![]() |
Is een kusje al een eerste zoen? Of is een tongzoen dat pas?
Is een kusje (wel op de mond) een eerste zoen? Of is een tongzoen dat pas..?
|
dat bepaal je zelf wel.
|
Bij mij is een zoen een tongzoen en een kusje een kusje.
|
Citaat:
Edit: ik gaf m'n moeder ook altijd al kusje. Dan zou ik mijn eerste 'zoen' al vóór mijn eerste levensjaar gehad moeten hebben? ;) Nee, voor mij is een zoen wel echt mét tong. toen we het op de basisschool over 'zoenen' hadden dacht één jongen dat het gewoon om kusjes ging en toen riep hij keihard: 'ik zoen m'n moeder elke avond! en toen hebben we 'm een klein beetje uitgelachen. :bloos: |
Citaat:
|
Een kusje vind ik alleen lippen op elkaar gedrukt voor heel eventjes, dat klinkt gewoon meer passend. Zoenen vind ik gewoon langdurig kussen, mond wat meer open en wat meer rondspelen met je lippen enzo, niet perse tongen. Eerste kus, eerste zoen en eerste keer tongen zijn voor mij 3 verschillende dingen die ook niet per se op dezelfde dag gebeuren hoeven.
|
Zoenen = speeksel uitwisselen. En of je dat met of zonder tong doet, maakt voor mij geen verschil uit :P.
|
Een kusje betekent niets. Sorry. Een tongzoen is pas de eerste zoen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is de waarde die je er zelf aan toekent. En soms kan dat per persoon dus ook binnen een relatie ding verschillend zijn. Sommige vinden een kusje niets serieus en doen het met velen, andere krijgen al knikkende knieeen bij een kus op de wang.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |