![]() |
De gevangenissen in Nederland zijn te luxe
Hallo :)
Ik moet samen met een vriendin een debat doen over de volgende stelling: De gevangenissen in Nederland zijn te luxe. Ik moet zowel voor als tegen argumenten. ALs er nog goede ideeën zijn om in de inleiding te zetten, zijn deze natuurlijk ook welkom;) Alvast heel erg bedankt! |
Je zou eens moeten kijken naar het slotstuk van deze aflevering:
http://westermansnieuwewereld.kro.nl...levering9.aspx Daar kan je denk ik wel wat uithalen. Succes! |
Er zijn toch ook afleveringen over buitenlandse gevangenissen? Misschien dat die je ook nog verder helpen met je debat.
|
Heel erg bedankt.
Ik heb er zeker wat aan gehad! Ik zoek alleen toch nog steeds argumenten! Vooral argumenten tegen zijn moeilijk te vinden bij een stelling als deze! Alvast bedankt :) |
tegen kom je niet veel verder als 23 uur per dag binnen is nooit een pretje, aangezien het gemiddelde 3 sterren hotel over de grens nog dubieuzer is.
|
Citaat:
Tegenargumenten: 1. het gaat om reïntegratie. Een gevangene moet terugkeren in de maatschappij, als je 'm menselijk behandelt en toekomstgericht bezig bent, heb je de grootste kans dat iemand weer een positieve bijdrage levert aan de samenleving zodra 'ie vrij komt. 2. De 'luxe' van gevangenissen wordt vaak schromelijk overdreven. 3. Je kan de waardigheid van een samenleving beoordelen op hoe ze omgaan met hun misdadigers. Succes. :) |
Citaat:
meer argumenten zijn natuurlijk altijd welkom! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |