![]() |
Bij het ontbijt..
bij het ontbijt zou ik het je vergeven,
bij het ontbijt zou ik zeggen ' t geeft niets ' tussen 2 koffiekoeken door, zou ik je hoofd kussen. ik zou je wang strelen, en zeggen ' t maakt niets uit ' ik zou je koffie zetten, en denken: ze kon er niets aan doen. tussen een pot choco en konfituur, zou ik je tranen drogen en zeggen ' t was niet jou fout ' bij het ontbijt zou ik het je vergeven, maar zelfs nu, ben ik het nog altijd niet vergeten. |
bij het ontbijt zou ik het je vergeven,
bij het ontbijt zou ik zeggen "'t geeft niets" tussen twee koffiekoeken door, zou ik je hoofd kussen. ik zou je wang strelen, en zeggen "'t maakt niets uit" ik zou je koffie zetten, en denken: ze kon er niets aan doen. tussen een pot choco en confituur, zou ik je tranen drogen en zeggen "'t was niet jouw fout" bij het ontbijt zou ik het je vergeven, maar zelfs nu, ben ik het nog altijd niet vergeten. -- Mooie laatste strofe. De rest vind ik iets minder, maar is wel een goede aanloop naar het einde. |
Ik mis de hoofdletters een beetje, en het metrum klopt ook niet helemaal. Maar verder vind ik het een lief gedichtje. :)
|
Citaat:
|
Ik vind juist het begin heel aardig en de laatste strofe een stuk minder. Het wel vergeten/niet vergeven doet cliché aan. Ik vind het leuk dat je veel herhaalt, op de een of andere manier past dat wel bij wat je zegt. Wel verwachte ik (daardoor?) een sterker einde, een uitsmijter, die niet kwam. De aanhalingstekens -hoewel correct Nederlands- hadden van mij niet gehoeven, ze leiden een beetje af.
Overigens, cijfers t/m en ronde getallen schrijf je voluit, dus twee koffiekoeken, niet 2. Of het moet een bewuste keuze zijn het zo te schrijven, dan valt het onder dichterlijke vrijheid, maar dat lijkt me hier niet het geval. |
Citaat:
|
Ik denk dat jij het over een ritme hebt, Abzg? Metrum is duisent moeilijker om naar te kijken. Versvoeten zijn imo maar vervelend.
|
Metrum is toch a-a-b-b enzo? Want dat is wat ik bedoel.
|
Nee, dat heet rijmschema.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het idee van 'n ontbijt heel leuk. Of nou ja, de sfeer die je erin hebt gestopt. De koeken en de geur van koffie, heel leuk dat je die erin gestopt hebt. Daardoor gaat het gedicht voor mij véél meer leven. :D
Verder vind ik het niet héél bijzonder, maar wel leuk, op zich. Als gedichtje. (: En het is maybe een beetje slordig geschreven, wat dat betreft sluit ik me bij de suggestie van Etmakas aan. |
ik zelf heb nogal iets teggen de pot choco en konfituur, ik probeer al lang er iets anders voor te vinden.. maar ik vind het niet ^^ maar ik stoor me erg aan die zin :s suggesties??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11. |