![]() |
Zo saai was het nog nooit #1053
Veel plezier Sanne!
|
@Lorelei: externe hardeschijf kopen; een musthave tegenwoordig. Gewoon even alles er op slepen en kloar.
|
Citaat:
|
ik ben nog niet weg hoor, we hebben een soort luie zondagochtend. Alleen dan op dinsdag, heel relaxed.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben zo iemand die bestanden veel te nette namen geeft :bloos:
Zo ben ik in het bezit van de bestanden 'introductie opzet <datum>', 'introductie versie 1 <naam> <datum>' en 'introductie versie 2 <naam> <datum>'. Die staan dan in het mapje 'C:/sarah/documenten/wetenschapsstage/verslag'. |
Wat een kutweer om te werken zeg.
|
Ik moet vandaag nog best veel doen in ene. En mijn zusjes komen lasagne eten, dat is ook wel gezellig :)
|
Citaat:
b: waar wil je het voor gebruiken? puur 'backup' of meer als vervanger van een usbstick? c: wil je er een met een eigen stroomvoorziening (dus een adapter erbij, voordeel is dat deze schijven vaak meer capaciteit hebben en sneller zijn, ideaal dus voor thuis. Ze zijn wel iets 'groter' qua formaat. Andere optie is een schijf die via de USB verbinding stroom krijgt. Deze zijn een stuk kleiner qua omvang maar hebben wat minder capaciteit en zijn ook wat langzamer). |
Ik ga met een vriend naar een kutdorp hier in de buurt fietsen waar een andere vriend woont (bij z'n ouders, want z'n kamer is opgezegd want hij gaat naar het buitenland), want daar gaan we wss bbqen. Alleen eerst vanmiddag werken bluh!
|
al mijn harde schijven staan vol met muziek en photoshop bestanden, ik moet ook weer een nieuwe!
|
en het duurt eeuwen voordat ik weet wat ik wil bewaren want alles heeft namen als: 'jeetje wat lelijk' 'haditisontzettendslecht' 'slechttwee' 'slechtdriea' 'ditbeginteroptelijken' 'gaikditgebruikenjaofnee' 'uiteindelijk1' 'uiteindelijk2' 'ohneetochnietuiteindelijk' 'kjsdfjhjf' 'skjfdhfbn' 'jsdfhjhfj2' 'jdjdjhsjdh' 'watwatwat'
|
hmm ik heb het meeste wel netjes geordend; alles waarvan ik niet 1-2-3 weet wat het is gooi ik vaak in mn temp-map en ploeter ik zo nu en dan eens doorheen; wat vrij snel gaat.
|
mmm ik merk dat ik een verplicht taakje niet wil doen en wegdruk want ik word onrustig van muziek en dat heb ik altijd als ik eigenlijk iets zou moeten doen. Maar wat?
|
Er bliiijjjven ook maar mapjes te voorschijn komen met namen als "fotos" "new folder" "troep" "bla" :eek: Jezus :D
|
Citaat:
|
mmm er zit 70 gig in mijn bestanden map. Daar moet wel minder van te maken zijn.
|
Haha, ik vond net een foto van Sarah en TRA die het verschil in lengte lieten zien in mijn woonkamer :cool:
|
Citaat:
|
Ik heb alleen foto's niet netjes geordend terwijl het daarbij heel makkelijk is :o windows geeft automatisch elk mapje de laaddatum mee en nummert de foto's en dan hoef ik er alleen maar een tag aan te geven zodat het mapje <datum><tag> heet de foto's <tag> 1, <tag>2 enzovoort gaan heten. Maar meestal weet ik niet precies wat voor foto's ik zoal laad en dan wordt de tag 'dingen' :o dus de helft van mijn fotomapjes heeft de naam '<datum> dingen'.
|
Citaat:
|
http://img202.imageshack.us/img202/9077/strippagina.jpg
:bloos: het is een wonder dat ik uiteindelijk nog iets gemaakt en af krijg. |
ook dat mapje met aandeslag, zo van : JA, nu ga ik DINGEN DOEN!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een externe harde schijf van 1 terabyte (geloof ik, als dat heel veel is heb ik die dus :D) en mijn mac maakt elk uur automatisch back ups en via 'timemachine' (zo heet dat programma dat back ups maakt) kun je dus terug naar een bepaalde datum en dag en dan geeft ie precies weer wat er op dat moment op mijn pc stond en dat vind ik echt heul gaaf :o
|
Citaat:
|
ik ben trouwens heel geordend wat mijn computer betreft. Verder ben ik een chaoot en een sloddervos, maar ik heb voor alles aparte mapjes, mijn foto's staan op jaartal en gebeurtenis (met datum) geordend, voor elk vak is een apart mapje met weer ondermapjes in college aantekeningen, werkgroepen en essay enz. :o En net als sarah naam, datum, versie enz.
|
Theodoor en ik hebben een externe harde schijf van 100 gig geloof ik. Daarop staan series die hij al gekeken heeft. En ik moet er nog eens foto's op back-uppen, want dat was de reden dat ik meebetaalde aan dat ding.
|
Citaat:
|
Citaat:
Andere bekende is Western Digital My Passport Essential, de 1TB variant zit rond de 150 euro. Dit is dan zo`n kleine variant. Dus om je vraag te beantwoorden, hoe minder groot de omvang van zo`n ding is hoe duurder het vaak wordt :) |
Citaat:
|
Ik werk verder vrij geordend; maar dat mag ook wel als "gediplomeerd ITer" ;(
|
Citaat:
Ik heb trouwens al een hele tijd een WD Elements 500 GB voor de backups. |
en natuurlijk je OS op c:\ en de rest op een andere schijf (y).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Die van mij is van LaCie, nu 66 euro bij de mediamarkt (als ik het goed zie), 1 tb, ongeveer 20 bij 13 cm denk ik, dus wel echt voor thuis, ik vind 'm te zwaar om mee te nemen, maar ik gebruik 'm ook alleen als back up, niet als veredelde usb stick :)
|
Citaat:
|
Ik vind onze externe harde schijf wel erg mooi :bloos: het is een zwarte halve kubus met alle knopjes etc aan de onderkant, en hij glimt zo erg dat hij vloeibaar lijkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
LaCie is toch een prima ding?
|
Het merk heeft de reputatie een vrij hoge uitval te hebben, althans, zo was dat een aantal jaren terug. Overigens maken ze, in tegenstelling tot WD, de schijven niet zelf, maar gebruiken ze schijven van andere fabrikanten en zetten die in hun eigen behuizing.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En helder licht wat betreft Mac OS X opeens :D ik dacht dat het gewoon een fancy naam was :o |
Citaat:
Maar ik had toen win2000, misschien is het nu anders. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |