![]() |
Vreemd
Ik had het al een tijd niet gehad, maar vandaag had ik het weer tijdens de gymles.
Het lijkt wel alsof het veel eerder komt als ik me inspan (sport). Op zo'n moment voelt het alsof ik aan één oor (links) doof ben. Ik hoor mezelf dan ook helemaal niet goed meer. Ik hoor mijn adem echter wel heel duidelijk, enkel in dat oor. Het is zowel als ik door mijn mond, als door mijn neus adem. Af en toe stopt het voor een paar seconden maar meestal komt het dan al gauw weer terug (met een 'klak' geluid, alsof het zich in mijn oor volledig 'omzet' oid.) Het komt echt geheel uit het niets opzetten, en gaat ook zomaar weer weg. Ik doe niets bijzonders of zoiets. In totaal, dus voordat het helemaal weg is en niet terugkomt, duurt het nooit heel lang. Hooguit een half uurtje. Het gebeurt zelden, maar ik heb er toch zeker al wel een jaar 'af en toe' last van. Pijn doet het niet, maar irritant is het wel. Normaliter is er niets aan de hand met dat oor, ik hoor er gewoon prima mee. Weet iemand misschien wat dit is hoe dit komt? |
Dat heb ik ook af en toe, als ik te lang niets meer gegeten heb :bloos:. 't Verdwijnt zodra ik iets naar binnen heb gewerkt, dus 't lijkt wel te komen door energietekort ofzo :confused:.
|
Klakgeluiden in een oor en jezelf heel nadrukkelijk horen ademen maar de buitenwereld niet goed klinkt me als een buis van eustachius die er even mee ophoudt. De buis van eustachius is een buis tussen je oor en je neus, die ervoor zorgt dat de druk achter je trommelvlies hetzelfde is als daarvoor, zodat je optimaal kunt horen. als die dicht gaat zitten wordt de druk achter je trommelvlies lager waardoor je dus minder goed hoort, bijvoorbeeld tijdens verkoudheid.
tijdens sporten verandert je bloedsomloop wat, waardoor het heel goed kan dat die buis even dicht gaat zitten. Als hij dan weer overgaat hoor je dan een klak. |
Ah, bedankt voor jullie antwoorden! :)
Wat mij betreft kan het topic dichtgegooid. |
Dit gebeurt trouwens ook als je gaapt. ik kan het open en dicht doen zonder te gapen, in essencie gaap je dan gewoon zonder je mond daadwerkelijk open te doen.
|
zou kaugum kauwen werken?(net als in het vliegtuig)
dat zou dan namelijk ook kunnen verklaren waarom eten bij AzN werkt, dan kauw en slik je ook |
Slikken helpt niet, dat had ik al eens geprobeerd. Misschien iets eten wel.
Bedankt hoor! |
Citaat:
|
Dit klinkt niet als een probleem met de buis. Je kan ook je mond dicht doen, neus dichtknijpen en uitblazen. Forceert de buis open doordat je er veel meer druk op zet. Probleem klinkt meer als iets met het trommelvlies. Wellicht dat je kaak daar wat in de weg zit oid. Dat kan verklaren dat je eigen ademhaling zo goed hoort, omdat geluid zich via bot vrij goed kan verplaatsen. Wellicht dat bijv. voorover hangen of opzij hangen het probleem oplost. Of wellicht dat je merkt dat je er meer last van hebt als je last van je rug/nek hebt.
|
Wow zeg, verschillende conclusies worden hier getrokken! :P
Gapen helpt trouwens niet. & mond dichtdoen, neus dichtknijpen en blazen helpt ook niet. Haha, ik heb al heel wat geprobeerd ja. Ik kan er ook echt niet tegen. XD De theorie van NaamInGebruik klinkt op zich wel logisch. Ik zal het de volgende keer proberen, bedankt allemaal~! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |