![]() |
Gemiddeld eindcijfer
Ik vroeg me af hoe je precies je gemiddelde berekent? Hoe zit het met het combinatiecijfer? En voor de mensen hier: wat is jullie gemiddelde eindcijfer en is het van belang voor je vervolgstudie ivm loting?
|
alle cijfers bij elkaar optellen delen door de hoeveelheid is gemiddelde
|
Moet je het combinatiecijfer dan ook meetellen? Want daar ging het me een beetje om?
|
Jep, gewoon meetellen,
Dus als je VWO doet met gewoon 8 vakken heb je dus 9 cijfers die tellen, |
Oké, dan is mijn vraag beantwoord!
|
Volgens mij wordt het gemiddelde voor loting studies wel berekend met afgeronde cijfers. Dus het gemiddelde van afgeronde cijfers. Maar dat weet ik niet zeker.
|
In de oude tweede fase gold ook: als je meer keuzevakken hebt dan nodig is, telt alleen het cijfer van je beste keuzevak voor het gemiddelde. Ik weet niet of dat nog zo is.
|
En hoe bereken je het gemiddeld eindcijfer? Moet je dan de gemiddeldes van alle vakken (CE + SE / 2) optellen en dan delen door aantal vakken?
Als dat zo is: 6,8 CE's cijfers: 6,4 Als ik zo kijk naar mijn CE gemiddelde en gemiddelde van alle cijfers, is dat hoog genoeg om VWO aan te kunnen? Weet iemand dat? |
@Sarah: Klopt, althans als 1 extra vak maakt dat je zakt mag je die wegstrepen.
Ja dat eerste klopt Eadlyn. Voor een niveau hoger is minimaal een 7 gemiddeld denk ik wel gewenst. |
Het ligt eraan hoeveel je er voor doet en hoe makkelijk je kunt leren.
Volgens mij kun je best goed leren (dat een tolk soms een obstakel kan zijn) Ik denk dat je het gewoon rustig kan proberen. Motivatie is ook erg belangrijk en als dat wel goed zit, èn met die cijfers moet het zeker te doen zijn ;) |
ligt dr natuurlijk wel aan hoeveel keer een pw of so meetelt, dit verschilt meestal per vak.
hebben jullie geen magister?? |
^magister is shit. het werkt bij mij nooit.
maar, op mijn eindrapport staat dat mijn uiteindelijk gemiddelde een 7,2 is. (: geen idee hoe ze het hebben uitgerekent, maargoed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat klopt inderdaad xxceline.
Maar mijn vraag is beantwoord en de cijferlijst ontvangen. Nu maar hopen dat ik geplaatst wordt maar dat zal wel want ik was ruim op tijd met aanmelden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |