![]() |
beste coctail
Hey wat is de beste coctail volgens jullie en hoe maak je die?
|
Ik ben een zoetekauw, dus ik hou altijd wel van een piña colada :).
Het officiële recept is 2 delen witte rum, 1 deel bruine rum, 3 delen ananassap, 2 delen kokosmelk en ijs. Maar ik laat de bruine rum altijd weg want ik vind het niet nodig om heel veel soorten drank in huis te hebben. |
Caribou Lou !
1 1 / 2 delen 151 proof rum 1 deel Malibu coconut rum ® 5 delen ananassap Schud of serveren met ijs in een longdrinkglas. |
Ik houd juist niet van zoet en ga meestal voor de cuba libre, vraag me niet om verhoudingen maar het moet met cola, rum en limoensap. Thuis maak ik meestal maar gewoon bacardi cola bij gebrek aan limoenen :p
|
Alles met baileys, tequila en wodka. Behalve in die combinatie dan.
|
Citaat:
Ben zelf fan van de razz mojito. Muntblaadjes, rietsuiker en limoensap in een glas doen en muddlen, glas aanvullen met gecrushed ijs, borrel bacardi razz, aanvullen met spa rood. Jamm! |
De Godfather. Amaretto met whisky. Normaal gelijk verdeeld, maar als je hem liever iets zoeter hebt, doe je meer amaretto, anders wat meer whisky.
Dan is er nog een met witte port, tonic en frambozensiroop. Erg lekker. Mixen naar hoe je hem graag hebt. |
Citaat:
|
Mai Tai!
Bacardi Razz is trouwens ook lekker en goed mixbaar in cocktails. Raketje is ook lekker, maar geen cocktail, en volgens mij maak je dat trouwens met De Kuyper Blueberry en niet met Bacardi Razz. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |