![]() |
Eerste bachelor en plannen voor een tweede; diploma (niet) aanvragen?
We zijn allemaal op de hoogte van Plasterks plannen. Wat ik me nu afvraag is dit: zijn hier mensen die een tweede bachelor zijn gaan doen en hierbij hun eerste diploma (nog) niet hebben aangevraagd zodat ze 't wettelijk collegegeld kunnen blijven betalen? Ik speel namelijk met 't idee dit te doen, maar ik ben bang dat mijn behaalde studiepunten komen te vervallen als ik te lang wacht met het aanvragen van een diploma. Ik kan ook het laatste vak dat ik nog moet halen gewoon niet doen, maar dat lijkt me een beetje gevaarlijk: straks bestaat het vak over vier jaar niet meer.
Ik aarzel bovendien om dit te vragen aan de studieadviseurs e.d. omdat ze me natuurlijk kunnen vertellen dat 't niet helemaal de bedoeling is dat mensen dit doen. Ervaringen? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik studeer overigens aan de UvA en ik moet volgend semester nog 5 studiepunten halen voor ik de bachelor binnen heb. |
Oja, ik weet dat er al topics geweest zijn over tweede studies en het institutionele collegegeld, maar die gaan vooral over 't plan zelf (toen was het er nog niet helemaal doorheen) en over praktische zaken als 'wat als ik al begonnen ben aan een tweede studie'. Mij gaat het dus om de gevolgen van het niet aanvragen van een diploma/het met opzet rekken van de eerste studie, dat is een andere insteek.
|
|
Citaat:
|
Ik ga ze even mailen met deze vraag.
|
Ik zou ook gewoon even vragen bij je opleiding hoe lang studiepunten blijven staan. Verzin desnoods een lulverhaal over een stage die je kunt gaan doen of een reis die je eerst wil maken :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Ah, dat is precies wat ik nodig had! Ik had zelf al wat gezocht maar duidelijk niet in de juiste richting, want ik kon zo gauw niets vinden. Duizendmaal dank.
Het verbaast me wel dat er kennelijk geen mensen zijn met zo'n zelfde soort plan? Ervaringen zouden meer dan welkom zijn. |
Omdat ik zelf ook met dit soort vragen zit, heb ik veel gesprekken met studieadviseurs gehad. Die denken wel vaak mee uit de ogen van de student heb ik gemerkt, omdat ze zelf die regelgeving ook ronduit belachelijk vinden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27. |