Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   incasso berichten via de email (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808971)

Droomvlucht 14-07-2010 12:48

incasso berichten via de email

Ik opende uit nieuwsgierigheid deze week een emailaccount dat ik al een lange tijd niet meer gebruik. Het is een @Home account, dus gewoon nog in de lucht. Tot mijn verbazing trof ik daar mails aan van een incassobureau, waarbij alle betalingstermijnen al verlopen waren. Ik heb echter niets met de post gehad :confused:

Toen ik dit ging uitpluizen kwam ik erachter dat de betalingsherinneringen op mijn mail zijn gekomen en daarna de incassoberichten. Waarom dan niet met de post? Ik kon inloggen op de site van het incassobureau en zag tot mijn verbazing een wel erg oud adres staan. Namelijk van mijn kamer in Nijmegen. Daar woonde ik 5 jaar geleden. Naar mijn weten heb ik bij mijn verhuizing gewoon netjes overal verhuisberichten de deur uit gedaan, maar dat kan ik nu natuurlijk niet meer terughalen of hardmaken.

Ik heb inmiddels met het bedrijf contact en stuit tegen de volgende dingen aan:

- Bedrijf laat in het midden of ze uberhaubt post hebben gestuurd
- Bedrijf vind het mijn verantwoordelijkheid om de gegevens up to date te houden en email te checken (Uiteraard wel waar(
- Bedrijf reageert niet op het feit dat incassoberichten ook via de mail blijken te lopen
- Als ik "zwart" vraag reageren zij wit.

Maar aan de andere kant kan ik niet weten dat op een mailaccount dat ik niet meer gebruik betalingsherinneringen binnenkomen en zelfs een incassobureau berichten aan het sturen is? En ben erg benieuwd wat normaal gebeurd als een incassobureau post zou terugkrijgen van een adres waar de bewoner verhuisd blijkt te zijn of er niet meer woont?

Het domein stamt overigens uit 2005 en heb dat nu ik uitgevogeld heb welke het is maar heel even gebruikt, want ik weet daar veel te weinig van. Het emailadres gebruik ik nu zo'n 3kwart jaar niet meer.

Verder wil ik wel gewoon betalen, maar baal enorm van deze hele situatie. Incassokosten die erbij zijn gekomen terwijl het eerst een bedrag van 29 euro ofzo bleek te zijn. En in de laatste incassomail staat dat als de termijn zou verstrijken een gerechtelijke procedure onvermijdelijk was, en dat jaat me nogal angst aan. :( Stom incassobureau belt ook niet terug. Maarja moest ook daar online eerst alle gegevens veranderen. -O-

Adore 14-07-2010 13:41

Ik durf niets te zeggen over incassoberichten via mail, behalve dan dat ik het een beetje een vreemde gang van zaken vind. Als ik het goed begrijp ging het om een account waarvoor je uiteindelijk (een deel) niet hebt betaald? In dat geval is het aannemelijk dat ze je emailadres gebruiken voor correspondentie. Maar incasso is er alsnog meer mee gebaat dat ze je bereiken op je postadres.

Je hoeft adreswijzigingen in ieder geval niet per sé door te geven aan een incassobureau, indien zij jou 'nodig' hebben vinden ze je altijd wel via de GBA..

kopmuntkip 14-07-2010 15:07

moet aangetekend worden, want je moet in verzuim raken en via de mail zie je echt nooit.
Tenzij de tenzij-regels van toepassing zijn, maar dat is een ander verhaal
Conclusie: negeren en doorleven

Lucky Luciano 14-07-2010 17:58

Begrijp ik het goed dat het om een rekening uit 2005 gaat?

wila42 03-08-2010 07:07

Schulden verjaren pas na 20jaar dit is nieuw.
Die 29 euro zal wel een 2/3 geworden zijn?
Als het betekend is meer.
In de toekomst worden deurwaardersposten ook als zodanig Bkr gebruikt,
dus problemen met aanvragen kredieten en dergelijke.

Mar_TFD 03-08-2010 16:10

Nee. Een verbintenis uit overeenkomst vervalt na 5 jaar.

ColinC 22-08-2010 10:37

Het is mogelijk dat incassobureau's je kunnen mailen als ze je adres echt niet kunnen vinden maar dit is zeer onprofessioneel.
Zelf zit ik bij een redelijk groot incassobureau aangesloten en daar mag je geen vordering indienen die ouder is dan 2 jaar en onbestreden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.