Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Alles weggegooid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808331)

Lisanne 07-07-2010 16:56

Alles weggegooid

Hai!

Ik heb voor al mijn vakken van 4 havo de aantekeningen/schriften weggegooid. Iemand vertelde me net dat je die nodig had voor volgend jaar, 5 havo, maar wordt die stof niet herhaald volgend jaar voor je examen? :o

Liefs

Micromensje 07-07-2010 18:39

Dat is nou niet slim. Op je examens krijg je alles van de afgelopen 5 jaar, dus reken er maar op dat de stof die je hebt weggegooid ook terugkomt.

ikzelf100 07-07-2010 20:52

MAar gelukkig het je het dus al is eerder geleerd :o

Andijvie 08-07-2010 06:59

Citaat:

ikzelf100 schreef: (Bericht 30654890)
MAar gelukkig het je het dus al is eerder geleerd :o

Idd, en met wat hulp van je oude boeken en Samengevat-boekjes kom je vast een heel eind :)

Micromensje 08-07-2010 12:43

Dat is natuurlijk ook zo. Examenbundels zijn trouwens ook heel handig.
Overigens wordt in het examenjaar veel stof herhaald.

Sarah 08-07-2010 13:07

En in de weken voor je eindexamen zijn de lessen vaak vraaggestuurd, dus als je dan vragen hebt over de stof uit de 4e krijg je daar uitleg over :)

Lisanne 08-07-2010 13:18

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30656941)
En in de weken voor je eindexamen zijn de lessen vaak vraaggestuurd, dus als je dan vragen hebt over de stof uit de 4e krijg je daar uitleg over :)

Gelukkig. :O

Dank jullie wel!

Mevrouw Lul 08-07-2010 14:12

Ik kan me echt niet herinneren dat alle stof terugkwam hoor :confused:. Volgens mij kregen wij voor onze examens gewoon heel duidelijk een paar hoofdstukken op waar het over zou gaan. En ik heb nooit aantekeningen gemaakt en ik heb alleen voor geschiedenis geleerd voor mijn examen en het is toch gelukt, dus ik zou niet al te erg in paniek raken ;).

Balance 08-07-2010 18:55

Citaat:

Mevrouw Lul schreef: (Bericht 30657150)
Ik kan me echt niet herinneren dat alle stof terugkwam hoor :confused:. Volgens mij kregen wij voor onze examens gewoon heel duidelijk een paar hoofdstukken op waar het over zou gaan. En ik heb nooit aantekeningen gemaakt en ik heb alleen voor geschiedenis geleerd voor mijn examen en het is toch gelukt, dus ik zou niet al te erg in paniek raken ;).

Ligt ook aan het vak, bijvoorbeeld:
Met geschiedenis kregen we hele nieuwe onderwerpen voor het examen.
Met maatschappijleer 2 kreeg je van te voren te horen welke katernen je moest leren, maar daar zaten dus ook onderdelen van een eerder jaar bij.
En met wiskunde kon gewoon alles terug komen.

Maar zonder aantekeningen kan dat prima lukken ja. Gewoon uit examenbundels leren en goed oefenen met proefexamens.En anders heeft een klasgenoot misschien nog wel een samenvatting die hij/zij heeft gemaakt voor een toets vorig jaar.

Eline123 17-07-2010 08:57

Citaat:

Lisanne schreef: (Bericht 30654113)
Hai!

Ik heb voor al mijn vakken van 4 havo de aantekeningen/schriften weggegooid. Iemand vertelde me net dat je die nodig had voor volgend jaar, 5 havo, maar wordt die stof niet herhaald volgend jaar voor je examen? :o

Liefs

Hoi Lisanne, ik heb precies hetzelfde gedaan, ik ga ook naar 5 havo. er wordt volgend jaar veel herhaald, maar aan de aantekeningen van vorig jaar heb je heel veel. nu moeten we overal nieuwe samenvattingen van maken.. wat je kunt doen is aan een klasgenoot vragen om haar aantekeningen te lenen en te kopieren. dit ga ik denk ik ook maar doen.. het is veel werk, maar beter dan zelf nieuwe samenvattingen te maken!:s

sean_b 19-07-2010 21:13

Citaat:

Eline123 schreef: (Bericht 30677839)
Hoi Lisanne, ik heb precies hetzelfde gedaan, ik ga ook naar 5 havo. er wordt volgend jaar veel herhaald, maar aan de aantekeningen van vorig jaar heb je heel veel. nu moeten we overal nieuwe samenvattingen van maken.. wat je kunt doen is aan een klasgenoot vragen om haar aantekeningen te lenen en te kopieren. dit ga ik denk ik ook maar doen.. het is veel werk, maar beter dan zelf nieuwe samenvattingen te maken!:s

Integendeel, zelf nieuwe samenvattingen maken is een ideale manier om stof beter te onthouden / begrijpen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.