![]() |
Vlinders
Ligt het aan mij of zijn er dit jaar gewoon stukken minder vlinders? Ik heb er nog maar 1 bewust gezien. Mijn ouders hebben een redelijk grote tuin, maar ik heb daar nog niet 1 gezien, terwijl ik de voorgaande jaren best wel wat koolwitjes zag. Sowieso zie ik er elk jaar minder, ik was blij als ik nog eens een citroentje zag, maar dat is nu helemaal niet meer aan de orde.
Hoe zit dat bij jullie? Komt dat door de strenge winter? |
nu je het zegt... ik heb er nog geen 1 gezien dit jaar geloof ik(of mischien een paar in het voorjaar)
en dat terwijl ik er normaal redelijk wat zie in de tuin etc en onze brocolliplanten zitten ook altijd vol met koolwitje-rupsen(maar ik weet niet of we dit jaar wel brocolli hebben staan eigenlijk) wel al redelijk wat rupsen gezien dit jaar(maar de bomen in de speeltuin hierachter zijn nog niet kaal geloof ik, normaal zijn die 's zomers volledig kaal en vol met rupsen+allemaal webben van die rupsen) zowieso hrb ik telkens nog niet echt het idee dat het alweer hartje zomer is(op het warme weer van de laatste dagen na dan) |
Ik heb er al een hoop gezien :o
Maar wel allemaal van die witte vlinders (koolwitjes?), die gekleurde inderdaad nog niet... |
Ik ben het met je eens. Ik denk dat het wel eens kan komen door de rare winter. Je kan ook zien in een luizen-populaties, lieveheersbeestjes en planten. Alles lijkt bijna een maand later te zijn, en dat is funest voor vlinders.
|
Ik heb ook nog geen vlinders gezien. Wel al veel lieveheersbeestjes die mijn aardbeien onderhouden. Ik kom ook overal rupsen tegen. Maar nog geen vlindertjes dus.
Edit; Ik lees net op wiki dat de rupsen die ik zie allemaal lieveheersbeestjeslarven zijn |
Citaat:
|
Ik zal morgen een foto posten. Het heeft net geregend dus ik denk niet dat er nu iets te vinden is.
Edit: Maar ze zien er echt precies hetzelfde uit als de plaatjes op de nederlandse Wiki over veelkleurig aziatische lieveheersbeestje. Rupsen hebben blijkbaar kortere pootjes. |
onze kersenboom blijkt ook maar opvallend weinig (nog onrijpe)kersen te dragen
volgens mn vader komt dit doordat het ineens al warm weer werd terwijl de vorst nog in de grond zat(nachtvorst) |
Citaat:
@Volk: Als het Harmonia is, dan heb je L1 te pakken, die eten elkaar voor op. L4s zijn het beste te herkennen, maar dat zijn er nooit heel veel (overleven ze niet) |
Zoals beloofd een foto. Ik weet niet of hij duidelijk genoeg is, laat maar weten.
http://img.photobucket.com/albums/v6...e/DSCF2161.jpg |
Citaat:
|
Gister zag ik opeens 2 koolwitjes! Dat, of het was 2 keer dezelfde, ik zag er eerst 1 en toen 100 meter verder toen ik de friettent uit kwam lopen weer 1.
|
ik heb al een paar wittekes en 2 bruine
maar inderdaad niet veel . vorig jaar waren er dan wel veel |
ik heb er al best veel gezien,van die bruin/rood achtige.
witte ook wel maar die zag ik minder. ik woon niet echt in een rustige buurt.er spelen altijd kinderen op straat enzo. mss ligt het ook een beetje per provincie/streek anders |
Ik heb steeds een vlinder terug zien komen. Althans, misschien was het steeds een andere. Volgens mij was het een bruine vos, maar ik weet het niet zeker en wat weet ik eigenlijk ook van vlinders. Maar hij ging zelfs op mijn gezicht zitten toen ik niet bewoog :)
|
Ik heb er nog geen één gezien dit jaar!
En nee, ik zit niet de hele dag binnen, ik kom ook buiten. Soms. Alleen van die motten. Maar die zijn niet mooi. -O- |
Ik zag vandaag een rood/bruin/zwarte.
|
ik zag vorige week ofzo een mooie, geelbruinig geloof ik, herinner me in elk geval nog dat m'n beppe zei dat het waarschijnlijk een zandgeeltje was
|
De eerste gekleurde vlinder die ik dit jaar heb gezien zat op de bumper van m'n auto, niet meer heel erg herkenbaar...
Steeds nog veel koolwitjes overal :o |
En nu ontopic eah!
|
Ik zag laatst een koolwitje. De enige vlinder die ik dit jaar gezien heb. o.O
|
Ik heb vandaag een koolwitje aangereden :(.
|
Citaat:
Zegt iemand die zelf het liefst alle spinnen, muggen, vliegen en andere vervelende, enge of gevaarlijke insecten ter wereld wil uitroeien. |
Citaat:
|
Ik zag vandaag een gekleurde Atalanta. Ik moet nodig eens nazoeken wanneer die generaties hier voorkomen, want ik ben altijd verbaasd (Atalanta's zijn meestal helemaal kapot als je ze ziet)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van het weekend een citroentje of een vrouwelijk koolwitje gezien.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08. |