![]() |
lerarenopleiding UNI
Hallo,
Ik heb een vraag ik wil volgend jaar vwo gaan doen en dan een universitaire lerarenopleiding geschiedenis doen. Maar het lijkt alsof ik daarvoor eerst HBO moet doen wil ik doorstromen naar de uni. zijn er geen volledige lerarenopleidingen aan de uni? ik wil namelijk eerst geschiedenis en dan sociologie studeren |
Je kan natuurlijk geschiedenis gaan studeren en in je vrije deel vakken volgen om te leren doceren.
|
Gewoon geschiedenis studeren en dan de educatieve master doen. Die duurt twee jaar (na de bachelor van drie jaar).
|
Citaat:
|
Het maakt natuurlijk wel behoorlijk wat uit of je een tweedegraads (HBO) of eerstegraads (universiteit) lerarenopleiding doet/hebt gedaan...
En ontopic: Op de uni is het, zoals Sarah al zegt, een master die je na je bachelor doet. :) |
Als ik je wat kan aanbevelen: geen docent worden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben docent, en velen verkijken zich op het vak. Natuurlijk was mijn reactie een beetje misplaatst. als iemand graag docent wilt worden moet die dat zeker doen. Sorry
|
Citaat:
Wat vind jij er anders aan dan je had verwacht? En wat vind je er minder leuk aan? |
Ik geloof dat je met de educatieve master waar sommige het over hebben, ook je 2e graads bevoegdheid eerst haalt en je 1e graads daarna pas kan halen. Zo heb ik het begrepen in ieder geval...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb altijd begrepen dat je na een universitaire bachelor (of master) gewoon direct een eerste graads bevoegdheid kunt halen dmv een educatieve master. |
Eerst begin je met een Tweedegraads Lerarenopleiding = Bachelor of Education, B Ed.
Daarna kan je nog een Eerstegraads Lerarenopleiding volgen = Master of Education. M Ed. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat je een betere docent maakt...ik heb geen idee...ik denk dat dat ook heel persoonlijk is (zowel vanuit de persoon als docent als vanuit de persoon als leerling gezien). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar volgens mij hoeft dat niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |