![]() |
Uit de oude DOOS: hoe noemde je als kind de geslachtsdelen?
Altijd leuk om te horen, omdat er de meest vieze en/of hilarische varianten voorbijkomen. Zo las ik laatst flamoesje en sneetje :'(
Zijn er echt mensen die een doos voorbips noemen? Had jij een koffieboontje of een poenie? Of toch een plasser of een fluitje? |
Een plassertje. :') En een piemel.
|
Voorbillen en plassertje.
|
Dat "voorbips" is toch verzonnen door van Kooten en de Bie?
|
Bij ons was het bij de vrouw een 'muis'. En bij de heren een 'piemeltje'.
|
ohja muis :D ik vroeg me dat al af, ik wist het niet meer
en jongetjes hadden een 'slurfje, plassertje of piemeltje |
Jongens hadden een piemel, maar ik weet niet meer wat ik had :'(
|
Slurfje :D wij noemden het pipi. Dat is nog acceptabel, i.t.t. spleetje ;x
|
Spleetje :( (n)
En piemel. Ik vind flamoes en foefke veel leuker :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, als kind was een piemeltje ook wel vaak 'pikkie' :O :(.
|
Ik weet alleen nog plassertje, verder geen idee.
|
Mijn moeder noemde het altijd 'muts' vond ik echt zooo stom altijd, schaamde me als ze dat zei. Toen ik het woord kut leerde kennen in groep 4 gebruikte ik dat voortaan, waarmee mijn moeder niet blij was en bleef zeggen dat ik netjes muts moest zeggen.
Een piemel noemden wij gewoon een piemel. |
Kutje en piemeltje. Boeiend.
|
Ik zocht eigenlijk dat liedje van Mondo Leone, 'Ding van m'n lieveling'. Maar het staat niet op youtube of myspace oid. In elk geval gaat het over zijn dochtertje die het altijd over 'mijn Afrika' i.p.v. 'mijn vagina' heeft <3
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zei op erg jonge leeftijd piemel en kutje, omdat ik dat zo geleerd had, en later kut en lul, zoals dat gaat. Je had natuurlijk ook een tijd dat je de zin 'ik pak even die doos' niet kon zeggen zonder dat alle klasgenoten gingen roepen, wat ertoe leidde dat mensen dingen zeiden als 'ik pak even die kartonnen kist'. Dat heette doordenken. |
Emmeren en doemdenken, dat is wel van Van Kooten en De Bie.
En doordenken, god ja. Bij mijn brugklassersgroep gebeurde dat nog steeds... |
plassertje en piemeltje. Ik had die eerste natuurlijk, de tweede niet. Die hebben jongens alleen.
|
poes en piemeltje
|
Piemel en plasspleet. :O
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik noemde het ook niet zolang 'muts' inderdaad, want een muts zet je op je hoofd. Geen idee hoe ik het noemde, heb ook een tijd het woord doos gebruikt. Mama zegt het nog wel (muts), volgens mij. |
Boempie voor mijn vagina en dòlitchi voor penissen. Later kwamen daar piemeltje/plasser en vagina bij toen ik een jaar of 5 was en er in de klas achter kwam dat het geen Nederlandse woorden waren.
|
Citaat:
|
Volgens mij gewoon piemel en kut/vagina.
|
Ik heb trouwens heel lang gedacht dat het 'pagina' was ipv 'vagina' :D Piemel was immers ook met een p :P
|
Volgens mij iets van spuitgleuf en puddingkanon. Maar toen was ik al vrij puberig.
Daarvoor was het gewoon kut(je) en lul/pik. |
Citaat:
|
Plassertje voor m/v.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind 'kutje' echt héél erg naar klinken en 'poes' ook, dat klinkt teveel naar seks en niet naar kinderen :(
Wij zeiden piemel en bij meisjes een fluitje. Grappig om dat in de OP ook te lezen, ik ken namelijk níemand anders die fluitje zei vroeger, heb ook geen idee hoe mijn ouders er bij kwamen :D |
Citaat:
OT: Bij ons was het gewoon plasser en spleetje. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij noemden mijn ouders piemel/vagina ook vaak 'plasser', dus een uniseks term. Maar echt een specifiek woord voor vagina kan ik me echt niet herinneren... |
Oja, plassertje, maar dat was bij ons alleen voor jongens. Zoals eerder gezegd had ik een spleetje. Tja.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ken 'kut' eigenlijk alleen als soort scheldterm, dus ik vind het geen kindertaal en ook niet sexy ofzo, maar gewoon zoiets als 'lul' en 'verdomme!'.
|
Ja, als het geen verkleinwoord is vind ik dat ook :Y
Maar woorden als spleetje, slurfje etc vind ik dan weer té verkinderlijkt voor kinderen. Het neigt te veel naar voorbips. |
'kutje' heb ik geen associaties bij; niet kinderlijk, niet sexy, geen krachtterm... gewoon niets, eigenlijk :D
Maar 'spleetje' vind ik gewoon vies klinken, 'slurfje' vind ik denigrerend... en 'voorbips' vind ik ook niets (maar ik kon vroeger woorden als 'bips' en 'pips' niet uitstaan, dus daar heeft het mee te maken :D ). |
Ik vind dat er echt geen woord is dat normaal of zelfs goed klinkt voor de benaming van geslachtsdelen (N) Penis komt wel in de buurt.
Mijn zusje noemde het ooit 'plasgaat' en dat is het toen gebleven. Voor jongens was het wat normaler, namelijk piemel. |
Jongetjes hadden een pielemuis. Meisjes een miemel, vagina, spleetje of plassertje.
|
Wat raar dat mensen hier kutje zeiden. Dat was toch een lelijk woord vroeger, kom op.
Kijk, nu noem ik het zo, maar voor een kind? :s |
Kutje is een aanspreekvorm. Ik noem de mijne toch ook geen mevrouw. -O-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"En godver, wat hád ik ineens een jeuk aan mijn kut! Maar hij dus praten hè, en ik dus denken van ja, wat moet ik nou, krabben of niet hè, je weet hoe dat jeukt..."
Zo? :) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |