![]() |
klachten bij astma
Hallo,
Voor mijn studie verpleegkunde, moet ik weten wat jongeren met astma zo vervelend vinden aan hun ziekte. Het gaat hierbij niet om de klachten zelf, maar over de beperking hiervan. Zouden jullie mij hierbij misschien willen helpen? xx |
Kijk eens op www.longforum.nl daar vind je heel veel verhalen van mensen met astma, waardoor je vast wel een beeld kan vormen.
Ik heb zelf astma en het vervelendste vind ik dat je anders ben dan de rest, je bent afhankelijk van medicijnen en moet er rekening mee houden. Meestal is dat niet erg maar soms is het gewoon irritant. Ik ben sneller moe, kan minder lang doorgaan, kan slecht regen rook, mist of vochtig weer. Dat soort dingen. |
Ik heb ook (lichtelijk) astma. Ik merk het eigenlijk alleen tijdens sporten (kan minder lang volhouden) en als ik in de buurt ben van rook of inderdaad vochtig (warm) weer (krijg ik het behoorlijk benauwd). Het is allemaal geen wereldramp, maar wel vervelend. Maar in het dagelijks leven voel ik me niet bepaald beperkt of zo.
|
Ik krijg het snel benauwd, bij inspanning of stress. Ik moet veel medicijnen nemen en heb vaak ontstekingen in mijn keel of longen.
Ik kan dus minder goed sporten, uitgaan, feesten, tegen verf, rook, en ga zo maar door. Ik moet er altijd rekening mee houden en kan nooit zomaar wild doen. |
Benoudheid,(soms hyperventilatie). En ook heelsnel buiten adem zijn na rennen/ fietsen/traplopen enzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |