Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Waarom durf ik niet te zoenen :s (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1807903)

Guinie 03-07-2010 14:10

Waarom durf ik niet te zoenen :s

Waarom durf ik mijn vriend niet te zoenen :s. Hij wil wel en ik wil hem ook zoenen, maar op de een of andere manier durf ik niet. Hij maakt er steeds toespelingen op, maar ik.. tsja, ik weet niet hoe het komt. Iedereen zegt wel heel makkelijk 'zoen hem nou maar gewoon' maar ik weet niet hoe en waarom ik niet durf terwijl ik wel wil.. :s

Iemand tips?

Megan Cleo 03-07-2010 14:13

Is heel normaal,
als het de eerste keer als je gaat zoenen is is het normaal dat je zenuwachtig bent.

Macrador 03-07-2010 14:14

Doe het misschien ergens waar niet iedereen zit te staren van: ''jaah ze gaan nu zoenen!''.

Guinie 03-07-2010 14:20

We zaten gewoon bij hem thuis op de bank, verder geen ouders erbij ofzo. Maar ik durfde me niet naar hem te buigen.. :s Maar hij gaat over een paar weken weg, dan zou ik hem toch wel graag 'n keer gezoend hebben..

Rysair 03-07-2010 14:30

Hij houdt van je, hij vertrouwt je en hij begrijpt ook wel dat je het moeilijk vind. Hij heeft er vast en zeker begrip voor dat je het niet durft, dus wees gerust en ga er gewoon voor. Rustig aan.

Iduna 03-07-2010 14:44

Begin met een kusje op de wang en eventueel een kusje op de mond. Je hoeft echt nog niet per se te tongzoenen, als je dat nog niet wilt.

Kikaa 03-07-2010 19:14

''Bouw'' het rustig op. Begin inderdaad eerst met een kusje op de wang, dan een kusje op de mond en dan zou je eventueel kunnen zoenen. Als je misschien door hebt dat het helemaal niet 'eng' is, is het waarschijnlijk makkelijker.

Afwezignummer2 03-07-2010 19:18

Citaat:

kika,x schreef: (Bericht 30642079)
''Bouw'' het rustig op. Begin inderdaad eerst met een kusje op de wang, dan een kusje op de mond en dan zou je eventueel kunnen zoenen. Als je misschien door hebt dat het helemaal niet 'eng' is, is het waarschijnlijk makkelijker.

Doan gaet 't dahk d'rawf!

miesmo 04-07-2010 17:48

ik heb zelf ook een vriend die niet durft en ik durf het zelf ook niet dus zo raar is dat niet :P
maar wat ze allemaal zeggen het komt vanzelf wel (mag ik hopen tenminste )

xxboyxx 04-07-2010 21:20

dan druk je gewoon een klijn kusje op zijn mond en ga je later pas verder

cenerentola 06-07-2010 00:06

Jouw vriendje heeft waarschijnlijk ook niet veel ervaring met zoenen. Dus wat weet hij veel als je het verkeerd doet! Zeg tegen hem, dat je wel wilt zoenen, maar dat je het niet durft en dat je bereid bent om zoveel mogelijk te experimenteren en te oefenen. Als je dat zegt, dan zal hij het initiatief nemen en dan gaat alles vanzelf. Zoenen gaat van zelf en wat lekker is en wat niet, dat merken jullie vanzelf wel. Maak je dus maar geen zorgen!

Girliej91 06-07-2010 18:37

Misschien ben je er nog niet klaar voor, dat hij nou wil. Volgensmij beginnen die verlangens eerst in je hoofd en dan in het echt voor jou is die stap nog even te ver denk ik.

x-Butterfly-x 21-07-2010 17:27

Ik weet niet of je nu al gezoend hebt maar ik had hetzelfde probleem.
Ik durfde echt totaal niet het initiatief te nemen, gelukkig deed hij dat en toen ging alles vanzelf.
Dus als hij het initiatief neemt dan hoef je je nergens druk om te maken.

Sneeuwwitje 21-07-2010 17:32

Ik vond het ook heel eng in het begin, vooral toen al mijn vriendinnen erop aandrongen. Waarschijnlijk heb je alle doemscenario's al in je hoofd afgespeeld, draai het liever om. Stel je voor hoe je eerste kus zal zijn en wat je precies zou doen, ook al is het maar een klein zoentje. Maak het een mooie positieve ervaring in je gedachten, en ervaar het als iets romantisch en intiems en gelukzaligs.
Of er gewoon niet over nadenken en het in één keer doen, wat is het ergste dat er kan gebeuren?

ExpoRules 23-07-2010 07:20

het is gewoon simpel maar wel best eng de eerste keer, wij zijn gewoon ergens heen gegaan waar niemand was en ze zei: zullen we tongen? ik vond het goed maar heeft toch nog zeker 10 minuten geduurd, ik durfde niet :S maar komt nog wel.

Kleintje! 23-07-2010 09:24

Maar ik heb ff 1 vraagje als je nog niet zoend enzo wat doe je dan wel ?
gewoon een beetje knuffelen enzo?

Little Phoebe 23-07-2010 23:26

Ik vond de eerste keer (elke eerste keer met iemand anders eigenlijk) ook eng. Maar zoenen is zo lekker, er is echt geen reden om bang of nerveus te zijn.

Inderdaad, vertel hem gewoon wat je dwars zit, hij zal echt niet moeilijk gaan doen als je eerlijk tegen hem bent. Maar wat is het, ben je bang dat je iets fout doet ofzo? Want zoenen is iets waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. Ga in het begin maar met zijn ritme en techniek mee, dan kun je later iets anders proberen.

Sneeuwwitje 24-07-2010 18:34

Citaat:

Kleintje! schreef: (Bericht 30693083)
Maar ik heb ff 1 vraagje als je nog niet zoend enzo wat doe je dan wel ?
gewoon een beetje knuffelen enzo?

Je begint vaak met naar elkaar kijken.. hoofden steeds dichterbij brengen, gewoon kussen en het leukst is zoals ze in films doen je handen in het haar van de ander leggen en een beetje mee spelen. Ook kun je je handen gebruiken voor het gezicht en hals en nek enzo.
Zoenen doe je gewoon door te tongen en 'hapjes' te nemen van elkaars lippen.
Deze technieken leer je na veel oefenen wel, de eerste kus was voor mij heel simpel en snel en kort.

succes!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.