![]() |
help ongesteld
hallo
ik ben het vanochtend gewoorden heeft iemand voor mij wat tips :) alvast bedankt |
Voor het eerst bedoel je?
Eh. Maandverband? Tampons? Paracetamol tegen eventuele buikpijn? & niet te vergeten: geen witte broeken dragen! |
Als het je eerste keer is, is het denk ik het fijnst om te zorgen voor wat verschillende soorten maandverband en tampons, zodat je uit kan vogelen welke jij het fijnst vindt/nodig hebt.
En inderdaad; pijnstillers zijn fijn als je buikpijn hebt, maar paracetamol werkt bij mij nooit goed tegen menstruatie-klachten. Aleve Feminax doet wonderen (y) |
dankje voor de tips en ja de eerste keer
|
Eerste keer is het het makkelijkst om nog geen tampons te gebruiken, maar maandverband. Neem maandverband met vleugeltjes of clips, dat zuijn uitsteeksels aan de zijkant waarmee je het maandverband aan je onderbroek vastplakt (op de verpakking staat wel hoe dat moet) want maandverband zonder vleugels blijft voor geen meter zitten. De eerste keer dat je ongesteld bent kan het best veel zijn, dus ga elke twee uur even naar de wc om te kijken of het nog goed zit en of er een nieuwe nodig is ;)
En je moeder wil het vast ook graag weten. Of als dat niet kan, misschien een tante of grote zus, of misschien heb je wel een makkelijke vader die je het kan vertellen. Dat is ook handiger met het kopen van maandverband en tampons, want dat is best duur als je het zelf moet doen. |
Lekker warm douchen is ook fijn, ben je weer lekker schoon en die warmte is lekker als je buikpijn hebt :)
|
Zijn er dingen die je graag zou willen weten, of ben je redelijk geďnformeerd over wat menstrueren inhoudt?
Qua tips: probeer uit wat je fijn vindt qua maandverband of tampons. Als je graag tampons wil gebruiken maar het lukt niet, probeer het dan met mini tampons of met tampons met inbrenghuls. En kijk bij maandverband wat je prettig vindt qua grootte en met of zonder vleugeltjes. |
Of lekker warm in bad
|
En probeer geen tampons uit als je niet ongesteld bent. :o Dat was mijn plan ooit (leek me minder geklieder dan als ik wel ongesteld was) maar dan is het allemaal droog en stroef en dan doet het veel meer pijn dan als je ongesteld bent, dan glijdt het gewoon beter.
|
Citaat:
@Woordraadsel, een beetje weken in je eigen bloed? :S |
hartstikke bedankt
en ik denk dat ik voor de maanverband ga met vleugeltjes omdat tampons me irietant lijkt thnx |
Tampons kun je idd beter voor het eerst proberen tijdens de eerste dag(en) van je menstruatie, en dan beginnen met mini, dan doet het waarschijnlijk het minste pijn.
Citaat:
|
ok
dan ga ik een mini proberen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, weer wat bijgeleerd :P
Gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop dat dat nog even zo blijft :) |
Citaat:
|
o oke
|
Citaat:
|
Ik had vroeger ook vaak dat maandverband zonder vleugels echt niet op z'n plek bleef zitten, maar nu heb ik dat nooit meer (en dan ook echt nooit). Misschien is de plakstrip beter geworden van het merk dat ik gebruik of misschien heeft het er mee te maken dat ik 10 jaar geleden gewoon kleiner was en het maandverband dus eigenlijk te groot.
|
Citaat:
|
Ik had dat vroeger ook soms, en nu nooit.
Maar vroeger bewoog ik ook bizar veel in mijn slaap, terwijl ik nu vrij rustig blijf liggen. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft.. |
Ow, ik heb nog een tip: als je heel zwaar ongesteld bent en (ook) 's nachts maandverband wilt gebruiken en je steeds doorlekt: plak er twee achter elkaar (gedeeltelijk over elkaar heen), dat was bij mij echt dé oplossing en ik heb er zolang over gedaan om dat te bedenken dat ik dat wel even wil delen.
|
Citaat:
Nu gebruik ik trouwens gewoon tampons 's nachts, veel makkelijker :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00. |