![]() |
Serieus probleem
Ik moet in 2 maanden de duitse taal op niveau 4 Vmbo-t kunnen beheren. Ik heb nog nooit de taal geleerd.
Wel ben ik goed in het leren van talen, en vraag ik welke boeken ik op die niveau moet aanschaffen? Ik wil me er de hele zomer op focussen. |
Ik raad neue kontakte aan. Kun je via bol.com kopen of via de website van neue kontakte. Voor je mondeling denk ik gewoon veel duitse programma's kijken. En ook ''der Coach'' raadplegen voor grammatica (krijg je bij neue kontakte bijgeleverd).
|
Thanks schat :D moet ik neue kontakte niveau 4 nemen of gewoon eerste deel?
|
ja neue kontakte idd, heb ik zelf ook is erg fijn
alleen wel uitkijken dat je de luisteropdrachten niet maakt omdat daar de uitspraak een beetje heel slordig duits is, die kun je denk ik beter leren door duitse films te kijken enzo |
neue kontakte is idd een goede
|
Ja maar welke deel? Deel 1,2,3 of 4?
|
welk deel gebruiken ze op VMBO-4?
ga anders naar je school en huur de boeken die ze op vmbo-4 gebruiken, of vraag welke methode ze gebruiken en schaf die (nieuw of 2ehands) aan |
Ach ja, 2 maanden is nog betrekkelijk veel om Duits op VMBO niveau te kunnen beheersen
MVG, Henck |
succes met die stomme naamvallen :P
|
Je zult waarschijnlijk deel 4 moeten nemen!
Link: http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps...GRVYySDE4VTU!/ |
Citaat:
|
Je krijgt in ieder geval veel grammatica.
verder kan je ook, zoals al gezegt is, duitse programma's/films kijken. misschien met een ondertitel en na een maand de ondertiteling weglaten. Examenbundels oefenen is ook een optie. |
Citaat:
en een vriend van me had voor de grap een paar van de examens van een andere vriend(die op vmbo zit) bekeken en wist bijna alles zo, terwijl hij een deel van die vakken(natuurkunde, biologie) allang niet meer heeft en van die vriend die op het vmbo zat hoor ik ook niet bepaald positieve dingen over het vmbo(hij is nu cum laude geslaagd) er zit nu eenmaal een flink verschil in tempo/niveau tussen vmbo en havo/vwo dus ik kan me die instelling heel goed voorstellen ontopic: probeer iets duits te vinden dat je intresseert, films bijv.(weet zo geen goeie duitse film, maar ze synchroniseren alles na dus je kunt altijd een engelse film duits nagesynchroniseerd kijken, als je dan een film doet die je al eens gezen hebt word het mischien nog makkelijker te begrijpen ook) of muziek(een deel van het weinige duits wat ik ken komt door rammstein) of ga rondhangen op een duits forum |
Citaat:
|
Citaat:
het imago van het vmbo is ook erg verslechterd. maar mensen doen vaak alsof wij dom zijn enzo en dat is niet zo.(niet dat henck dat zei ofzo) als je op vmbo tg zit(doe ik dus ook)heb je precies 3 niveaus onder je en 3 boven dus eigenlijk gewoon gemiddeld. Verschil in niveau is er wel maar dat merk je niet zo, ik doe vmbo tg en mijn nicht vwo. die krijgen precies dezelfde stof alleen gaan hun wat verder in op de feiten enzo en de geschiedenis overal achter. ik gebruik ook vaak gewoon haar samenvattingen enzo ze krijgen toch hetzelfde. |
als je het een beetje snel wilt leren dan moet je gewoon naar duitsland gaan en met duitse mensen omgaan dan zal je wel duits moeten praten en ondertussen de grammatica goed leren en je hebt het al
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58. |