Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wanneer zit een bh goed? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1807571)

MooZboot 30-06-2010 00:16

Wanneer zit een bh goed?

Ik heb een push up bh dus die onderste kussentjes zijn wat dikker
Maar wanner zit een push up bh goed?

Little Phoebe 30-06-2010 00:43

Als de winkelmevrouw zegt dat ie goed zit :p (daar ga ik altijd vanuit namelijk)
Anders: Als hij lekker zit (heel belangrijk) en als je tetten er niet uitvallen. Maar ik zou het toch even aan die mevrouw vragen die er werkt, die heeft er verstand van, mag ik hopen.

Girl-Lara 30-06-2010 00:44

Nou ik vind hem goed zitten als die lekker zit :P ja volgens mij een speciaal type maar ja
niemand ziet je bh toch?

En wrom maar je zo laat dit topic ga je slapen in je push up bh? :D

Sarah 30-06-2010 13:55

De rugband en de voorkant van de bh moeten horizontaal lopen, zo niet dan is de ondermaat te groot. De rugband moet in je zij geen vetrolletje aan de onderkant veroorzaken, zo wel dan is de ondermaat te klein (aan de bovenkant van het bandje is dat soms moeilijk te voorkomen). Als je van bovenaf naar je borsten kijkt, moet je niet ín de bh kunnen kijken, anders is de cupmaat te groot. Als je van opzij naar je borsten kijkt, moet je geen indeuking in je borsten zien bij de bovenkant van de cup, anders is de cupmaat te klein. En hij moet comfortabel zitten, dat je niet de hele tijd de neiging hebt hem te verschuiven; heb je die neiging wel, dan is het model niet geschikt voor jou.

Lorelei 01-07-2010 19:10

Citaat:

Girl-Lara schreef: (Bericht 30630900)
Nou ik vind hem goed zitten als die lekker zit :P ja volgens mij een speciaal type maar ja
niemand ziet je bh toch?

En wrom maar je zo laat dit topic ga je slapen in je push up bh? :D

Een bh zit niet per se goed als-ie lekker zit. Als je een cup A hebt, is dit in eerste instantie niet echt een probleem, maar alles daarboven heeft gewoon wat steun nodig.

Als aanvulling op Sarah's geweldige post: Het stukje tussen de cups moet plat op je huid liggen. En als de bandjes steeds van je schouders vallen, moet je ze aantrekken tot op het punt dat je borsten 'natuurlijk' hangen (doorgaans is dit tussen je schouder en je elleboog). Vallen ze nog steeds, dan is je maat niet goed.

MooZboot 01-07-2010 23:05

Ow ja ik post laat omdat dat koel is.

Iduna 02-07-2010 13:16

Citaat:

MooZboot schreef: (Bericht 30637200)
Ow ja ik post laat omdat dat koel is.

Dat is prima hoor. ;)
Goede post van Sarah! Bij push up worden je borsten omhoog geduwd, maar moeten ze er niet uit kunnen vallen. Mijn ervaring is dat je altijd moet passen, want de ene bh is de andere niet.

Leonoor 02-07-2010 19:44

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30632356)
De rugband en de voorkant van de bh moeten horizontaal lopen, zo niet dan is de ondermaat te groot. De rugband moet in je zij geen vetrolletje aan de onderkant veroorzaken, zo wel dan is de ondermaat te klein (aan de bovenkant van het bandje is dat soms moeilijk te voorkomen). Als je van bovenaf naar je borsten kijkt, moet je niet ín de bh kunnen kijken, anders is de cupmaat te groot. Als je van opzij naar je borsten kijkt, moet je geen indeuking in je borsten zien bij de bovenkant van de cup, anders is de cupmaat te klein. En hij moet comfortabel zitten, dat je niet de hele tijd de neiging hebt hem te verschuiven; heb je die neiging wel, dan is het model niet geschikt voor jou.

