Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Creditcards (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808870)

Daantje_0705 13-07-2010 17:18

Creditcards

Nu de vakantie weer voor de deur staat en ik er eigenlijk een nodig heb om onze huurauto op te halen ben ik op zoek naar een creditcard en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb een betaalrekening bij de ING (volgens mij heb ik daar gewoon een betaalpakket) en bij de Rabobank heb ik het totaalpakket waarbij je volgens mij zonder extra kosten een creditcard kan aanvragen. Klopt dat? Verder ben ik erg benieuwd naar hoelang het duurt vanaf het moment dat je er daadwerkelijk een aangevraagd hebt totdat je hem in huis hebt. Ik verwacht geen problemen met BKR enzo aangezien ik alleen een studieschuld heb en verder niets, heb een fulltime baan, etc.

Ik wil hem voor m'n vakantie het liefst al hebben want voor het ophalen van onze huurauto heb ik hem nodig. We hebben die wel betaald met de creditcard van m'n schoonvader maar nu blijkt dat je dat ding ook daar moet kunnen tonen en ik weet niet of hij het zo tof vind als wij zijn creditcard meenemen.

Louis Armstrong 13-07-2010 17:42

Ik heb destijds een totaalpakket bij de Rabobank genomen, zonder creditcard. Maar voor de vluchten die ik wilde boeken, bleek dat toch wel makkelijk te zijn. Dus heb ik het zonder meerkosten erbij gekregen. Duurde bij mij een week voor ik hem had.

Adore 13-07-2010 21:38

Toen ik mijn studentenrekening bij de ABN om liet zetten naar een starterspakket (young professional, jeee), kon ik gratis voor een creditcard kiezen. Ik heb het niet gedaan, maar volgens mij zou het nog gemakkelijk lukken. Volgens mij vinden banken het weinig een probleem als je een creditcard wil, en het zal bij jou ook wel loslopen als je alleen een studieschuld hebt.

Louis Armstrong 14-07-2010 09:12

Ze kijken naar je inkomen, want ze willen uiteraard niet al te veel risico lopen. Toen ik de creditcard aanvroeg, had ik nog geen vast contract. Dus ze hebben echt even moeten dubben. Want net student af, én ZZP'er vonden ze niet echt relaxed. Uiteindelijk hebben ze mijn hele bank verleden nageplozen, om te kijken hoe ik met geld omging... :p En dat bleek positief doorslaggevend.

Mara 20-07-2010 11:44

Ik ben student met studieschuld en een bijbaantje, en ik kreeg zonder problemen een creditcard bij ABN Amro. Aangevraagd via internet, papieren thuis gekregen, getekend en teruggestuurd en iets van 1,5 daarna had ik 'm. In totaal duurde 't iets van 2,5 week.

Nina55 21-07-2010 09:31

Heb een creditcard van de Rabobank, was toen ook handig voor in het buitenland. Geloof dat ie iets van zes euro per kwartaal kost...

x-spekkie-x 21-07-2010 09:51

Had eerst een studentencreditcard via de ABN Amro (toen ik daar nog een studentenrekening had lopen). Die kon ik zo aanvragen zonder veel gedoe. De enige restricties waren: - een limiet van maximaal 1000 euro en - een maal per maand direct terugbetalen (terugbetaling in termijnen was niet mogelijk).
Nu heb ik een Young Professional pakket en daarbij zit een creditcard inbegrepen. Weet niet wat hier de voorwaarden voor zijn, want ik heb hem gewoon gehouden zoals ik hem al had. Lekker makkelijk :)

Daantje_0705 21-07-2010 20:27

Ik heb er een aangevraagd bij ING, had vorige week donderdag de aanvraagformulieren op de post gedaan en gisteren had ik een brief thuis dat m'n aanvraag goedgekeurd is en ik binnen twee weken m'n pasje en codes enzo ontvang, best snel :) Dan is ie er gelukkig nog voor m'n vakantie :)

Daantje_0705 24-07-2010 20:08

Ik heb mijn creditcard uiteindelijk 15 juli aangevraagd en vandaag, de 24e heb ik alles binnen en hem geactiveerd dus erg snel! Kan ik nu lekker hotelletjes boeken en zonder problemen onze huurauto ophalen :)

wila42 03-08-2010 07:13

Voor degenen die geen creditcard kunnen krijgen,en wel een auto willen huren,o.i.d.
Bestaan er ook prepaidcards, hier zet je geld op,en je kan alleen opmaken wat erop staat.
Voorbeelden,Moneybookers,Netteller etc..

Doux 24-09-2010 12:37

is de moneybooker er in kaartvorm?

Atelier Madame 25-09-2010 10:18

ik heb mn creditcard als 3 jaar ofzo, van de ING.

Pinees 25-09-2010 22:40

Citaat:

wheezle schreef: (Bericht 30885967)
is de moneybooker er in kaartvorm?

Ik heb een creditcard van moneybookers, werkt perfect :)

Doux 26-09-2010 10:22

Dat is de vraag niet. :facepalm:

Bredanaar 01-09-2011 15:02

Citaat:

Doux schreef: (Bericht 30890936)
Dat is de vraag niet. :facepalm:

Bij Moneybookers kun je idd een creditcard aanvragen, je moet er alleen wel zelf van te voren geld op storten en het werkt perfect!

Apate 01-09-2011 15:51

Het is up, en triest genoeg is hiermee nog steeds de vraag niet beantwoord.

Ik vermoed dat de vraag van TS echter wel al een tijdje beantwoord is, dus hier gaat een slotje op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.