![]() |
Ibanez RG 270 DX, doen of niet?
Ik kan voor 300 euro van iemand de bovenstaande gitaar kopen. Maar nou wil ik eignelijk even een second opinion, vinden jullie het geld waard? In de gitaarwinkel in Leeuwarden (Bob De Jong) hangt ie er voor 539 euro... Het scheelt 239 euro, maar toch, vinden jullie het geld waard? Hij is wel in goede staat, er zijn geen dingen afgebroken of aanzienlijk beschadigd ofzo...
bvd |
ik zou hem uitproberen, of woont desbetreffende persoon ver van je vandaan?
|
Hij woont niet ver van me vandaan en ik ken hem aardig goed. Ik heb de gitaar van hetzelfde soort/merk/type ook in de winkel geprobeerd, en hij speelde opzich wel lekker, maar ik ben misschien iets te enthousiast en ik heb liever dat een "objectief" iemand ook z'n mening geeft (mits ie er iets vanaf weet ;))...
Oh, hij is trouwens te bewonderen op http://www.ibanez.co.jp/world/countr...therlands.html. Dan resp. op "RG" en "RG270DX" klikken. |
mooi gitaartje, ik zou 'm gewoon even uitproberen ofzo en als je twijfelt een niet goed geld terug-ding sluiten ofzo :D
|
Citaat:
Maar zijn er mensen die er ook op gespeeld hebben (of die hem zelfs gekocht hebben), en er wat over willen zeggen? |
ik heb er nooit op gespeeld...
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar...s/rg270dx.html scheelt zoekwerk voor luie mensen |
een Ibanez is sowieso mooi :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook een ibanez RG, maar ik heb geen ideeeee welke... staat er niet op namelijk :(:(
|
Citaat:
|
doen, een Ibanez die normaal F1250,- kost is zeg maar eentje van de 2e klasse, en dat zijn geen misselijke gitaren. Als je zo'n ding voor 300 Eipos kan krijgen, en jij vind um mooi en lekker spelen hoef je het om de kwaliteit niet te laten...
|
Ik zou het idd zeker doen!!!!!!!!! Ibanez staat sowieso bekent om goede gitaren. Ik heb zelf een Ibanez 570EX en heb hem nu 3 jaar en nog helemaal nix mis mee! Die 270 is weer klasse hoger dus kwaliteit kan alleen maar beter zijn. En als je hem neemt ben ik jaloers op die mooie hals...want die dingen die tussen je frets zitten zijn egt mooi!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
iig, dus jullie denken dat het wel verantwoord is hem te kopen? (misschien kan ik ook nog een beetje afdingen..) |
Citaat:
|
niet zeiken, doen
is n goed ding |
Ik zou doorsparen voor een ES335...
...al moet ik zeggen dat mijn instapmodel Ibanez'je van 'n schamele 250 gúlden nog altijd ge-wél-dig speelt :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik kan die RG 270 DX inmiddels voor 250 euro overkopen, dus dat ga ik doen :) |
mijn advies, koop een Flying V!
ik heb er sinds kort ook 1 (zie foto) en ik hoef echt geen andere meer http://www.epiphone.com/guitars/egfv.jpg |
Citaat:
|
(y) ibanez is toch wel zo'n beetje een van de raarste gitaren,
ze zien er niet uit, maar spelen heeeeeeeeeeel relaxed, een gitarist die ik ken heeft er eentje..... Zelf ben ik een grote fan van fender telecaster, maar vind de ibanez RG 270 DX wel een hele coole gitaar, succes erme livemusic for life mzzzzzzl P.W. |
ondertussen heb ik m'n gitaar al, alleen ontstemd ie steeds omdat er net nieuwe snaren opzitten, dus moet ik steeds fine-tunen enzo.. maar kheb nu eindelijk wel een tremolo :)
|
Citaat:
zittend spelen is niet zo moeilijk hoor, er zit een griprand op waardoor die niet van je been afglijd, jaja, daar hebben ze over nagedacht |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan iemand me bij deze dan meteen eindelijk uitleggen wat een tremolo is? :)
|
Citaat:
|
Een tremolo is dus zo'n "stokje" rechts van de brug (dat is dus waar de snaren ophouden, onderaan de gitaar). Als je hem naar beneden duwt dan komt die brug een beetje omhoog en gaat de toon omlaag, en andersom. Nadeel hiervan kan zijn dat -als je het vaker doet- hij kan ontstemmen. Maar dit neem ik voor lief iig.. Ik jengel er ook niet te vaak achter elkaar aan.
|
Als je ermee om kunt gaan kun je er leuke dingen mee doen
|
Citaat:
|
Inmiddels heb ik er al aardig op gespeeld en heb er vanmiddag mee met Intestterror geoefend, en ik moet zeggen dat ie erg bevalt!!
|
aha... en wat is een floyd rose waar ik iedereen altijd over hoor als t over ibanez gaat?
|
Citaat:
maargoed, dan moet je wel de balletjes van je snaren afknippen (bij het nieuwe systeem dan) en moeilijk doen met imbussleuteltjes... stemmen doe je dan niet meer bij de kop van je gitaar, maar bij de brug |
Citaat:
|
als er nog meer mensen zijn die een Ibanez willen, ik heb er 1 te koop, een Ibanez EX series. ferrari rood ofzoiets is de kleur. de gitaar is met een tremolo enzo. 175 euro
|
Citaat:
|
Citaat:
/me is n00b gitarist :) Ik speel nu een half jaartje acoustisch ofzo, maar vind het wel ontzettend leuk en wil elektriek gaan spelen :) Dus dit soort informatie is wel heel erg handig :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
ontopic:
Ik zou hem uitproberen, ligt de hals je goed, ben je tevreden over het geluid. Werken de potmeters nog, is de hals recht, is er aan gesleuteld, werkt de pick-up switch. Allemaal dingen die je na moet gaan wil je er niet na een week spelen achterkomen dat er van alles mis is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33. |