![]() |
Het meer
De zanger zag geen bladmuziek
Maar woorden op een brug De melodie er onder kabbelend Waarin bootjes, varend, heen en weer terug De zanger zou graag bootje zijn Drijvend op de stroom Dan was hij geen kapitein Maar gehoorzaamde hij loom Nu (be)zong hij wilde zeëen Koos hij de route uit Bepaalde kracht en richting Vormde golven van geluid Wat was hij graag een bootje Op het water van de zee Zingt dan slechts soms een nootje Misschien, ooit, later... |
Ik vind het idee van een iemand die een voorwerp wil zijn erg leuk, dat vind ik mooi gevonden.
Wel zou ik in de eerste strofe laatste regel "weer" weglaten, dan loopt het voor mij veel beter. Verder vind ik de laatste strofe minder, qua inhoud en ook de rijm vind ik wat matig. En dit klopt voor mijn gevoel "het water van de zee" niet helemaal. Water is toch eigenlijk volstrekt nutteloos, immers, een zee is altijd water= pleonasme? Verder zou ik het hoofdlettergebruik niet op deze manier doen, wel erg veel kritiek zo lijkt het. Ik vind het gedicht op zich erg leuk in soort, maar heb het gevoel dat het niet helemaal goed is afgewerkt. |
Dankje voor je commentaar, ik ben het met je eens over de laatste strofe. Ik wist echt niet wat ik daar nou mee moest hehe. Wat ik wil uiten in de laatse strofe is dat de zanger liever niet de solo wil zijn, maar op gelijk niveau met het orkest. Enig idee hoe dat beter zou kunnen?
En zou 'koos zelf de route uit' beter zijn? |
Citaat:
De vergelijking met zanger-bootje is inderdaad heel leuk :) Ik hou van gedichten over water/boten! |
Ik zou zelf denk ik gaan van "koos hij zelf de route uit"
Maar voor tips over ritme ben ik verder niet echt de juiste persoon ;) |
Citaat:
|
Ik vind het 'loom' eigenlijk een beetje lelijk. Ik vind het een lomp woord, en het komt gekunsteld over.
Verder vind ik het een heel mooi gedicht :) (y) |
Hmmm. Ik vind de eerste twee regels vind ik heel pakkend en de rest helemaal niet. :confused: Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt dus voor nu blijft mijn commentaar hier bij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |