![]() |
De Kaarsenhemel
De Kaarsenhemel
Als een opgebrande kaars is uit- gebrand, dan zal hij wegwaaien naar de andere kant van de horizon. Verdwijnen naar een nieuwe haven, misschien de hemel wel. Al zwevend door de tijd, zocht hij op 't vernieuwde wolkenpad, naar zijn licht. Opgebrande kaars die graag weer branden zou, opgebrande kaars die graag weer leven zou. Verdwijnt naar de kaarsenhemel, de uitgebluste kaarsenhemel. Vaarwel. |
Een heel fijn gedich! :y (Y)
Iets wat met persoonlijke smaak te maken heeft: miisschien dat je een Enter kan doen na 'de andere kant'...? Iets met het ritme: die 'naar' in de laatste zin van de tweede strofe maakt het voor mij dat het gedicht daar iets minder goed loopt. Misschien kun je het weglaten? Verder, zoals ik al zei, een heel fijn gedicht, erg prettig om te lezen. |
Wauw Rat, wat mooi! :) Ik ben het met Geel eens over die enter na 'andere kant', maar verder vind ik hem goed. Alleen het einde vind ik te pathetisch, afgezaagd, theatraal, wat dan ook. Dat vaarwel staat daar zo... zo vaarwel, wrede wereld-achtig.
Verder, heel goed gedaan. Ontroerend, mooi (y) |
Citaat:
Bedankt voor de entertip, je hebt gelijk :) Ik neem aan dat je de tweede naar bedoelt in de tweede strofe, die vind ik ook niet zo goed passen. Bedankt voor je nuttige tips! Citaat:
Dankjewel :) |
Het begin van het gedicht vind ik heel origineel, maar vanaf 'zwevend' in de tweede strofe heb ik het idee dat het gedicht minder wordt. Naar mijn gevoel herhaal je de woorden 'opgebrande kaarsen' te vaak. Ook heb ik het idee dat het iets te voorspelbaar is. Ik denk dat je meer uit dit gedicht zou kunnen halen. Vooral de eerste twee regels van de tweede strofe vind ik heel sterk. Overigens heb ik ook het gevoel dat je jezelf in het tweede gedeelte dus vanaf 'zwevend' tegen gaat spreken in eerste instantie zei je misschien de hemel en vervolgens zeg je kaarsenhemel. Overigens wel een super leuk nieuw woord!
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. |
Citaat:
|
"effe zegge ^^ Rat ik ben best wel gek op uw gedichtjes :D"
maar in de zin 'zwevend.....naar zijn licht', ja ik weet het niet precies. ik denk dat ik hem iets te lang vind.. misschien moet je proberen er een komma in te plaatsen ofzo hem anders proberen te formuleren. ik denk dat het dan iets makkelijker leest ^^ greets x |
Citaat:
|
ik weet het niet juist.. miss iets in de aard van
' al zwevend door de tijd, zocht hij op 't vernieuwde wolkenpad, naar zijn licht. ' of ' al zwevend door de tijd, zocht de kaars naar zijn licht op 't vernieuwde wolkenpad. ' het zijn maar suggesties :D misschien inspireren ze greets x. |
Oeh, beetje late terugreactie (ivm vakantie) maar hartelijk bedankt :)
Ik vind jouw eerste suggestie wel mooi, ik ga die erin proberen en kijken hoe het bevalt :) Merci! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |