![]() |
C&M met Wiskunde A
Is het zo dat je met C&M profiel bijna tot alle studies toegang hebt als je ook nog Wiskunde A of B in je pakket hebt (behalve de technisch/wetenschappelijke studies)?
Doet iemand hier met C&M profiel een studie in de richting van economie op de universiteit? Heeft iemand hier ervaring mee? ik zou graag jullie mening weten. |
Ja, toegang tot zo'n beetje alle studies.
Behalve dan nog de studies waar je natuurkunde of biologie voor moet hebben inderdaad. Econometrie kan je ook niet doen met wiskunde A. Alle andere economische studies kunnen wel. |
Ja, voor economische studies heb je vaak (minimaal) wiskunde A nodig. Dus als het kan met je CM profiel zou ik het zeker nemen. Of beter nog Wiskunde B, maar dat is meteen veel lastiger.
|
Bij Economie (weet er zelf niets van af, dus neem dit alsjeblieft met een korreltje zout) kan ik me zo voorstellen dat Wiskunde A de voorkeur geniet boven Wiskunde B, aangezien ik me voor kan stellen dat kansrekening bij Economie terugkomt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op de middelbare school liggen de cijfers bij Economie in elk geval hoger bij de Wiskunde B mensen. Ik denk dus dat je -als je het aankan- zeker Wiskunde B in combinatie met Economie moet nemen.
Maar bij Economie krijg je geen kansrekening oid, eerder basisvaardigheden zoals procenten, indexcijfers en vergelijkingen oplossen. Is niet specifiek voor een bepaald soort wiskunde. Vaak wel lastig als Wiskunde niet je sterkste kant is. |
Bedankt voor jullie reacties. (y)
|
Oké succes met je keuze!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |