Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   gamecube memory card (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=180719)

Firebolt 08-08-2002 15:16

gamecube memory card

ik heb 2 spellen (SMB en SSBM) en 2 memorycard. Nou heb ik geen zin om als Mario Sunshine uitkomt weer een nieuwe te kopen, dus wil ik de data van Monkeyball en SSB Melee op 1 card hebbe, daar had ik 2 vragen over:
1 hoe doe je dat :o (nergens handleiding of zoiets)
2 als de memorycard vol is (SMB gebruikt steeds 3 nieuwe hokjes) gaattie dan niet de SSBM data overschrijven(die steeds dezelfde 12 hokjes gebruikt)....

help me :(

Vice 08-08-2002 17:48

Je kan meerdere spellen op 1 memory card doen. Maar om te kijken of je card vol is, doe je de cube aan zonder spel, maar wel met card. Je krijgt dan een menu en kies je memory card. Daar kan je kijken hoeveel ruimte er op je card nog staat.
Ik hoop dat je een beetje uitkomt, maar je hoeft iedergeval gaan nieuwe memory card te kopen. :) (y)

Firebolt 08-08-2002 21:07

maar SMB gebruikt steeds 3 nieuwe blokken, dat was de rede dat ik een nieuwe kocht voor SSBM.
Maar kan ik die van SMB nou op die van SSBM zette zonder dat alsie vol is de data van SSBM wordt overschreven(of eventueel andersom)...?

D@mien 08-08-2002 21:11

Citaat:

Firebolt schreef:
maar SMB gebruikt steeds 3 nieuwe blokken, dat was de rede dat ik een nieuwe kocht voor SSBM.
Maar kan ik die van SMB nou op die van SSBM zette zonder dat alsie vol is de data van SSBM wordt overschreven(of eventueel andersom)...?

Kan je de oude savegame van SMB niet overschrijven als je gaat saven? *heeft geen cube, maar kent et memorycard princiepe van de PSX/PS2*

KrizzZzZZzzjE :P 08-08-2002 22:28

Dat is wel gekkig dat SMB steeds 3 nieuwe blokkies volmaakt, das bij mij niet zo, altijd al 3 blokkies gebleven, hij overschrijft vanzelf gewoon de ouwe spelsituatie <-- koel woord:P
ik denk dat er iets mis is met de opties in SMB ofzow...
ik heb nu LM, SMB en SSBM op 1 Memory card staan (de gewone Nintendo© Mermory Card) en dat past makkelijk...

darthraver 09-08-2002 16:55

Weet je wel zeker dat SMB telkens 3 nieuwe blokken gebruikt? lijkt me niet namelijk

En start je gamecube eens op met A (groene knop) ingedrukt dan naar memory card, en dan kan je blokken verplaatsen, verwijderen, enz
En SMB zal niet je save van SSBM overschrijven, hij zal gewoon een melding geven dat er geen ruimte meer is :). (alleen 15 moet wel passen, en als het goed is wordt het niet meer)

Firebolt 09-08-2002 20:16

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
Dat is wel gekkig dat SMB steeds 3 nieuwe blokkies volmaakt, das bij mij niet zo, altijd al 3 blokkies gebleven, hij overschrijft vanzelf gewoon de ouwe spelsituatie
staat in het boekje(waarschuwing bij autosave), en soms staat er "kan spel niet opslaan".
En ik heb de GT.LINE memory card...
anywaz, ik heb ze nu op 1 staan, ik zie wel wat er gebeurt..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.