![]() |
Eens komt er een moment...
Eens komt er een moment
Waarop je achterom kijkt En in stilte overloopt Wat je allemaal hebt bereikt Elk succes heb je neergeschreven Maar je blad blijft maagdelijk wit Je hebt gefaald in je leven Dit is het einde van de rit Je voelt jezelf zo waardeloos Leven heeft geen enkel nut Uiteindelijk val je hulpeloos In een bodemloze put _______________________________________ Ik wist geen titel, dus pakte ik maar gewoon de eerste regel. Reacties ? :) |
En de 1ste 2 strofes kan ik mij vinden
in de 3de niet... Want ik zit al in die put, maar nog niet aan het einde van de rit. Dus voor mij is het niet erg logisch XD Maar is verder wel nice ^^ |
Ik vind de zin "dit is het einde van de rit" niet erg goed in de context passen. Je hebt het over het falen in je leven! Door die zin lijkt het weer alsof je er nonchalant tegenover staat.
Ook lijkt me "overloopt" in de eerste strofe niet het juiste woord.. Is het niet overdenken of na gaan of langslopen? In ieder geval niet overlopen.. (Volgens mij, maar mijn taalgevoel kan mij ook in de steek laten) Voorderest vind ik het een prima gedicht. |
ik vind het een mooi gedichtje, maar ook ik kan de zin 'dit is het einde van de rit' niet echt in het gedicht plaatsen. De eerste 2 strofes vind ik heel leuk, maar vanaf 'einde van de rit' wordt het mij een beetje te definitief :)
en ik vind persoonlijk overlopen wel het juiste woord, maar ja wie ben ik :D greets x. |
Citaat:
het kan natuurlijk ook dat de schrijver dit helemaal niet zo bedoeld heeft. |
Ik stoor me in de eerste twee strofes helemaal niet aan je rijm, maar in je laatste wel. Nut-put en Waardeloos-hopeloos vind ik niet de mooiste rijmwoorden. Vooral niet als ze zo 'opvallen'. Snap je?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |