![]() |
[WK]Nederland-Brazilië, vrijdag 2 juli 2010
Hoe schatten jullie de kansen voor Nederland (of Brazilië) in? Voor de grap zocht ik even op hoe de vorige (meest recente) interlands verliepen:
1994: Brazilië-Nederland : 3-2 (WK '94) 1996: Nederland-Brazilië : 2-2 (Vriendschappelijk) 1998: Brazilië-Nederland : 1-1 (WK '98, verloren na strafschoppen) 1999: Brazilië-Nederland : 2-2 (Vriendschappelijk) 1999: Brazilië-Nederland : 3-1 (Vriendschappelijk) 1999: Nederland-Brazilië : 2-2 (Vriendschappelijk) en nu dus: 2010: Nederland-Brazilië : ..... (WK '10) Hoe gaat het aflopen? Brazilië heeft vaak ietsje de overhand, en wint meestal. Vaak gelijkspel. Bijna nooit hebben we gewonnen. Wel vallen er altijd veel doelpunten. Brazilië speelt dit WK matig, maar wij ook. |
Ik geloof niet dat nederland wint eerlijk gezegd.
Het zal wel spannend worden, maar brazilie is een sterkere ploeg ook al spelen ze dit wk matig. |
Ik denk dat Nederland met 5-0 wint. Drie goals van van Persie en twee van Sneijder.
MVG, Henck |
Het wordt 2-0 voor Brazilië.
Als NL de wereldbeker had willen winnen hadden ze dat in '94 of '98 moeten doen. Zowel Brazilie, argentinie, duitsland als Spanje zijn sterker dan oranje |
Citaat:
|
Ik denk 2-1 voor Nederland. Wel optimistisch blijven hè :)
|
Ik denk hetzelfde als henck en ik denk zelfs dat van bommel zich ook in dit doelpuntenfestijn mengt door er ook nog eentje binnen te knallen.
|
Citaat:
|
Ik verwacht een gelijkspel en strafschoppen, of Brazilië wint in de verlenging.
|
Ik ben heel erg benieuwd. Het Nederlandse elftal zal haar stinkende best moeten doen om een kans te maken.
|
Mijn broertje is er in ieder geval volledig van overtuigd dat Brazilië wint. Hij brengt het gewoon als een feit. 'Vrijdag vliegt Nederland eruit!'
Ik denk zelf dat Brazilië meer kans maakt, maar verder heb ik geen idee. Ik hoop op een niet te grote afgang voor Oranje, maar verder zie ik het wel. |
2-1 voor ons. Nederland moet sowieso als eerste scoren, dan kunnen we echt wel winnen.
|
Als we één keer meer scoren dan Brazilië, dan winnen we! (y)
|
Citaat:
of Nederland moet op zijn allerbest spelen Vrijdag anders word het niets. |
veel negatief maar nederland moet als eerste scoren als ze dat niet doen raakt brazilie namelijk op dreef en dan liggen we er probably uit...
nederland 2 - 1 brazilie!!!!! |
Beide landen hebben topspelers. Beide landen hebben niet het verwachte niveau gehaald.
Maar een gelijkspel binnen de eerste 90 minuten acht ik onmogelijk. Het zal waarschijnlijk een moeilijke maar leuke wedstrijd worden. '98 was de kans om hen te kloppen, helaas deden de penalty's ons de das om. (Ik zie het moment nog steeds voor me met die keeper) Dus het komt er op neer dat ze redelijk gelijkwaardig zijn. Toch zegt mijn gevoel dat brazilie gaat winnen. Mijn gevoel laat me wel eens vaker in de steek, maar als NL toch wint dan hoop ik op een finale tegen de duitsers. |
Brazilië wint
|
Ik denk dat Brazilië een grotere kans heeft om te winnen dan Nederland.
|
Ik ook, en Nederland moet zo lang mogelijk 0-0 blijven en op het laatst scoren. Nederland zakt in na een doelpunt, of het nou voor of tegen is.
|
Ze voorspellen 3-0 voor Nederland. En dat Wesley Sneijder gaat scoren. Ook maar gezien op een filmpje,, of dat waar is zullen we snel zien.
|
Ik heb nou niet bepaald verstand van voetbal, maar denk dat ik toch wel kan zeggen dat Brazilïe op dit moment het sterkere voetbal speelt.
Spoiler
|
Citaat:
En dat goede spel van van Brazilië is nu wel tegengesproken lijkt me ;) Och... ik vind het zo spannend haha |
Natuurlijk mee eens :)
Ojee.... Rood voor een Braziliaan :p |
Citaat:
Oh, trouwens, dat snuggere broertje springt nu in het water. Weddenschap binnen groep 5/6 ofzoiets. Als Nederland wint dan zwemt de halve school in het water. Tofjoh. |
Heerlijke wedstrijd!
|
Citaat:
|
Gewonneee :D
|
Ik had echt niet verwacht dat ze gingen winnen. Nu maar afwachten wat ze de volgende wedstrijd gaan doen ;)
|
Citaat:
|
Prachtige wedstrijd!!! Weg met alle Zuid-Amerikaanse landen en dan met name Brazilië natuurlijk. Mooi om te zien dat de spelers van Brazilië na de 1-1 een soort waas voor hun ogen kregen. Het leek wel of ze niet meer wisten wat ze deden, wat ook wel bleek uit het natrappen van Felipe Melo. Wat een domme overtreding was dat zeg.
|
WoW, nooit gedacht dat wij zouden winnen.. nu winnen wij het WK wel denk ik.. Ik heb een spaanse vriend en die zegt dat het team van spanje echt belabbert speelt dit jaar...
|
Misschien voor de geïnteresseerde de laatste videobeelden van Nederland - Brazil 2 -1
http://www.youtube.com/watch?v=Sm9oHHnk13Y |
Tijd voor een nieuw topic à la halve-finale 7 juli Nederland-Uruguay
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20. |