Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Amandelen laten verwijderen, ervaringen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1805451)

Chrissy7c 11-06-2010 12:36

Amandelen laten verwijderen, ervaringen?

Hey allemaal,
Ik moet maandag aan mijn keel amandelen geholpen worden. Ik heb een ander topic gevonden, alleen die was nogal oud dus ik dacht ik start een nieuwe. Misschien is de ervaring nu ook anders dan 2 jaar geleden!
Dus heeft iemand (ook op latere leeftijd) zijn amandelen laten verwijderen?
En zijn daar ook nog rokers bij? want heb geen flauw idee hoelang ik niet mag roken :p
Alvast bedankt! Begin inmiddels aardig zenuwachtig ervoor te worden trouwens!!

kisskisskisskis 11-06-2010 14:49

Ken een vriend die ze heeft moeten weghalen 3 dagen later liep hij al weer vrolijk op school rond nergens last van kon alleen een week fluisteren daarna gewoon weer praten

Chrissy7c 12-06-2010 01:19

Citaat:

kisskisskisskis schreef: (Bericht 30576348)
Ken een vriend die ze heeft moeten weghalen 3 dagen later liep hij al weer vrolijk op school rond nergens last van kon alleen een week fluisteren daarna gewoon weer praten

Kijk dat is een keer gerust stellend nieuws, dankje! Ik ben echt een work a holic en baal er gewoon van als ik er te lang uit lig! Heb namelijk vorige week voor vast contract getekend, en nu al de ziektewet in! Vind ik ook gewoon lullig voor hun.
Maar dus, bedankt!

xxceline 12-06-2010 11:48

Nou, bij mij was het alsof ik doodging, twee weken lang :eek::(
Braken, pijn, niets binnen houden.. vond het verschrikkelijk.
Het is ook erg afhankelijk van individue tot individue. Bij verstandkiezen voelde ik bijvoorbeeld helemaal niets. En ook niet toen ze mijn ribbenkast hadden opengezagen. (n)
Maar die amandelen..

Chrissy7c 13-06-2010 22:50

Citaat:

xxceline schreef: (Bericht 30577694)
Nou, bij mij was het alsof ik doodging, twee weken lang :eek::(
Braken, pijn, niets binnen houden.. vond het verschrikkelijk.
Het is ook erg afhankelijk van individue tot individue. Bij verstandkiezen voelde ik bijvoorbeeld helemaal niets. En ook niet toen ze mijn ribbenkast hadden opengezagen. (n)
Maar die amandelen..

:facepalm: Oke .. Hoop dat het me beter afgaat! kan me echt niet voorstellen dat het ontzettend veel zeer doet!! Maarja, morgen middag aan de beurt.. We'll see

gurl19 14-06-2010 17:24

Ik ben erbij verkouden geworden dus ik moest hoesten en dat deed heel erg zeer. Toen ik op een gegeven moment echt slijm moest ophoesten heb ik de wond kapot gemaakt door het hoesten en is de dokter zelfs nog geweest. (dat moet als het weer begint te bloeden) Heb echt een week niets gegeten. Hooguit bouillon. Daarna heeft het nog heel lang geduurd voordat ik alles weer kon eten.

Ik heb wel al mijn zetpillen gebruikt en die zijn echt heerlijk tegen de pijn! Echt doen. De ingreep doet echt niet zeer. Het is gewoon een vervelend gevoel als je slikt, en tja je kunt niet eten. Alleen maar goed voor de lijn;)

marjolein243 14-06-2010 18:47

ik ben aan mijn amandelen geopereerd toen ik 15 was..
het deed bij mij de dag erna nog niet echtheel veel pijn, maar daarna werd het eigenlijk steeds erger
ik heb ook ongeveer 5 dagen helemaal niks gegeten..
en ik moest verplicht een week thuis blijven, omdat je anders veel makkelijker een ontsteking oploopt..

Lusi 16-06-2010 08:11

Roken mag je niet zo lang de wond open of heel kwetsbaar is. Wil/doe je waarschijnlijk ook niet, als het zo prikt. Maar als het goed is krijg je echt overal uitleg over van tevoren en erna voordat je naar huis gaat.
Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk weer wat voedsel binnenkrijgt want zonder die energie en vastigheid duurt het genezen veel langer en kun je je heel lang waardeloos voelen. En dan natuurlijk geen bijtende en schurende chips, maar bijvoorbeeld ragout, puree of appelmoes. En blijven koelen. IJsjes *O*

Chrissy7c 16-06-2010 09:56

Nou het valt me alles mee hoor! Serieus. Maandag middag geholpen, moest wel een nachtje blijven. Gistere ochtend thuis gekomen en meteen wat vla gepakt. Mocht niet, maar stierf van de honger! En gistere avond lekker koude komkommerstamp op, haha. Vanochtend deed het weer even flink pijn, trok ook door naar mn oren. Maar na wat pijnstillers gaat het nu weer heel goed! Praat ook alweer sinds ik uit narcose kwam en toen heeeel even moeten overgeven. Verder gaat het allemaal heel goed geloof ik? Als ik die andere verhalen zo lees!
En die zetpillen vond ik vreeeeselijk! Heb ze alleen op de dag van de ingreep gebruikt, de dag erna ben ik pijnstillers gaan slikken!

Chrissy7c 19-06-2010 19:49

Oke ik kom er van terug. Het doet wel pijn! En de pijn trekt door naar je oren, kaak, tong, alles! Wordt er niet goed van!!!

Andijvie 19-06-2010 20:13

Citaat:

Chrissy7c schreef: (Bericht 30598474)
Oke ik kom er van terug. Het doet wel pijn! En de pijn trekt door naar je oren, kaak, tong, alles! Wordt er niet goed van!!!

Misschien toch die zetpillen proberen? Die werken volgens mij sneller :)

Chrissy7c 20-06-2010 17:27

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 30598517)
Misschien toch die zetpillen proberen? Die werken volgens mij sneller :)

Neeee ik haaat die dingen!! haha. Nog meer ijsjes, ijswater en rust helpt ook haha. Vandaag alweer (was wel pijnlijk maar oke) chips gegeten! Ben zo gek op chips.. en mis mn sigaretje!!:(

gurl19 21-06-2010 20:07

Dan valt de pijn ook wel mee als je zo gek bent om chips te eten!

Chrissy7c 22-06-2010 23:06

Citaat:

gurl19 schreef: (Bericht 30603950)
Dan valt de pijn ook wel mee als je zo gek bent om chips te eten!

Nee hoor, gewoon goed kauwen en wegspoelen met water. En pijn doet het sowieso wel, of je nou chips eet of niet.

Andijvie 23-06-2010 10:06

Zout eten lijkt me dan echt heel pijnlijk :s

marjolein243 23-06-2010 16:21

nou toen mijn amandelen net waren geknipt kon ik zeker geen dingen zoals chips eten en dat terwijl ik daar toch ook wel echt gek op ben...

Daantje_0705 23-06-2010 18:00

Chips zijn ook nog scherp enzo. Weet wel dat ik als ik keelpijn heb ik ook nooit dingen als sultana's enzo wil eten.

miguel301 27-06-2010 21:51

Ik raad je aan om geen zoute dingen te eten aangezien de wonde nog aan het helen is. En zoals de meesten al gezegd hebben, probeer niet te roken ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.