![]() |
Benen ontharen
Hoe ontharen jullie je benen?
Ik gebruik al ongeveer 2 jaar ontharingscreme. In het begin werkte dit erg goed, maar nu valt het resultaat tegen. Er blijven vaak haartjes achter. Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik wil ook wel eens een andere manier van ontharen proberen, maar ik wil niet scheren. De haartjes komen dan te snel terug. Heeft iemand ervaring met epileren of harsen? Wat vinden jullie ervan en wat zijn de voor- en nadelen? |
Citaat:
Zit er trouwens over te denken een epileerapparaat te kopen, alleen de prijs schrikt me zo af.. Als iemand een heel goed merk heeft, let me know :) |
Ik gebruik zelf haast altijd een ladyshave, en anders gewoon een scheermesje en wat schuim.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik scheer mijn benen gewoon, tijdens het douchen. Ik vind het echt heel snel gedaan.
Nadeel van harsen of epileren lijkt me naast de pijn, dat je het ook af en toe lang genoeg moet laten groeien om te kunnen harsen/epileren. |
Citaat:
|
Citaat:
Oksels is inderdaad anders. |
Citaat:
|
Citaat:
De pijn vind ik echt meevallen. Koel meestal m'n been met een nat washandje (ook al mag dat niet, want daarna werkt de hars niet meer) zodra ik het glad genoeg vind. Er kan hier en daar één haartje achterblijven Mijn benen blijven 2,5 week glad. Pijn word ook nog minder, je moet het wel zo doen als door Sarah in het borst-onthaar-topic wordt uitgelegd, maar dat staat ook op de verpakking. Wat is eigenlijk een ladyshave? Gewoon een vrouwenscheerapparaatje? Ik heb altijd het idee dat die vrouwendingen zo slecht werken omdat ze te zachtjes doen.. |
Citaat:
Bij mij doet een ladyshave het prima (y) |
Is er trouwens ook iemand die iets weet of ervaring heeft met laseren? Hier ben ik ook wel beniewd naar, en dan vooral of het werkt en hoe vaak het opnieuw moet.
|
ontharingscreme for life._O_
oh. het werkte niet. volgens mij doet harsen heel erg veel pijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan het met scheerschuim doen, ik doe het zelf zonder scheerschuim, onder de douche. Probeer het gewoon eens; zo'n pakje scheermesjes kost een paar euro. Je hebt de volgende dag al wel weer stoppels, althans, ik wel. Maar die stoppeltjes zijn niet gelijk van een afstandje te zien dus ik vind het echt niet erg als ik eens 1 of 2 dagen over sla. Overigens kost het me maar iets van 1 of 2 minuten om alles te scheren. Hoe vaker je het gedaan hebt hoe sneller het gaat, omdat je makkelijk even een paar halen over je been haalt. In het begin zal het wat trager gaan, omdat je dan nog bang ben jezelf te snijden. Met een ladyshave heb ik vroeger ook gedaan. Ik kreeg het dan wel glad, maar alleen als ik er enorm lang de tijd voor nam. Als ik het snel deed was het niet zo glad als met een scheermesje. Citaat:
|
Citaat:
klopt. maar ik heb redelijk lichte beenharen, dus heel erg veel last heb ik er niet van. *O* |
Epileren. Nou moet ik zeggen veel geluk te hebben en vrijwel geen haargroei te hebben op m'n benen dus ik durf niet te zeggen of het pijnlijk is als er meer staat maar ik voel er niks van die 2x per jaar dat ik het nodig vind (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Okselhaar komt redelijk snel terug, maar dat ligt aan mij en niet aan de ladyshave. Ik schat dat het bij mij ong. 3 dagen lang glad blijft. De grootste voordelen zijn voor mij dat je er geen badkamer voor nodig hebt en dat je je niet kan snijden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |