Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Middenoorontsteking (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1807579)

freezer 30-06-2010 08:28

Middenoorontsteking

Hallo,
Ik heb een Middenoorontsteking, en nu komt er vocht uit.
Wat is hier het teken van??

NaamInGebruik 30-06-2010 09:57

Dat het hersteld geloof ik.
Bij vocht achter het oor scheurt het trommelvlies vaak open zodat het vocht er uit kan, daarna hecht het zichzelf weer dicht. Wanneer het trommelvlies niet zelf open scheurt worden vaak buisjes geplaatst om het vocht er uit te laten.

freezer 30-06-2010 10:04

Citaat:

NaamInGebruik schreef: (Bericht 30631345)
Dat het hersteld geloof ik.
Bij vocht achter het oor scheurt het trommelvlies vaak open zodat het vocht er uit kan, daarna hecht het zichzelf weer dicht. Wanneer het trommelvlies niet zelf open scheurt worden vaak buisjes geplaatst om het vocht er uit te laten.

Oke dus dit is aleen maar goed??

freezer 30-06-2010 10:05

En hat kan zijn dat er vocht achter zit ik kreeg enorme pijn toen ik ging zwemmen

Pluis 30-06-2010 14:31

Als er vocht uit je ontstoken middenoor loopt (wordt ook wel een loopoor genoemd) betekent dat niets anders dan dat er een klein gaatje in je trommelvlies zit.
ben je hiermee naar de dokter geweest voor medicatie? Nu je oor open is zijn er namelijk speciale druppels om van buitenaf ook mee te behandelen, zodat de ontsteking wat sneller weggaat.

freezer 30-06-2010 16:51

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 30632528)
Als er vocht uit je ontstoken middenoor loopt (wordt ook wel een loopoor genoemd) betekent dat niets anders dan dat er een klein gaatje in je trommelvlies zit.
ben je hiermee naar de dokter geweest voor medicatie? Nu je oor open is zijn er namelijk speciale druppels om van buitenaf ook mee te behandelen, zodat de ontsteking wat sneller weggaat.

Ja ik ben naar de dokter geweest.
Ik heb geen speciale druppels gehad maar wel neusspray om mijn luchtwegen open te houden.
Ik heb wel otalgan druppels maar ik weet niet ofdat dat werkt??

Sarah 01-07-2010 10:03

Otalgan is tegen de pijn. Die mag je niet gebruiken als je trommelvlies kapot is, dus zo lang er nog vocht uitloopt niet doen.

Je kunt denk ik het best even de huisarts bellen (of je ouders laten bellen natuurlijk) en vertellen dat er nu vocht uit je ontstoken oor komt en of hij daarvoor iets anders kan voorschrijven :) waarschijnlijk hoef je dan niet eens langs te komen.

freezer 01-07-2010 11:10

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30634905)
Otalgan is tegen de pijn. Die mag je niet gebruiken als je trommelvlies kapot is, dus zo lang er nog vocht uitloopt niet doen.

Je kunt denk ik het best even de huisarts bellen (of je ouders laten bellen natuurlijk) en vertellen dat er nu vocht uit je ontstoken oor komt en of hij daarvoor iets anders kan voorschrijven :) waarschijnlijk hoef je dan niet eens langs te komen.

Het is al een beetje over!!
Ik kon eerst niet meer kauwen en nu wel heb nu ook geen pijn meer.
Maar hoor nog niet 100%

Sarah 01-07-2010 11:33

oke :) ja je trommelvlies moet weer dichtgroeien, dat duurt even, tot die tijd hoor je minder goed. Je moet wel even opletten dat je niet gaat zwemmen zo lang het nog open is, tenzij je van die op maat gemaakte oordoppen hebt.

freezer 01-07-2010 14:07

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30635178)
oke :) ja je trommelvlies moet weer dichtgroeien, dat duurt even, tot die tijd hoor je minder goed. Je moet wel even opletten dat je niet gaat zwemmen zo lang het nog open is, tenzij je van die op maat gemaakte oordoppen hebt.

Ik heb speciale oordruppels gehad die bacterien doden ;)
Die heb ik een week geleden van de huisarts gehad

freezer 01-07-2010 14:07

Maar ik ga niet zwemmen

Zazum 01-07-2010 19:51

Ik wou net zeggen,
je kan beter niet zwemmen met een oorontsteken,
gebruik anders oordoppen als je egt nodig moet zwemmen ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.