Zo'n bh heb ik na al die jaren nog niet gevonden... Mijn eisen beperken zich daarom vooral tot dat ie lekker moet zitten en dat je geen rare hobbels en bobbels door je kleding heen moet zien.

Miss<3 04-07-2010 01:39

waarom kijk je naar de tijd dat iemand post:?

ot: een bh zit voor mij goed als de beugels geen afdruk achterlaten op je titts en als ie lekker zit he?

Lorelei 04-07-2010 10:23

Citaat:

Leonoor schreef: (Bericht 30639771)
Zo'n bh heb ik na al die jaren nog niet gevonden... Mijn eisen beperken zich daarom vooral tot dat ie lekker moet zitten en dat je geen rare hobbels en bobbels door je kleding heen moet zien.

Dan zit je toch bij de verkeerde lingeriewinkel hoor, want ze bestaan echt :)

Leonoor 04-07-2010 18:59

Citaat:

Lorelei schreef: (Bericht 30642850)
Dan zit je toch bij de verkeerde lingeriewinkel hoor, want ze bestaan echt :)

Dat zal vast (al lijken winkels als Livera en V&D me toch niet echt verkeerd?), maar ik weiger echt om meer dan 20/30 euro aan een bh uit te geven. (Misschien hangt het van meer dingen af dan puur de bh, maar bv. ook of je borsten even groot zijn of niet? ;))

Volk 04-07-2010 22:14

Citaat:

Leonoor schreef: (Bericht 30644287)
Dat zal vast (al lijken winkels als Livera en V&D me toch niet echt verkeerd?), maar ik weiger echt om meer dan 20/30 euro aan een bh uit te geven. (Misschien hangt het van meer dingen af dan puur de bh, maar bv. ook of je borsten even groot zijn of niet? ;))

Hmm... Ik vermijd plaatsen als de Livera en de V&D juist omdat hun bustehouders naar mijn mening niet goed zitten. En ik geef ook nooit meer uit dan 23 euro.

O ja, als je voorover bukt moeten ze niet opeens gaan bungelen in je bh.

Leonoor 05-07-2010 06:08

En waar koop jij ze dan wel? Misschien ook handig om er bij te vermelden? ;)

(V&D verkoopt ook gewoon merken, he? En Livera preceis zo. Zal dus behoorlijk verschillen wat je daar koopt of het goed kan zitten of niet. :))

Lorelei 05-07-2010 07:53

Mja, ik koop ze bij Sandrabra van het merk Freya maar ik heb een 65FF dus ik heb geen idee bij welke winkels je moet zijn voor een meer standaard maat :p

Rivka 05-07-2010 10:49

Als ik een bh nodig heb ga ik naar Hunkemöller (Y).

Volk 05-07-2010 15:10

Citaat:

Rivka schreef: (Bericht 30646129)
Als ik een bh nodig heb ga ik naar Hunkemöller (Y).

Daantje_0705 05-07-2010 18:18

Citaat:

Leonoor schreef: (Bericht 30645744)
En waar koop jij ze dan wel? Misschien ook handig om er bij te vermelden? ;)

(V&D verkoopt ook gewoon merken, he? En Livera preceis zo. Zal dus behoorlijk verschillen wat je daar koopt of het goed kan zitten of niet. :))

Mja, de grootte van mijn ene borst is driekwart van de grootte van de andere dus bij mij zit ie ook altijd aan een kant goed en aan de andere kant net niet.

En idd koop ik vaak Esprit bij V&D, die zitten bij mij fijn en zijn niet belachelijk duur maar wel leuk :)

Dutchess 11-07-2010 23:03

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 30647990)
Mja, de grootte van mijn ene borst is driekwart van de grootte van de andere dus bij mij zit ie ook altijd aan een kant goed en aan de andere kant net niet.

En idd koop ik vaak Esprit bij V&D, die zitten bij mij fijn en zijn niet belachelijk duur maar wel leuk :)

Vul je dan de ene cup niet op, zodat je minder grote borst ook ondersteund wordt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.