaan om je SE cijfers. Als die goed zijn zie ik niet in waarom je zou blijven zitten. Iedereen vergeet wel eens huiswerk te maken. Een 1 (die blijkbaar wel mag) lijkt dan erg maar maakt voor je examens niks uit. Daar gaat het om!

Teddy-chan 09-06-2010 19:09

Maar je kan in de 4e alsnog blijven zitten als je rapportcijfers te slecht zijn.

Ooit heb ik een 1 gekregen, ook omdat ik geen huiswerk had gedaan, ik ben hiermee naar het afdelingshoofd gegaan (meer als principekwestie) en die vertelde mij dat dat niet onaangekondigd mocht en het werd teruggedraaid.

Als ik jou was, zou ik, zeker als het erom spant, er wel even mee gaan naar een hoger persoon. Zelfs als het mag, is het niet netjes, zeker niet onaangekondigd.

x-ess-x 09-06-2010 20:57

haaay,
ik vrees dat het wel mag...
het is wel echt heel lullig van je docent.
maar ik denk dat het er aan ligt of het telt als een so cijfer of toetscijfer.
want een onverwachte so mag je wel geven, maar een toets moet je van tevoren opgeven(althans, dat is bij ons zo).
Ik denk dat het wel mag als het meeteld als een so, en niet mag als het meeteld als een toets.
xx.

Duckdoggy 04-07-2010 08:49

als het huiswerk voor punt was mag het wel, opdrachten niet inleveren is bij ons ook een 1
anders mag het volgens mij niet, ik zou ermee naar de directeur gaan ofzo, want je inzet&gedrag mogen nooit invloed hebben op je cijfers, natuurlijk wel bij gym als je daar tenminste aparte cijfers krijgt voor inzet

-Mara- 05-07-2010 11:05

wat flauw!
je kunt tog een keer je huiswerk vergeten zijn te maken?
of dat je gewoon geen tijd had...
Maarja, als je je huiswerk nooit maakt, kán ik me er nog wel iets bij voorstellen..
Maar het blijft lullig...
Bij ons op school geven ze gelukkig geen cijfers voor huiswerk,
ander stond ik voor bijna elk vak onvoldoende, vrees ik...

Zazum 05-07-2010 13:03

Whaha, ik krijg gewoon een 1 als ik het niet maak, en toch maak ik het niet :O

-Mara- 05-07-2010 13:21

wij hebben ook een leraar,
en als je voor de les zegt dat je je huiswerk niet hebt gedaan, krijg je een preek van:
Je staat er nu nog goed voor, maar als je zo doorgaat ga je niet over, etc.
maar als hij er tijdens de les achter komt, moet je iets overschrijven ofzoiets.
maar alsnog, geen cijfers.

Zazum 05-07-2010 14:14

Haha, die preken kreeg ik bijna elke les :D

-Mara- 05-07-2010 14:43

maar dat is anders dan bij deze leraar...
Hij heeft van die standaard uitspraken die hij vaak zegt,
er i zelfs een fan-hyve voor hem.
Wij zeggen dat een keer tegen hem, zegt ie:
ja dat weet ik, populair ben ik hé?!
en ik weet niet waarom, maar ik vind hem nogal een vage stem hebben :D
hoe hij verteld dan hé bedoel ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.