![]() |
Browsers
Bij nieuwe installaties van Win7 is toch geen browser meer meegeleverd?:o
|
jawel gewoon IE. zou een beetje raar zijn als er geen browser op zou zitten
|
iddf, internet explorer zit inmiddels zo diep in windows dat ze het er gewoon niet meer uit kunnen slopen.
|
Citaat:
Maar het is normaal dat ze er een browser insteken, niet? hoe kan je anders namelijk een andere downloaden? |
Citaat:
|
Citaat:
maar ot: voor de meeste mensen volstaat ie gewoon, de mensen die nood hebben aan een andere browser weten die wel te vinden. De invoering van dat keuzescherm is er enkel doordat microsoft een monopoly heeft op de pc-markt. Apple mag namelijk ook zelf kiezen dat ze safari meeleveren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Chrome, firefox, opera, safari,... hadden al een aardig marktaandeel op windows vóór opera dat keuzescherm wenste.
over netscape: toen kon je nog niet snel even een browser downloaden om te testen welke je het beste vond, en aangezien internet explorer er standaard opstond, jh, dan gingen de mensen niets anders meer zoeken. Ik vind het niet slecht dat microsoft verplicht is geweest om dat keuzescherm in te voeren, maar ik denk dat het in deze tijd niet echt een toegevoegde waarde heeft voor de gewone computergebruiker die wat wilt internetten. Voor chrome word trouwens ook reclame gemaakt, het merendeel van de mensen heeft als startpagina google, waar rechtsboven altijd een kader komt met daarin reclame voor chrome, hetzelfde trouwens op youtube. Dus concurrentie genoeg denk ik niet? |
Citaat:
|
Citaat:
Het was alleen niet zo gemakkelijk. :) |
in 2000 waren computers sowieso al niet "gemakkelijk"
|
Citaat:
en ja, ik heb nog met windows 98 gewerkt hoor, toen ik kleiner was. |
Citaat:
Ikzelf gebruik overigens Chrome, vind het merkbaar sneller dan IE en FF. |
Citaat:
Ja, ik weet dat adblock plus er ook is voor chrome, maar die werkt niet helemaal. Enkel Flash-banners worden geblokkeerd blijkbaar. (google laat namelijk niet hún advertenties in de eigen browser blokkeren) |
Er was een tijdje sprake van een Windows 7-versie zonder IE, maar die is uiteindelijk niet uitgebracht. Er zit dus gewoon IE8 bij.
|
idd. ze zeiden van wel, maar dat hebben ze toch niet gedaan. anyway midori is nu mijn favo browser is echt mega snel
|
Om zelf ook maar even antwoord te geven :p
ik gebruik nu al zo'n 10 jaar Opera, vanaf versie 4.x Hebben een paar minder fijne upgrades tussen gezeten, maar die fouten werden steeds sneller opgelost. Vooral de browsgeschiedenis en de mogelijkheid je eigen uiterlijk te kiezen bevallen mij erg goed (y) |
Citaat:
en je kan met chrome ook je uiterlijk veranderen :) |
dat kan tegenwoordig met bekant elke browser. opera is idd een goede browser, alleen vind't ik het zelf gewoon niet zo fijn aanvoelen zeg maar.
|
Citaat:
Vooral de optie dat je zelf kunt bepalen waar de knoppen zitten met een zeer ruimte keuze uit de verschillende typen knoppen vind ik erg fijn. Chrome voelt niet fijn aan voor mij, maar na meer dan 10 jaar dezelfde browser ben ik ook aardig vastgeroest geloof ik ;):o |
ik vind't gnome chrome altijd zo vast aanvoelen, ook omdat je er niks aan kan veranderen.
|
Citaat:
|
nee. bij midori en firefox kan ik ook nog heel de layout veranderen ect. ook is chrome eigenwijs als het gaat om window buttons. die ik link wil hebben in mijn mint desktop/ *O*
|
Een nadeel van Google Chrome is wel dat hij alle je surfgedrag naar Google stuurt (net als de zoekmachine trouwens). Dit kan je er gelukkig wel uitslopen.
|
dat is de deal van google, zei geven geweldige software gratis tegen jouw surfgedrag.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook snap ik niet zo goed waar je ineens "feature oorlog" en "bloatware" vandaan haalt. Want voor persoon A is het laatste inherent aan het eerste waar persoon B juist features wil hebben zonder 3rd party plugins/addons. Om het toe te lichten: persoonlijk vind ik Pegasus een prima mailclient en mag ik er graag mee werken maar ik kan me verdomd goed voorstellen dat Hermien de Vries liever gewoon Thunderbird of -god forbid- Windows Mail wil gebruiken. |
dat men ging prijzen met fuetures die half werkten omdat ze zo snel mogelijk uitgebracht moesten worden, om voor de concurrent te zijn. probleem hierdoor was dat ze dus overal stukjes code kregen in de browser die elkaar tegenwerkt, daar worden dan weer snelle fixes voor gevonden ect...
waarom denk je anders dat het mozilla team van scratch af aan is begonnen ipv de netscape code te gebruiken? |
Dus wacht even; omdat Netscape er één grote kutzooi van maakte is het Microsoft die "misbruik" maakte van de monopoliepositie waar Netscape vóór MSIE maar liefst 80% van de markt in handen had..? Enlighten me.
Los daarvan; Netscape 5+ is gewoon Mozilla en vanuit daar is de Phoenix-fork gekomen. |
microsoft leverden de browser bij windows.terwijl netscape gekocht moets worden. (oke het is een slimme maar vuile tactiek) hierdoor moest netscape met iets extra's komen om mensen netscape te laten kopen. omdat microsoft de winst simpelweg uit de pc/windows licentie haalde en netscape alleen maar een browser maakte. hier was gewoon niet tegenop te botsen. natuurlijk had netscape andere markten aan kunnen boren. maar ze waren zo dom omdat niet te doen
|
Netscape is altijd gratis geweest, makker. Misschien moet je eens wat minder van die typische open source-communityblaat klakkeloos voor waar aannemen.
|
Citaat:
En over de usage tracking vind je in het wikipedia artikel van chrome nog wat extra informatie. Ik vond op een artikel hoe je deze uitzet. En ik lees op verschillende pagina's dat chromium dit niet heeft. |
Ik houd he-le-maal niet van het opt-out gebeuren van Google/Chrome. Ik gebruik het dan ook uit principe niet want ik vind Google zo zoetjes aan smeriger/onbetrouwbaarder dan Apple en Microsoft bij elkaar -- alleen heeft Google nog het imago vreselijk mee als "good guy".
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38. |