Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   moedertaalsprekers Nederlands? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1804850)

Phranzor 05-06-2010 22:12

moedertaalsprekers Nederlands?

Hallo allemaal,

Ik ben Ant en ik ben op zoek naar moedertaalsprekers Nederlands. Ik kom uit Wallonië, uit het verre Namen. Aangezien ik Germaanse studeer, moet ik ervoor zorgen dat mijn kennis van de Nederlandse taal optimaal blijft. Verder wil ik mijn kennis bijschaven (nieuwe woorden, uitdrukkingen, zinswendingen leren). Mochten er mensen zijn die hierin geïnteresseerd zijn, dan kunnen ze gerust een reactie hierop plaatsen. Ik kijk er al naar uit.

PS. Voor degenen die hun Frans willen verbeteren, kunnen ze ook Frans tegen mij spreken :)

Ant

Martiño 05-06-2010 22:20

Hoi! Iedereen hier heeft eigenlijk Nederlands als moedertaal, dus leef je uit.

Mr Soija verwijderd 05-06-2010 22:25

Waarschijnlijk past die beter op Talen. Maar wat wil je weten?

Hernuel Fan 05-06-2010 23:19

maar wat zoek je precies? iemand om mee te chatten in het nederlands, of wil je gewoon vragen stellen op het forum?

Commendatore 05-06-2010 23:46

Ah, Namur! Mooie stad, meerdere keren geweest. Kom gezellig meedoen hier!

Ik ben ook wel bezig met m'n Frans maar daar moet eerst nog het een en ander aan gebeuren voordat het actief echt goed bruikbaar is voor een normaal gesprek. Tips voor Franstalige fora zijn trouwens meer dan welkom.

Dark Phoenix 05-06-2010 23:47

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 30559459)
Waarschijnlijk past die beter op Talen. Maar wat wil je weten?

Contact gezocht eerder, zo te zien.

Maar zoals Martino al opmerkte, iedereen hier is Nederlands, dus het zou niet bijster moeilijk moeten zijn. Maar ik heb er helaas geen tijd en energie voor, sorry.

Commendatore 05-06-2010 23:48

Beetje meelezen en meeposten moet ook heel erg helpen, lijkt me.

Hernuel Fan 05-06-2010 23:49

Citaat:

Commendatore schreef: (Bericht 30559578)
Ah, Namur! Mooie stad, meerdere keren geweest. Kom gezellig meedoen hier!

Ik ben ook wel bezig met m'n Frans maar daar moet eerst nog het een en ander aan gebeuren voordat het actief echt goed bruikbaar is voor een normaal gesprek. Tips voor Franstalige fora zijn trouwens meer dan welkom.

daar heb ik heel lang naar gezocht in mn middelbare schooltijd, om mn frans (of duits, weet niet meer precies) wat op te krikken voor mn examen, maar het was echt onvindbaar. Je had alleen van die forums die bij een bepaald iets horen waar je vragen over kan stellen o.i.d. Maar wellicht heb jij betere google-kwaliteiten.

Commendatore 05-06-2010 23:51

Ik ken er om precies te zijn eentje die wel aardig is, maar bij s.com komt het niet in de buurt. Ik weet trouwens wel een heel mooi Italiaans forum dat zich zeker kan meten met s.com, maar daar heb je niet zoveel aan als je met Frans bezig bent.:p

Trimm Trabb 05-06-2010 23:59

Ik denk dat als je je Nederlands wilt verbeteren je het best gewoon de andere topics kunt lezen en daarin kunt meeposten. Je zult dan vanzelf nieuwe woorden en uitdrukkingen leren kennen.
En als je een grammaticale fout maakt wordt je meteen verbeterd, want we houden er hier van om de spelling-nazi uit te hangen. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.