Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Opassen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1807155)

Manou. 26-06-2010 16:42

Opassen

Er is mij gevraagd of ik wil oppassen op een meisje van 7. Dit lijkt me wel erg leuk, maar ik heb totaal geen ervaring.
Het is voor de avond en ik moet haar ook in bed leggen. Heeft er iemand ervaring met oppassen of tips waarin ik misschien nog iets heb?

Lotte^^ 26-06-2010 18:31

gewoon aan de ouders vragen hoe hun het normaal doen, en zo ook doen..
verder misschien iets meenemen om te doen voor als ze op bed ligt.

Em. 26-06-2010 18:43

Lief zijn. :D

En je kunt inderdaad ook even vragen hoe de ouders het doen. Zijn er bepaalde rituelen? Móet je een bepaalde verhaaltje voorlezen of mogen de gordijnen misschien absoluut niet dicht? En ze is 7, dus ze kan het zelf ook al 'n beetje aangeven, als 't goed is. (:

Corinne 26-06-2010 20:23

Nou, kindjes van 7 zijn slim hoor, die zeggen gerust dat ze áltijd nog een snoepje mogen voor het slapengaan...

Misschien is het een goed idee om een uurtje ofzo mee te lopen met de ouders, op een avond dat zij niet weg hoeven.
Dan kunnen zij jou duidelijk laten zien wat zij van jou verwachten (samen met het meisje tv kijken, dan tandenpoetsen, pyjama aan, verhaaltje voorlezen en naar bed, ik noem maar wat). En kan jij kennismaken met het meisje, maar het meisje ook met jou.
Wanneer je de volgende keer echt op het meisje moet passen en er gebeurt iets waarvan je niet weet wat je moet doen, kan je natuurlijk ook je moeder bellen.

Infidel 26-06-2010 21:58