![]() |
Gister zat er een vleesmuis in mijn tuin
Op klaarlichte dag ook nog :cool: en hij gooide zijn vleugels uit, was wel kewl.
Hebben jullie ooit dieren opeens in jullie tuin of huis gehad, van wie je niet zou denken dat je die ooit zou tegenkomen in je tuin of huis? |
Flora & Fauna :p
En ik had ineens kakkerlakken... en muizen in huis... |
Citaat:
|
Citaat:
En een buizerd, echt enorm beest, zat vorig jaar ineens in de tuin, een duif op te eten. |
Wij hadden laatst een baby pad in de tuin die half dood was :(
en we hadden ook een keer een duif die was neergestort. Verder denk ik niet dat we echt al zulke onverwachtte bezoekjes hebben gekregen :) |
Vossen (jawel)..En soms eens een verdwaalde vleermuis..en een konijn..
|
Geen vleermuis, dat is me nog niet gelukt maar wel vogeltjes, konijnen, egels, ed. Er is eens een mus mijn kamerraam ingevlogen. Het arme beest was helemaal in paniek!
|
we hebben eens een vleermuis in de woonkamer gehad. Geen idee hoe ie binnen was gekomen. waarschijnlijk ddor de schoorsteen :confused:
|
naja, wij hebben wel een keer een duif gehad die de hele tijd op hetzelfde plekje bleef zitten (maandne achter elkaar)
en we hebben een egeltje in de tuin gehad :) en op dit moment hebben we een stalk-katje :D |
Er was deze zomer een buizerd een de tuin... Maar niet echt lang. er was een merel op het gras, en dat ding kwam zo uit de lucht vallen, kneep het beest dood, en toen ik aan kwam rennen met een pan water om hem weg te jagen (mijn jonge katjes waren ook in de tuin!) vloog hij net als een helikopter weer de lucht in.
|
op vakantie heb ik wel bijna elke avond vleermuizen uit de lucht gebatmintont, zo laag vlogen ze over.
Verder hadden we een paar jaar geleden wel eens eenden in de voortuin :) |
Citaat:
you're back :) 't was erg leuk zo te horen?! (y) :cool: 'k zal niet het hele topic verknoeien, maare welkom terug :D ontopic: nee, wij hebben nooit van die beesten :( |
's avonds hebben we vaak vleermuizen in de garage... oowk koel... maar overdag hebbik der nooit een gezienn..
|
Citaat:
ik wil terug..... t was namelijk hardstikke leuk :) (y) (sorry voor offtopic) |
padden, kikkers, egels en vleermuizen.
|
wij krijgen regelmatig bezoek van een reiger die dan een kikker uit onze vijver komt happen. gelukkig lust ie onze vissen niet :)
|
een hertje laatst. Ik kwam net te laat grmbl Maar ook soms een haas of een fazant.
REIE |
vleesmuis..
*een wilde muis in t bos, die alleen maar vlees eet* |
ook wel eens een vleermuis overdag, waarschijnlijk ziek ofzo
|
ik heb een baby-egeltje gehad, als huisdier. zat ook in de tuin en ik kon m zo oppakken en hij wou niet weglopen dus toen heb ik m maar "gehouden". geweldig beestje. kwam altijd naar me toe gelopen naar verloop van tijd.
trouwens, vleermuizen kun je geweldig lokken, he? ga maar es op het gras (of waar dan ook) liggen en gooi heel laag kleine steentjes/bierdopjes/net wat omhoog als je een vleemuis ziet. komen ze zó over je hoofd gedoken. geweldig om te zien! |
Op het metrostation Wilhelminaplein in Rotterdam heb ik ze weer gezien.. Bij de zuidelijke ingang zitten ze het vaakst. Ook beneden kan je ze wel eens zien. Het plafond heeft daar allemaal kleine gaatjes waar ze zich aan vast kunnen klampen. Vandaag zaten er minstens een stuk of 6.
|
wij hebben in de zomer ook vleermuizen rondvliegen. ook hebben wij onlangs een mooie duifvormige afdruk op een van onze ruiten gevonden :eek:
ziet er bijna uit als een fossiele afdruk :D |
een luchtballon met een kaartje er aan
en eenden |
wij hebben eigenlijk iedere zomer vleermuizen. dit jaar hadden we ook een vlaamse gaaien gezinnetje in de tuin....lekker irritant :confused: die krijsen. en verder paarden en honden en kippen ed :cool:
|
Ik zie ze wel es vliegen, en ik hoor ze wel es piepen :) En we hebben wel es een uil en een havik in de tuin. En een ekster die altijd de stront van de cavia's opeet. En we hebben wel es goudhaantjes in de tuin, verder kan ik me zo 1 2 3 niet echt iets bijzonders bedenken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |