Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   ik heb onterecht een HAVO diploma ontvangen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1807863)

Nl_is_koud 02-07-2010 23:50

ik heb onterecht een HAVO diploma ontvangen

Hallo,

Ik heb vmbo - KB gedaan 4 jaar lang en dit jaar eindexamen daarbij was ik geslaagd en heb een diploma ontvangen maar er zit een fout in et diploma er staat hoger algemeen voortgezet onderwijs i.p.v voortgezet middelbare beroeps onderwijs. Ik heb de diploma al gekopieerd en verstuurt naar mijn nieuwe school, is mijn diploma ongeldig ? wat moet ik ermee?

Micromensje 03-07-2010 10:41

Pfoe dat is dus een HAVO diploma. Erg dom van je school. Je kan er je voordeel mee doen, maar ik zou het zo snel mogelijk bij je school melden, hopelijk krijg je dan wel een VMBO-KB diploma.

Megan Cleo 03-07-2010 11:38

^ik sluit me daar bij aan. wat een domme fout van je school zeg .-.

Nl_is_koud 03-07-2010 14:44

Ja er staat de ondergetekene verklaren dat (naam, achternaam) en geboortedatum te Rotterdam heeft deelgenomen aan het eindexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs.

Manou. 03-07-2010 16:16

Het is wat je zelf wil: eerlijk zijn of niet.

Ik zou het wel even melden en vragen of je je goede diploma mag krijgen.

xxceline 03-07-2010 17:08

Wow. Ik zou gewoon een hbo studie gaan doen in Belgie (A) Anders wordt je diploma niet geverifieerd.
Lijkt me wel spannend, zoiets. (y):bloos:
Haha.
*O*

Nl_is_koud 04-07-2010 21:16

Een HBO studie zit er denk ik ook niet in gezien de naam van mijn middelbare school erop staat en die geen HAVO heeft en ik een beroepsgerichte vak (administratie) als cijfer op diploma heb staan.. kan ik ze anders hiervoor aanklagen als ik door deze domme fout volgend jaar niet naar school kan ?

Thinus 04-07-2010 22:23

even dimmen, we leven niet in amerika

Nl_is_koud 05-07-2010 00:02

maar kunnen ze het nou nog aanpassen ofniet ?

Sarah 05-07-2010 09:19

Vraag het aan je school.

Eadlyn 05-07-2010 10:12

Citaat:

Nl_is_koud schreef: (Bericht 30645594)
maar kunnen ze het nou nog aanpassen ofniet ?

Tuurlijk kunnen ze dat.

Vorig jaar was ik geslaagd voor mijn VMBO-TL, en op mijn diploma stond mijn vaders naam ipv mijn naam.
Toen hebben ze het veranderd, hebben ze getekend op de verkeerde plek.
Nog eens geprint, en toen kreeg ik hem eindelijk. (n)

Commando 05-07-2010 20:22

Citaat:

Nl_is_koud schreef: (Bericht 30644817)
Een HBO studie zit er denk ik ook niet in gezien de naam van mijn middelbare school erop staat en die geen HAVO heeft en ik een beroepsgerichte vak (administratie) als cijfer op diploma heb staan.. kan ik ze anders hiervoor aanklagen als ik door deze domme fout volgend jaar niet naar school kan ?

Ja, onrechtmatige daad.

MAAR: jij had er wel alles aan moeten doen om de schade zo veel mogelijk te beperken. Dus nooit zeggen: "Ja, ik wist wel dat het VMBO moest zijn, maar HAVO kwam me beter uit" Dan is het deels jouw fout en kun je geen dikke, vette schadevergoeding eisen.

Het 1 jaar later doorstromen op de arbeidsmarkt voor HAVO / MBO/ VWO is beraamd op 18.486 euro voor 2010.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.