![]() |
Witte vlekjes op benen
Hoi. Ik zit met iets waarvoor ik niet meteen naar de huisarts wil rennen, maar waarvan ik me toch wel afvraag wat het is en wat ik er evt. aan kan doen.
Op mijn onderbenen zitten talloze witte vlekjes. Het is geloof ik niet de huid zelf die verkleurd is (dus geen gebrek aan pigment). Het lijkt eerder op zo'n witte vlek die je krijgt als je met je vinger hard op je huid drukt (zo'n vlek is normaal in minder dan een seconde weer weg), maar dan kleiner. Ze zijn klein, het zijn er heel veel en ze zitten overal. Ik heb geen idee of ze weggaan en op andere plekken weer terugkomen, of dat het altijd dezelfde zijn... Buiten dat het niet bepaald mooi is, vraag ik me af of er iets mis is met mijn huid. Herkent iemand dit? Edit: een foto onder de spoiler, waar je vooral stoppels op ziet, maar ook wel een aantal van de vlekjes.
Spoiler
|
Het is makkelijker om er iets over te zeggen als je er met een scherpe camera een foto van zou kunnen maken. huidafwijkingen kunnen namelijk op heel veel manieren worden beschreven.
|
Ik zat het proberen, maar ik weet niet of mijn camera dat redt.
|
Die heb ik ook, op m'n onderbenen inderdaad en tegenwoordig ook op m'n armen, vooral in een straal van 10 cm rond m'n elleboog. Ik heb het idee dat het met slechte doorbloeding te maken heeft, ik rook en ik beweeg niet bijster veel en dat is ook al jaren zo. Draag bovendien n.a.v. trombose steunkousen (heeeerlijk met dit weer) en als ik die 's avonds uitdoe zijn m'n benen wel gewoon vlekjesloos.
|
Citaat:
|
Ik heb dat ook heel vaak, maar dan op mijn handen. Ook geen idee waar het van komt eigenlijk. Ik heb mij er nooit zo'n zorgen over gemaakt, want ze gaan ook wel weer weg en heb er verder geen last van, maar ik ben ook wel benieuwd waar die vlekjes door veroorzaakt worden.
|
Ik heb het soms op mijn handen. Maar meestal verdwijnen ze al als ik er naar kijk. Ook ik ben daarom erg nieuwsgierig waar het vandaan komt!
|
En niemand die weet wat het is? Ook niet de medicijnenstudent onder ons?
|
Ieke naamzoek weet jij wat dit is?
|
Lijken mij de zogenaamde onschuldige Bier spots. Als je ze hebt, probeer dan eens je been omhoog te houden. Als ze dan verdwijnen zijn het Bier spots.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |